printlogo


کد خبر: 231992تاریخ: 1400/1/19 00:00
حمله به سریال گاندو از سوی حامیان دولت ابعاد جدیدی پیدا می‌کند
توهین به داریوش فرهنگ به بهانه بازی در گاندو

گروه فرهنگ و هنر: سریال «گاندو2» به کارگردانی جواد افشار نوروز از شبکه ۳ سیما پخش شد، به مانند فصل نخست خود با حاشیه‌هایی در زمان پخش مواجه شد؛ انتقادات و واکنش‌های تند دولتی‌ها بویژه وزیر امور خارجه به محتوای این سریال، به این حاشیه‌ها در فضای مجازی بیشتر دامن زد و کار را به جایی رساند که به گفته مدیر گروه فیلم و سریال شبکه ۳، ادامه پخش این سریال تا انتخابات ریاست‌جمهوری متوقف و فصل بعدی آن در زمان دیگری پخش می‌شود. دامن زدن به این حاشیه‌ها و حمله به این سریال این روزها هم توسط برخی سایت‌های حامی دولت ادامه دارد؛ در جدیدترین واکنش، سایت «عصر ایران» در یادداشتی نوک پیکان حملات خود را نه به کارگردان و تهیه‌کننده «گاندو» بلکه به داریوش فرهنگ، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون نشانه گرفته و او را متهم به سفارشی کار کردن کرد. 
در بخشی از یادداشت اخیر «عصر ایران» آمده است: «گاندو‌۲ یک پروژه کاملا مشخص است و بعید است آقای داریوش فرهنگ نداند داستان چیست اما در آن بازی می‌کند؛ پس ۲ فرض محتمل است: با فرض اول و در توجیه یا دفاع باید بگوید بازیگر، مسؤول خط و ربط سناریو و برداشت بیننده نیست؛ مرده‌شور (مرده‌شوی) است(!) فرض دوم این است که زندگی چنان پرخرج و برای برخی چنان پرهزینه‌تر شده که اساسا به جنبه‌های دیگر نیندیشیده‌اند».
برچسب زدن و انگ زدن‌های اینچنینی سال‌هاست دیگر نخ‌نما شده است؛ متهم کردن بازیگران و عوامل یک فیلم و سریال صرفا به دلیل تعاریف شخصی از هنر و قبیله‌گرایی، معمولا بر انتقادات اصولی و ساختاری سایه می‌افکند. البته واکنش‌های اینچنینی باعث می‌شود افرادی که به هنر نگاه سیاسی دارند اما از هنر برای هنر صحبت می‌کنند نقاب از صورت بردارند. اتهاماتی همچون سفارشی و حکومتی بودن در حالی این بار به داریوش فرهنگ ‌زده می‌شود که قبل‌تر از او بارها به ابراهیم حاتمی‌کیا برای فیلم‌هایش زده شده بود و همه اینها در حالی است که بنا بر تجربه و نقل و قول بسیاری از دست‌اندرکاران سینما و تلویزیون، بیش از 90 درصد تولیدات این حوزه با سرمایه حاکمیت تهیه می‌شود. در واقع در سینمای حاکمیتی و دولتی ایران آیا می‌توان از مفهوم «مستقل» استفاده کرد؟ هر چند روشنفکران با همه وابستگی‌های مالی به حاکمیت همیشه به دنبال جعل این عنوان برای خود بوده‌اند.
***
بیانیه نمایندگان مجلس: سریال گاندو پشت‌پرده بسیاری از وقایع تلخ کشور را افشا کرد
 ۱۶۰ نفر از نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند سریال گاندو نوری بر تاریکخانه جریان نفوذ تاباند و پشت‌پرده بسیاری از وقایع تلخ و ناگوار رخ داده در کشور را افشا کرد. حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، بیانیه ۱۶۰ نفر از نمایندگان در قدردانی از ساخت سریال «گاندو ۲» را قرائت کرد. در این بیانیه آمده است: ملت در مجموعه تلویزیونی گاندو به صراحت دیدند پروژه نفوذ بسیار فراتر از موضوع جاسوسی به نفع دشمن و در واقع هدف نهایی‌اش، دلسرد کردن مردم از انقلاب و آرمان‌هایش با به کارگیری آخرین روش‌ها و تکنولوژی‌های ساخته‌شده در کارگاه‌های فوق‌سری سازمان‌های جاسوسی آمریکا، رژیم صهیونیستی و سایر مراکز جاسوسی غرب است. نمایندگان در بخش پایانی بیانیه خود آورده‌اند: از سربازان گمنام امام زمان(عج) و سازندگان و بازیگران مجموعه تلویزیونی گاندو که به‌راستی سلبریتی واقعی هستند، تشکر می‌کنیم و به آنان خدا قوت می‌گوییم که نوری بر تاریکخانه جریان نفوذ تابانده و پشت‌پرده بسیاری از وقایع تلخ و ناگوار رخ داده در کشور را افشا کردند. 

Page Generated in 0/0050 sec