printlogo


کد خبر: 232108تاریخ: 1400/1/22 00:00
اخبار

داور بین‌المللی والیبال ایران بازنشسته شد
فدراسیون جهانی والیبال (FIVB)، فرهاد (محمد) شاهمیری، داور بین‌المللی کشورمان را به صورت رسمی بازنشسته کرد. به گزارش فدراسیون والیبال، فدراسیون جهانی والیبال پیش از این تاریخ بازنشستگی این داور بین‌المللی کشورمان را یک سال تمدید کرده بود اما با توجه به منع قانونی قضاوت و حضور در کمیته داوران کنفدراسیون والیبال آسیا، شاهمیری رسماً بازنشسته شد. شاهمیری که دارای کتگوری A است، قبلاً برای قضاوت در بازی‌های المپیک توکیو نیز دعوت شده بود اما دیگر این دعوت لغو شده است. وی سابقه قضاوت در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۶ ریو را در پرونده کاری خود دارد. شاهمیری با تایید این قانون که اگر داوری عضو کمیته داوران کنفدراسیون آسیا شود، دیگر نمی‌تواند در میادین مختلف والیبال قضاوت کند، گفت: زمانی که برای حضور در کمیته داوران درخواست دادم، آگاهی کامل نسبت به این منع قانونی داشتم. وی تصریح کرد: در مشورت با مسؤولان فدراسیون ایران، به این نتیجه رسیدم حضورم در کمیته داوران کنفدراسیون والیبال آسیا کمک بیشتری برای والیبال ایران خواهد داشت تا افزودن به تجربه شخصی‌ام در لیگ ملت‌ها و المپیک که قبلاً تجربه آن را داشته‌ام. داور بین‌المللی والیبال ایران تاکید کرد: تلاش می‌کنم همان‌گونه که والیبال ایران جایگاه خود را در جهان به دست آورده است، داوران والیبال کشورمان نیز بتوانند به جایگاه واقعی خود برسند. وی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود در کمیته داوران کنفدراسیون والیبال آسیا را معرفی توان واقعی داوران والیبال ایران و دفاع از حق و حقوق آنها دانست و گفت: امیدوارم در آینده داوران با درجه بالا داشته باشیم تا در رویدادهای مختلف جهان قضاوت کنند. همچنین آندره زانوویچ از روسیه، زوریتسا از صربستان و آرتورو از بلژیک که قبلاً برای قضاوت در المپیک توکیو انتخاب شده بودند، به دلیل عضویت در کمیته داوران کنفدراسیون اروپا، بازنشسته شدند و به همراه شاهمیری دیگر در بازی‌های المپیک توکیو قضاوت نخواهند کرد. 
***
علی جوادی از فدراسیون فوتبال خداحافظی کرد
با وجود اینکه رئیس فدراسیون فوتبال با استعفای علی جوادی از مدیریت روابط عمومی این فدراسیون مخالفت کرده بود، جوادی با انتشار پیامی از خداحافظی‌اش با این مجموعه خبر داد. چند روز پیش بود که خبر استعفای علی جوادی از مدیریت روابط عمومی فدراسیون فوتبال منتشر شد. خبرها حاکی از این بود که بعضی تصمیمات شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال از جمله انتخاب مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی، عامل این استعفا بوده است. در همین ارتباط عزیزی‌خادم در برنامه ورزش و مردم حضور یافت و تاکید کرد با وجود استعفای جوادی، با این استعفا موافقت نشده است اما دقایقی بعد از این صحبت‌های عزیزی‌خادم، علی جوادی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود به صورت قطعی از پایان همکاری‌اش با فدراسیون خبر داد. جوادی نوشت: «ما آزموده‌ایم در این شهر بخت خویش/ ‏بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش. آنچه صلاح فوتبال بود گفتم چون دلم بیش از هر چیز برای ایران می‌سوزد. بر خلاف خیلی‌ها به فکر منافع خودم نبودم و مصلحت فوتبال اهمیت ویژه‌ای برایم داشت. زمان بهترین قاضی است. برای تیم ‌ملی و فوتبال کشورم، بهترین‌ها را آرزو می‌کنم».
 ***
حذف کیمیا علیزاده از رقابت‌های قهرمانی اروپا
ملی‌پوش سابق تکواندوی ایران که در غالب تیم پناهندگان فدراسیون جهانی در مسابقات قهرمانی اروپا حاضر شده است، در دومین مبارزه تن به شکست داد.
به گزارش ایسنا، کیمیا علیزاده، ملی‌پوش سابق تکواندو که در غالب تیم پناهندگان فدراسیون جهانی تکواندو در رقابت‌های قهرمانی اروپا به میزبانی صوفیه بلغارستان حاضر شده است، برابر حریفی از کرواسی شکست خورد. علیزاده در مبارزه نخست وزن ۶۲- کیلوگرم، جولانتا تارویدا از لتونی را پس از تساوی در راند طلایی از پیش‌رو برداشت اما در دومین مبارزه خود مقابل برونا وولتیچ، دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۹ از کرواسی با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. 

Page Generated in 0/0059 sec