printlogo


کد خبر: 231973تاریخ: 1400/1/18 00:00
اخبار

ستاد تنظیم بازار میزان و قیمت کالاهای ویژه ماه رمضان را اعلام کرد
در جلسه روز گذشته کارگروه تنظیم بازار، میزان و قیمت کالاها در سهمیه ویژه ماه مبارک اعلام شد. در این جلسه، موضوع تامین کالاهای سهمیه ویژه ماه مبارک رمضان مطرح و با استناد به آمار و گزارش ارائه شده در این زمینه، میزان ۳۰ هزار تن برنج وارداتی هندی و تایلندی به ترتیب با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت. همچنین مقدار ۳۰ هزار تن شکر با قیمت 8 هزار و ۷۰۰ تومان برای بسته‌های یک کیلوگرمی، ۳ هزار تن گوشت قرمز منجمد با قیمت ۸۰ هزار تومان و حدود ۱۸۰ هزار تن روغن با قیمت مصوب به عنوان سهمیه ویژه ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است. در این جلسه همچنین با اشاره به موجودی ۱۳۶ هزار تنی خرما در کشور، گزارشی درباره چگونگی توزیع خرما در سراسر کشور نیز ارائه شد. 
***
واردات 50 هزار تن گوشت مرغ  به گمرک ابلاغ شد
وزارت صمت مصوبه واردات 50 هزار تن گوشت مرغ را به گمرک ابلاغ کرد. در ابلاغیه سعید عباسپور، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت به گمرک آمده است: به پیوست تصویر نامه تصویب نامه شماره ۱۵۵۲۵۲/ت ۸۵۹۷۵ه مورخ 26/12/1399 هیات محترم وزیران درباره واردات تا سقف 50 هزار تن گوشت مرغ با استفاده از ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی توسط شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی جهت اطلاع، اقدام و ابلاغ به گمرکات اجرایی ایفاد می‌گردد. 
***
امکان استعلام بدهی مالیاتی  و ممنوع‌الخروجی برای عموم
معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی My.tax.gov.ir و با شعار «هر ایرانی یک مؤدی»، آماده خدمات‎رسانی به مؤدیان مالیاتی است. هادی خانی اظهار داشت: از طریق این پنجره واحد الکترونیک، حدود ۲۵ خدمت مالیاتی به عموم شهروندان و مودیان به طور متمرکز و به صورت الکترونیک ارائه می‌شود که از جمله این خدمات می‌توان به مشاهده پرونده‌های مالیاتی در بخش مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده، کارتابل ابلاغ الکترونیک، ارائه اظهارنامه‎های مالیاتی، رفع تعهدات ارزی و... اشاره کرد. وی افزود: همچنین سایر اقداماتی که شهروندان برای انجام آن نیازمند مراجعه حضوری به ادارات مالیاتی یا سایر مراجع بودند از جمله پرداخت قبوض مالیاتی، دریافت گواهی نقل و انتقال موضوع ماده ۱۸۷ قانون مالیات‎های مستقیم، استعلام ممنوع‌الخروجی، استعلام بدهی مالیاتی، استعلام مالیات خریداران سکه و... نیز از طریق این درگاه ملی قابل ارائه به مردم است. 
***
نامه رئیس کمیسیون اصل 90 به زنگنه:
درباره عدم‌النفع ده‌ها میلیارد دلاری در میادین مشترک توضیح بدهید
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به بیژن زنگنه، وزیر نفت با اشاره به بی‌توجهی وزارت نفت در توسعه میادین مشترک نفتی و گازی با طرح سوالاتی، خواستار پاسخگویی وزیر نفت به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ظرف ۲ هفته آینده شد. در نامه حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر آمده است: 
با عنایت به وظایف و پاسخگویی قانونی جنابعالی به عنوان وزیر محترم نفت به مجلس شورای اسلامی ضروری است ظرف ۲ هفته به سوالات زیر پاسخ فرمایید:
معطل نمودن توسعه فاز ۱۱ توسط شرکت فرانسوی توتال به مدت طولانی چه توجیهی دارد؟ آیا فقدان تکنولوژی احداث تاسیسات تقویت فشار می‌تواند توجیهی برای عدم‌النفع چند ده میلیاردی این فاز مرزی باشد؟ آیا تولید سایر فازها معطل چنین تکنولوژی‌ای بود؟
درباره علت عدم اقدام عملی در توسعه و تولید از میادین گازی فرزاد A، فرزاد B و میدان نفتی اسفندیار که با کشور عربستان سعودی مشترک هستند توضیح فرمایید. 
توضیح دهید علت ناتمام ماندن و توقف تولید میدان مشترک آزادگان با تحقق فقط حدود یک‌سوم میزان برنامه‌ریزی شده (بخش عمده همین تولید نیز در دولت‌های گذشته انجام پذیرفته) پس از گذشت حدود ۸ سال از عمر دولت با وزارت جنابعالی چه بوده است؟ عدم‌النفع این نارسایی چه میزان است؟
***
چرا دولت مصوبه خودش برای اعطای تسهیلات مسکن را اجرایی نمی‌کند
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در قانون بودجه سال 1400، 360 میلیارد تومان تسهیلات 20ساله برای ساخت مسکن بدون هیچ یارانه و تحت مصوبه شورای پول و اعتبار تخصیص داده‌ایم. من تعجب می‌کنم از بعضی اقداماتی که در کشور صورت می‌گیرد؛ یکی از رؤسای محترم بانک‌ها می‌گفت این شدنی نیست و دولت این کار را انجام نخواهد داد. من به دولت عرض می‌کنم آقای دولت! خود شما در تیرماه سال 1399 تصویب کردید از مجموع 2 هزار هزار میلیارد تومان، تسهیلات برنامه‌ریزی شده برای پرداخت در کل کشور 20 درصد پس از تذکرات رهبری به بخش مسکن تخصیص یابد که این رقم معادل 400 هزار میلیارد تومان است. این تسهیلات نه تورم‌زاست و نه هزینه خاصی برای دولت خواهد داشت. 
علی نیکزاد اظهار داشت: چرا شما نمی‌خواهید صنعت، مسکن، اشتغال و اقتدار در کشور ایجاد کنید. اینکه نمی‌شود مجلس یک قانون را تصویب کند و شورای نگهبان آن را تأیید کند و ما در کمیسیون عمران در این زمینه با وزارت راه‌و‌شهرسازی هماهنگ باشیم ولی آن را اجرا نکنید. وقتی اجرا نمی‌کنید همین می‌شود که ما شاهد رسیدن قیمت مسکن به متری 200 میلیون تومان در برخی شهرها هستیم. من از دولت استدعا می‌کنم که قانون را اجرا کنید.

Page Generated in 0/0363 sec