printlogo


کد خبر: 232027تاریخ: 1400/1/19 00:00
اخبار

تشکیل ۱۷ پایگاه «قرارگاه مجازی فعالیت‌های قرآنی» در کشور
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌و‌پرورش با اشاره به تشکیل قرارگاه مجازی فعالیت‌های قرآنی، از ایجاد ۱۷ پایگاه در ۱۷ استان کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۵ پایگاه به «نماز» اختصاص داده شده است. به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در مراسم بیست‌و‌نهمین اجلاس سراسری نماز در بخش دانش‌آموزی و اختتامیه جشنواره «پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد»، با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در بیست‌و‌هفتمین اجلاسیه سراسری نماز، اظهار کرد: فرمایش راهبردی رهبر معظم انقلاب در اجلاس بیست‌و‌هفتم، این نهاد را به تشکیل اتاق فکری با همکاری ستاد اقامه نماز و اداره کل قرآن و عترت و نماز سوق داد و در این راستا اقدامات گسترده‎ای انجام و دنبال شد. معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌و‌پرورش برگزاری نماز، جشن تکلیف در فضای مجازی، آموزش‌های عملی نماز برای دانش‌آموزان و معلمان و حفظ ائمه جماعات و برگزاری دوره‌های مجازی ۵ هزار طلبه را از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد و گفت: آموزش‌و‌پرورش برای صددرصد مدارسی که امکان برگزاری نماز جماعت دارند، نماز جماعت برگزار می‌کند و امروز با استفاده از فضای مجازی، این رسالت خطیر و فضای معنوی را به خانه‌ها برده‌ایم. 
***
آسیب‌دیدگی 297 واحد مسکونی در پی زلزله مریوان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان از شناسایی 297 واحد مسکونی آسیب‌دیده در پی زلزله سه‌شنبه‌شب مریوان خبر داد. محمد فلاحی در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: در پی زلزله اخیر شهرستان مریوان 297 واحد مسکونی در 23 روستا شناسایی شد که بیشترین آسیب‌دیدگی آنها، ترک‌خوردگی دیوار به دلیل استفاده از مصالح ساختمانی محلی و عدم رعایت اصول در ساخت و سازها بوده است. وی افزود: 18 واحد مسکونی معادل 30 تا 60 درصد از این تعداد روستای شناسایی شده بیشتر در نوار مرزی مریوان تخریب شده‌‌‌ است. فلاحی با اعلام اینکه خوشبختانه این زلزله هیچ خسارت جانی در پی نداشته است، بیان کرد: 9 نفر هنگام فرار از منزل مصدوم شده بودند که همگی آنها به صورت سرپایی مداوا شدند. وی ادامه داد: تیم مدیریت بحران استانداری بلافاصله بعد از وقوع زلزله تیم‌های ارزیابی و امدادی و اورژانس را به سروآباد، مریوان، بانه و مرز پنجوین عراق اعزام کرد و در حالت آماده‌باش قرار داد. فلاحی تاکید کرد: ارزیابی‌ها طی شب وقوع زلزله حاکی از تخریب‌ جزئی منازل در روستاها بوده و خوشبختانه حادثه جدی اتفاق نیفتاده است.
***
آغاز رزمایش ایران همدل – اطعام مهدوی در ماه رمضان
مدیرکل کمیته امداد استان تهران از اجرای رزمایش «ایران همدل – اطعام مهدوی» در ماه مبارک رمضان توسط این نهاد در تهران همزمان با سراسر کشور خبر داد. سیدابوالفضل پرپنچی گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان و اهمیت موضوع معیشت نیازمندان، ستاد اطعام مهدوی در استان تهران تشکیل شد. وی افزود: سال گذشته پیرو بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر راه‌اندازی «رزمایش گسترده مواسات و همدلی» به منظور «ترویج فرهنگ خیر، احسان و نشر سنت‌های حسنه» در کشور به دلیل شرایط بد اقتصادی مردم و در پی شیوع ویروس کرونا، کمیته امداد استان تهران همزمان با سراسر کشور رزمایش «ایران همدل» را با هدف کمک به جامعه هدف در نیمه شعبان آغاز کرد و تا پایان سال ادامه یافت. پرپنچی بیان کرد: امسال نیز در تلاشیم به همت امدادگران، نیروهای بسیجی، جهادی و مردمی و استفاده از ظرفیت خیران، اصناف، سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها، موسسات خیریه، نیروهای نظامی و... یک بار دیگر عزم ملی در اطعام نیازمندان را در قالب رزمایش ایران همدل – اطعام مهدوی اجرایی کنیم. وی یادآور شد: نیکوکاران می‌توانند با استفاده از روش‌های  شماره‌گیری کد دستوری #۱۰۲۱۸۸۷۷*، شماره‌گیری سامانه گویای ۷۳۵۵ ۰۲۱ و درج عدد ۱۴ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۲۰۰۸ نزد صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در قالب رزمایش ایران همدل‌– اطعام مهدوی، کمک‌های خود را برای امور نیازمندان در ماه مبارک رمضان اختصاص دهند. 
***
راه‌اندازی ۱۵ هزار شغل جدید برای «کولبران» استان‌های مرزی غربی
مدیرعامل بنیاد برکت از راه‌اندازی ۱۵ هزار شغل برای کولبران استان‌‎های مرزی غربی کشور خبر داد و گفت: امسال نیز همانند سال گذشته، ورود جدی به حوزه اشتغال‌زایی برای کولبران ۳ استان مرزی کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی خواهیم داشت و ۱۴ شهرستان این ۳ استان زیر پوشش فعالیت‌های بنیاد قرار خواهند گرفت. امیرحسین مدنی در این باره اظهار کرد: بنیاد برکت در سال گذشته اقدام به ایجاد ۳۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور برای کولبران کرد که ایجاد نزدیک به ۱۱ هزار فرصت شغلی را به دنبال داشت. امسال نیز راه‌اندازی ۵ هزار طرح در دستور کار است که باعث فراهم آمدن فرصت‌های کسب‌و‌کار و تامین اشتغال پایدار برای ۱۵ هزار نفر خواهد شد. وی با اشاره به اشتغال‌زایی برای کولبران ۱۴ شهرستان در سال جدید اظهار کرد: کولبران شهرستان‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در استان کرمانشاه، سردشت، پیرانشهر و اشنویه در آذربایجان غربی و مریوان، سروآباد، بانه، کامیاران، سنندج، دیواندره و سقز در کردستان تحت پوشش فعالیت‌های بنیاد برکت در سال ۱۴۰۰ قرار دارند. مدنی تاکید کرد: ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال حجم کل سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای ایجاد ۵ هزار طرح اشتغال‌زایی برای کولبران ۳ استان مرزی است. وی ادامه داد: آبزی‌پروری، مشاغل دانش‌بنیان، پرورش بوقلمون، نوشت‌افزار، محصولات گلخانه‌ای، تولید قارچ و پرورش گیاهان دارویی رسته‌های شغلی اولویت‌دار برای کولبران در سال ۱۴۰۰ هستند. مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: بنیاد از سال گذشته درصدد شناسایی زنان کولبر برآمده و تا امروز ۱۱۰ طرح اشتغال‌زایی خرد و خانگی را برای این زنان راه‌اندازی کرده است. 

Page Generated in 0/0053 sec