printlogo


کد خبر: 232130تاریخ: 1400/1/22 00:00
اخبار

حکم رهبر انقلاب درباره روزه ماه رمضان در زمان شیوع کرونا
پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر انقلاب اسلامی حکم حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای درباره شرایط روزه ماه رمضان در زمان شیوع بیماری کرونا را اعلام کرد. 
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پاسخ به این استفتا که «در شرایط کنونی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است، روزه گرفتن در ماه رمضان چه حکمی دارد؟» تاکید کردند: «روزه از ضروریات ارکان شریعت اسلام است و ترک روزه ماه رمضان جایز نیست مگر آنکه فرد، گمان عقلایی پیدا کند که روزه گرفتن یا موجب ایجاد بیماری شود و یا تشدید بیماری و یا افزایش طول بیماری و تأخیر در سلامتی». در ادامه پاسخ به این استفتا آمده است: «در این موارد روزه ساقط ولی قضای آن لازم است. بدیهی است در صورتی که این اطمینان از گفته پزشک متخصص و متدین نیز به دست آید، کفایت می‌کند. بنابراین اگر فردی نسبت به امور یادشده خوف و نگرانی داشته و این خوف منشأ عقلایی داشته باشد، روزه ساقط ولی قضای آن لازم است».
***
پیام فرمانده کل سپاه به مناسبت بیست‌و‌دومین سالروز شهادت امیرسپهبد صیادشیرازی
صیاد  الهام‌بخش
فرمانده کل سپاه با صدور پیامی به مناسبت بیست‌و‌دومین سالروز شهادت امیرسپهبد صیادشیرازی، اندیشه‌های حرفه‌ای و نظامی این شهید را الهام‌بخش و راهنمای نسل‌های جدید و رویش‌های بالنده نیروهای مسلح عنوان کرد. در بخشی از پیام سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی آمده است: به ارواح مطهر شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بویژه طلایه‌داران وحدت، برادری و یکپارچگی ارتشیان غیرتمند و پاسداران سلحشور انقلاب از جمله شهدای والامقام «علی صیادشیرازی» و «حسن باقری» خالصانه درود می‌فرستم و با تأکید بر آمادگی‌ همه‌جانبه نیروهای مدافع انقلاب، استقلال، امنیت و تمامیت ارضی کشور برای مقابله قاطع و ویرانگر با توطئه‌ها، تهدیدات و فتنه‌آفرینی‌های محتمل جبهه دشمنان میهن اسلامی، عزت، سربلندی و موفقیت روزافزون منظومه مقتدر و افتخارآفرین نیروهای مسلح تحت زعامت و رهبری حکیمانه مقام شامخ ولایت و فرماندهی‌کل قوا حضرت امام خامنه‌ای مد‌ظله‌العالی را از درگاه حضرت کبریایی مسألت می‌کنم. 
***
دولت جدید آمریکا غیر از وعده و فریب چیزی نیاورده است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دولتی که در آمریکا روی کار آمده، غیر از وعده و فریب چیزی نیاورده و پنجه فولادی را در داخل دستکش مخملین فرو برده است. 
سرلشکر محمد باقری در بیست‌و‌پنجمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان، رؤسا و مدیران ناجا که به ‌صورت ارتباط تصویری برگزار شد، با بیان اینکه دشمنی که شاخ و شانه می‌کشید و تهدید می‌کرد، خود صحنه را با فضاحت ترک کرد و دولت دیگری بر سر کار آمد، گفت: فشارهای حداکثری دشمن شکست خورد اما دولتی که سر کار آمده، غیر از وعده و فریب چیزی نیاورده است و تجربه نشان می‌دهد دولت‌های دموکراتی که در آمریکا بر سر کار می‌آیند، پنجه فولادی در داخل دستکش مخملی فرو برده و دائماً در حال توطئه هستند و وعده‌های توخالی درباره توسعه و گشایش اقتصادی و رفع تحریم‌ها می‌دهند. آنها تلاش زیادی می‌کنند تا با مذاکرات طولانی به همراه مطالبات جدید، اتفاقاتی را رقم بزنند. 
***
سفیر فرانسه در تهران:
تلاش می‌کنیم برجام قبل از انتخابات ایران احیا شود!
سفیر فرانسه در تهران در اظهارنظری عجیب مدعی تلاش برای احیای برجام قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌‌جمهوری شد. فیلیپ تیئبو در گفت‌وگو با روزنامه کار و کارگر گفت: مذاکرات فعلی وین نتیجه سال‌ها تلاش همه طرف‌های باقی‌مانده در برجام است و رئیس‌جمهور مکرون نیز بارها از این توافق حمایت کرده است. حتی برای حفظ برجام آقای مکرون طرحی را ارائه کرد که متاسفانه کنشگرانی در ایران و آمریکا مانع از اجرایی ‌شدن آن طرح شدند ولی فرانسه تمام تلاش خود را برای حفظ برجام داشته و حتی آقای ظریف را در اوج تنش‌های ایران و آمریکا به اجلاس جی ۷ دعوت کردیم تا پنجره مذاکرات را باز نگاه داریم و خوشبختانه تا امروز پنجره مذاکرات بسته نشده است. در حال حاضر هم همین روند طی می‌شود و هدف هم این است که تا قبل از شروع انتخابات در ایران شاهد احیای کامل توافق هسته‌ای باشیم. 
***
قرارداد با چین صرفاً در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، عمرانی و اقتصادی است
نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌و‌گو با تسنیم، با بیان اینکه قرارداد راهبردی ایران و چین نقشه راه همکاری‌های ۲ کشور در 25 سال آینده است، گفت: قطعا انعقاد این قرارداد با چین امتیاز بزرگی برای کشورمان است. 
حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی ادامه داد: با تحقق عملی، این قرارداد می‌تواند حتی تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان را رفع کند؛ می‌توانیم به صورت ثابت و پایدار نفت و فرآورده‌های نفتی را به چین صادر کنیم. نماینده تبریز در مجلس عنوان کرد: همه مسؤولان بر انعقاد این قرارداد متفق‌القول بوده و آن حرکتی مثبت در راستای مقابله با تحریم‌ها و خروج از انزوای اقتصادی و همکاری پایدار با کشورهای همسایه است، البته دشمنان انقلاب اسلامی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی مخالفان این قرارداد هستند و این دلیلی بر اهمیت این قرارداد است. میرتاج‌الدینی در ادامه تصریح کرد: شایعاتی از قبیل واگذاری فلان بخش یا حوزه به چینی‌ها حقیقت ندارد و این قرارداد صرفا زمینه همکاری در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، عمرانی و اقتصادی است.

Page Generated in 0/0266 sec