printlogo


کد خبر: 231969تاریخ: 1400/1/18 00:00
با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) کلید خورد
ساخت ۱۳۰ هزار مسکن برکت

 رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ملی توسط این ستاد طی بازه زمانی ۱۸ ماهه خبر داد و گفت: ساخت مسکن علاوه بر افزایش رفاه اجتماعی، در پیشبرد صنایع و کنترل تورم و اشتغال نقش اساسی دارد و ما تمام توان خود را برای کمک به دولت جهت رفع محرومیت و افزایش اشتغال در کشور به کار می‌گیریم.
به گزارش «وطن‌امروز»، محمد مخبر در حاشیه مراسم آغاز عملیات ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی برکت و بهره‌برداری از ۳۰ هزار واحد مسکن محرومان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اظهار کرد: یکی از محورهای کاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام که به طور گسترده دنبال می‌شود ساخت‌و‌ساز مسکن برای محرومان است. در مناطق محروم و در حوادثی چون سیل و زلزله، خانه‌هایی آسیب می‌بینند و ستاد اجرایی به این موارد رسیدگی می‌کند.  وی افزود: اکنون شاهد ۳ رویداد خواهیم بود، نخست بهره‌برداری از ۳۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور که با حمایت ستاد اجرایی ساخته شده و دوم ساخت۳۰ هزار مسکن توسط گروه‌های جهادی و ستاد اجرایی که امروز تحت عنوان مسکن محرومان آغاز می‌شود. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در ادامه با بیان اینکه سومین برنامه ما در این روز آغاز ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب برنامه اقدام ملی مسکن است، گفت: ستاد تقبل کرده است با اولویت‌های زمین‌های خود ستاد، ۱۰۰ هزار واحد ساخته شود که کار آن امروز آغاز می‌شود. البته یک پروژه در استان یزد به اتمام رسیده و در برخی شهرستان‌ها تا ۴۰ درصد پیشرفت‌ داشته‌ایم و ستاد در برنامه اقدام ملی مسکن هم در شروع و هم پایان پروژه‌ها پیشرو بوده است. مخبر ادامه داد: مصر هستیم ساخت این ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را طی ۱۸ ماه تمام کنیم که نحوه واگذاری در اختیار وزارت راه‌و‌شهرسازی است اما ساخت و زمین در اختیار ماست. 
محمد اسلامی، وزیر راه‌وشهرسازی نیز در این مراسم از ستاد اجرایی برای توجه به طرح‌های مسکن قدردانی کرد و گفت: تمام فکر، برنامه و اراده ما این است که با رونق مسکن بتوانیم پایداری تولید را پایه‌گذاری کنیم. تاکنون ۱۰ هزار پروژه در سطح کشور برای مسکن تعریف کرده‌ایم. در بحث مسکن ملی نیز ستاد اجرایی حضرت امام یک‌چهارم پروژه‌ها را تقبل کرده است. همچنین در طرح مسکن ملی قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی احداث شود و ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را ستاد اجرایی پذیرفته که قابل تقدیر است.
 
* کارخانه ساخت کووایران برکت آماده کاراست
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حاشیه این مراسم همچنین به آخرین وضعیت تولید واکسن «کوو‌ایران‌برکت» اشاره کرد و گفت: فاز یک تمام شده و فاز ۲ به مرحله ۵۰ درصد رسیده و امید است اجازه دهند به‌سرعت فاز ۳ را در فروردین شروع کنیم.  مخبر افزود: فاز یک سایت تولید انبوه واکسن به اتمام رسیده و آماده است به محض اینکه اجازه دهند، فاز ۳ مطالعات بالینی را شروع کنیم. تولید انبوه با ظرفیت ۳ میلیون دوز را هم آغاز می‌کنیم. کارخانه راه افتاده و سایت فاز دوم تولید انبوه هم که ظرفیت ۱۲ میلیون دوز در ماه دارد مقدمات و ساختمانش تمام شده و تجهیزاتش در حال نصب است و امید است تا آخر خرداد و اوایل تیرماه فاز دوم تولید انبوه هم به نتیجه برسد. به گفته وی، در فاز یک ۵۶ نفر تحت مطالعه قرار گرفتند. در فاز 2 باید ۳۰۰ نفر واکسن بزنند و تحت مطالعات بالینی قرار بگیرند که تاکنون ۱۵۰ نفر تزریق انجام داده‌اند و در فاز ۳ این تعداد حدود ۲۰ هزار نفر هستند و به نظر می‌رسد به محض اینکه به نیمه فاز ۳ برسیم واکسیناسیون عمومی در حد تولیدات ستاد شروع شود. احتمالا تا آخر خرداد بتوانیم تحویل دهیم. تقریبا ۶ مسیر را دنبال می‌کنیم که به مرحله انسانی‌ رسیده است.

Page Generated in 0/0154 sec