printlogo


کد خبر: 232074تاریخ: 1400/1/21 00:00
اخبار

کاهش دمای هوا و احتمال بارش تگرگ در ۱۳ استان
سازمان هواشناسی نسبت به وزش شدید باد، کاهش دما و احتمال بارش تگرگ هشدار داد و درباره اتخاذ تمهیدات لازم برای محصولات کشاورزی توصیه کرد. به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی آورده است: وزش باد خیلی شدید با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از شنبه (۲۱ فروردین) برای اکثر استان‌ها پیش‌بینی می‌شود. از مخاطرات این شرایط جوی می‌توان به وارد شدن خسارت به گلخانه‌ها و احتمال شکستن نهال‌ها و شاخه‌های درختان اشاره کرد. همچنین در ادامه این هشدار با اشاره به کاهش دما در برخی استان‌های کشور آمده است: یکشنبه (۲۲ فروردین‌ماه) کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان و چهارمحال‌و‌بختیاری و دوشنبه (۲۳ فروردین‌ماه) کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، اصفهان، خراسان شمالی و خراسان رضوی قابل پیش‌بینی است. در پایان این هشدار آمده است: احتمال بارش تگرگ در روز یکشنبه (۲۲ فروردین‌ماه) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال‌و بختیاری، قزوین، البرز، تهران و اصفهان پیش‌بینی می‌شود. 
***
ابتلای ۸۰ هزار پرستار به کرونا
رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: در ۱۴ ماه گذشته حدود ۸۰ هزار پرستار به کرونا مبتلا و بالغ بر ۸۰۰۰ نفر نیز به دلایل مختلف اعم از بستری، قرنطینه و مسائل مربوط به آن، از خدمت منفک شده‌اند. به گزارش ایسنا، ‌دکتر محمد میرزابیگی با گلایه از گردش آزادانه ۱۵ هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در تعطیلات عید نوروز افزود: در این ایام ۱۵ هزار بیمار کرونایی که تشخیص قطعی داده شده بودند براحتی و آزادانه در سطح کشور راه افتادند و به سفر رفتند و بار کاری پرستاران و مدافعان سلامت را بشدت بالا بردند. وی افزود: به عنوان نماینده جامعه پرستاری به خاطر این مساله به وزیر بهداشت، وزیر ارتباطات، وزیر کشور و رئیس سازمان گردشگری معترض هستیم. آنان باید پاسخگوی پرستاران باشند. چرا با وجود اینکه سیستم‌های کنترلی از طریق تلفن‌های همراه و پیامک و اعلام اخطار امکان‌پذیر بود، در این باره کوتاهی شد؟ میرزابیگی گفت: ۱۴۰ هزار پرستار در کشور مشغول خدمت به بیماران کرونایی هستند. این جمعیت بزرگ بیش از ۱۴ ماه است که شبانه‌روز برای نجات جان بیماران زحمت می‌کشند و از جا‌‌شان مایه گذاشته‌اند و بیش از ۸۰ هزار نفر آنها نیز به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۱۰ نفرشان هم در این راه شهید شدند.
***
اجرای ۱۲ هزار پروژه محرومیت زدایی بسیج در کشور
رئیس سازمان بسیج مستضعفان از اجرای ۱۲ هزار پروژه محرومیت زدایی بسیج در سطح کشور خبر داد و اضافه کرد ۱۵۰۰ پروژه مربوط به گیلان است و ۱۰۰۰ واحد مسکن محرومان را در این استان احداث کردیم. سردار غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه محرومیت باید از جامعه ما رخت بربندد، یادآور شد: بسیج پاره تن مردم است و هیچگاه مصالح ملت بویژه محرومان و مستضعفان را فراموش نخواهد کرد. در این راستا، بسیج خودش را مکلف می داند در امتداد دستگاه های خدمت رسان در امر محرومیت زدایی کشور ایفای نقش کند و اجازه ندهد محرومیت ها ریشه بدواند. وی از اجرای ۱۲ هزار پروژه محرومیت‌زدایی بسیج در سطح کشور خبر داد و با اشاره به فعالیت ۴۲ هزار گروه جهادی، گفت: بیش از ۷۰۰ هزار نفر از جوانان در قالب این گروه های جهادی در صحنه های مختلف امدادی، آبادانی و خدمت رسانی به کمک محرومان می شتابند و این گروه ها روز‌به‌روز در حال گسترش هستند. 
***
کاهش ۸ درصدی وقوع کل جرائم در تعطیلات نوروز
رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: در تعطیلات نوروز با کاهش ۴۰ درصدی جرائم جنایی از جمله سرقت مسلحانه، آدم‌ربایی و تجاوز مواجه بودیم. سردار علیرضا لطفی در جمع خبرنگاران به عملکرد این پلیس در تعطیلات نوروزی اشاره و اظهار داشت: از ۲۸ اسفند تا ۱۴ فروردین شاهد کاهش ۸ درصدی در کل جرائم بودیم و ۱۲/۵ درصد افزایش کشف جرم داشتیم. وی تصریح کرد: در جرائم جنایی از جمله تجاوز، فقدانی و سرقت مسلحانه و آدم‌ربایی ۴۰ درصد کاهش داشتیم، چراکه اعضای ۶ باند مهم را که آمادگی انجام جرائم خشن و مسلحانه را در نوروز داشتند در اسفندماه دستگیر کردیم. لطفی گفت: در تعطیلات ۱۶ روزه نوروزی آمار سرقت مسلحانه و آدم‌ربایی در تهران صفر بود و فقط ۲ فقره قتل عمد به وقوع پیوست. وی با بیان اینکه ۳۰ درصد پرونده‌های راکد سال‌های گذشته در این مدت کشف شد، ادامه داد: بخش قابل توجهی از مجرمانی که دستگیر می‌شوند، بومی استان تهران نیستند. رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: نوع پرونده‌های ما در تعطیلات نوروز مربوط به جرائم جعل و کلاهبرداری بود. 
***
غربالگری بیش از ۱۲۴ هزار نفر در مبادی مرزی رسمی کشور
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از غربالگری ۱۲۴ هزار و ۳۸ نفر در مبادی مرزی رسمی کشور خبر داد و گفت: از ۲۱ هزار و ۲۲۴ نفر تست سریع کرونا گرفته شد. به گزارش «وطن‌امروز»، مهدی ولی‌پور با اشاره به مشارکت سازمان امداد و نجات در طرح مراقبت بهداشتی مسافران مبادی مرزی رسمی کشور همراه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: از ۲۰ اسفند سال ۹۹ تا ساعت ۸ صبح ۱۹ فروردین امسال ۱۲۴ هزار و ۳۸ نفر از مسافران در ورودی مرزها کنترل شدند. وی به انجام ۲۱ هزار و ۲۲۴ تست فوری کرونا اشاره کرد و افزود: از ۶ هزار و ۹۰۸ نفر هم که دارای علائم بودند، تست PCR گرفته شد و ۴۴ نفر از مسافران مشکوک به بیماری کرونا به قرنطینه منتقل شدند. به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، ۴۳۱ نیروی عملیاتی برای کنترل ۱۶ مرز زمینی، ۲ مرز دریایی و ۱۰ مرز هوایی در حال فعالیت هستند.

Page Generated in 0/0065 sec