printlogo


کد خبر: 232089تاریخ: 1400/1/21 00:00
مرگ فیلیپ، همسر ملکه انگلیس در ۹۹ سالگی
بیوه باکینگهام!

کاخ باکینگهام از مرگ «شاهزاده فیلیپ» همسر ۹۹ ساله ملکه انگلیس خبر داد. فیلیپ سال 1947 با الیزابت ازدواج کرد؛ 5 سال قبل از اینکه الیزابت ملکه بریتانیا شود. طبق گزارش‌ها، او پیش از مرگش بیمار بود و ماه فوریه در بیمارستان بستری شده بود. کاخ باکینگهام دیروز در بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر افزود فیلیپ صبح جمعه در کاخ ویندسور فوت کرد و اطلاعیه‌های بعدی در این باره اعلام خواهد شد. این کاخ اواسط اسفند اعلام کرده بود شاهزاده فیلیپ برای ادامه درمان یک عفونت به بیمارستان دیگری در لندن منتقل شده است. کاخ باکینگهام آن زمان گفته بود علاوه بر درمان برای یک عفونت نامشخص، وی برای یک بیماری قلبی آزمایش می‌دهد. رسانه‌های انگلیسی همچنین آذرماه سال جاری گزارش داده بودند او به همراه ملکه الیزابت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. 
یک منبع که اشاره‌ای به نامش نشد، گفته بود فیلیپ «برای مدت کوتاهی ناخوش بوده و به همین دلیل با پزشک تماس حاصل شده است». وی دسامبر سال ۲۰۱۹ (آذرماه سال ۱۳۹۸) هم به دلیل عارضه‌ای که کاخ باکینگهام آن را فاش نکرد به مدت ۴ شب در بیمارستان بستری شد. برخی رسانه‌ها در آن زمان گزارش دادند دلیل بستری شدن او آنفلوآنزا بوده است. شاهزاده فیلیپ، سال ۲۰۱۷ اعلام بازنشستگی کرده بود و بعد از آن به ندرت در محافل عمومی ظاهر می‌شد. 
فیلیپ ۱۰ ژوئن سال ۱۹۲۱ میلادی در جزیره یونانی کورفو به دنیا آمد. او از خاندان سلطنتی یونان و دانمارک بود که بعد از کودتا و برکناری خاندان پادشاهی یونان به همراه خانواده از یونان تبعید شد. مادر وی نتیجه ملکه ویکتوریا بود، بنابراین وی از بستگان خاندان پادشاهی بریتانیا محسوب می‌شد. او مسن‌ترین همسر یک فرمانروای بریتانیا و کسی بود که بیشترین مدت خدمت را به عنوان همسر فرمانروا داشت. 
 
* بی‌بی‌سی امکان کامنت‌گذاری برای خبر مرگ فیلیپ را بست
بنگاه خبرپراکنی بریتانیا (بی‌بی‌سی) با انتشار خبر مرگ همسر ملکه در اقدامی قابل تأمل اجازه اظهارنظر (کامنت ‌گذاشتن) درباره این خبر را برای مخاطبان لغو کرد! به نظر می‌رسد با توجه به طرح شدن اتهاماتی نظیر فرار مالیاتی ملکه و همچنین مصاحبه اخیر مگان مارکل، همسر شاهزاده هری (نوه ملکه بریتانیا) درباره رفتار نژادپرستانه خاندان سلطنتی با وی، افکار عمومی انتقادات زیادی نسبت به این خاندان ابراز کرده‌اند. از این رو بی‌بی‌سی از ترس واکنش‌ها درباره خبر مرگ فیلیپ، اجازه اظهارنظر در این باره را لغو کرده است. 

Page Generated in 0/0062 sec