printlogo


کد خبر: 232145تاریخ: 1400/1/23 00:00
تشریح برنامه‌های معارفی تلویزیون در ماه مبارک رمضان
نشاط معنوی، همدلی و مواسات، شعار سیما در ماه مبار رمضان است

 نشست دبیر شورای معارف سیما و مدیر شبکه قرآن درباره برنامه‌های ماه مبارک رمضان برگزار شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، جواد شیخ‌اکبری، دبیر شورای معارف سیما در نشستی در تبیین برنامه‌های ماه رمضان گفت: از قبل جلسه‌های متعددی با دوستان در سازمان تبلیغات داشتیم و برنامه‌ریزی‌های جدی انجام شده بود که برنامه‌ها و مراسم ماه رمضان با حضور جمعیت برگزار شود اما الان با توجه به شرایط کرونا بناست این مراسم‌ به شکل غیرحضوری برگزار شود و جبران این خلأ به دوش رسانه ملی است. وی افزود: مردم ما شرایط اقتصادی مناسبی ندارند و در این بین باید مواسات و همدلی شکل بگیرد. مهم‌ترین راهبرد سیما بحث تواصی به حق و صبر است که موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و سیما نیز در تدارک برنامه‌ها سعی دارد این موضوع را تبیین کند. بهجت قلبی، آرامش معنوی و ایجاد فضای معنوی مناسب به عنوان میدان استغفار از کارهای جدی ما است. نشاط معنوی، همدلی و مواسات، شعار سیما در ماه مبارک رمضان است. 
شیخ‌اکبری گفت: امسال نیز 30 آیه انتخاب شده و هر روز یک آیه تبلیغ می‌شود. ترتیل و جزءخوانی، دعا و مناجات‌خوانی و سخنرانی مذهبی از محورهای برنامه‌های شبکه‌هاست و طوری این برنامه‌ها چیده شده که مردم بتوانند استفاده کنند. همچنین پخش ترتیل‌خوانی از حرم امام رضا(ع) و مسجد جمکران را داریم و مخاطبان می‌توانند هر ساعتی از روز که بخواهند از این ترتیل‌خوانی استفاده کنند. شبکه قرآن از 10:15 تا 11:15، شبکه سه ساعت 15 و بعد از آن شبکه‌های افق و قرآن پخش ترتیل‌خوانی دارند و ۲ ترتیل‌خوانی هم در نیمه‌شب از شبکه آموزش از ساعت 24 تا یک بامداد و برنامه جزءخوانی از شبکه قرآن از ساعت یک تا 2 بامداد پخش خواهد شد. وی افزود: مناجات‌خوانی‌ها از ساعت 23 شروع می‌شود. شبکه یک از حرم حضرت فاطمه معصومه با حضور آقای سلحشور،‌ شبکه ۲ از حرم امام رضا(ع) با حضور آقای کریمی، شبکه ۳ ساعت یک بامداد با حضور آقای میثم مطیعی، شبکه ۵ از حرم حضرت عبدالعظیم با حضور آقای حدادیان، شبکه قرآن از ساعت 24 با حضور حاج‌مهدی سماواتی و ساعت 2 با حضور محمد طاری از امامزاده صالح به پخش دعا و مناجات‌خوانی‌ خواهند پرداخت. 
دبیر شورای معارف سیما افزود: در شبکه یک سیما سخنرانی مذهبی با حضور آقای قرائتی، ‌شبکه ۲ با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین  انصاریان، شبکه ۳ با حضور دکتر رفیعی و شبکه ۳ با حضور حجت‌الاسلام پناهیان خواهیم داشت. برنامه‌های «ماه خدا» با اجرای آقای سلطانی،‌ «آفتاب شرقی» و «دعوت» با اجرای آقای برمایی امسال به شکل ویژه‌تر طراحی شده است. همچنین میان‌برنامه کوتاه «احکام» از شبکه یک و «درس‌هایی از قرآن» پخش خواهد شد. وی افزود: شبکه ۲ برنامه سحرگاهی را از کربلا دارد، برنامه‌های «دست در دست» و «مردم ماه» با محوریت کمک‌مؤمنانه ادامه دارد و ویژه‌برنامه افطار «آدم‌های خوب شهر» با اجرای کاظم احمدزاده تدارک دیده شده است. وی افزود: برنامه سحرگاهی شبکه ۳ با اجرای نجم‌الدین شریعتی و سخنرانی و مناجات‌خوانی آقای رفیعی پخش خواهد شد. برنامه افطار شبکه ۴ سری دوم برنامه «زندگی پس از زندگی» خواهد بود و برنامه «سوره» نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که موضوعات قرآنی را پیگیری می‌کند. همچنین در بخش سخنرانی‌ها سخنرانی مذهبی آیت‌الله مصباح در شبکه ۴ را داریم. ویژه‌‌برنامه سحر شبکه ۵ «خلوتگه عارفان» است و ویژه‌برنامه افطار این شبکه «عقیق» نام دارد. همچنین امسال شبکه آموزش نیز ویژه‌برنامه افطار دارد و ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «مشاعره قرآنی» را طراحی کرده است. شبکه امید نیز در کنار ویژه‌برنامه افطار که «رفیق» نام دارد محتوای جذابی برای نوجوانان دارد و گفت‌و‌گو با نخبگان علمی که موضوع معنویت در زندگی‌شان برجسته است را تدارک دیده است. شیخ‌اکبری گفت: شبکه افق امسال برنامه سحرگاهی با حضورآقای پناهیان با موضوع مهدویت را دارد. همچنین ویژه‌برنامه افطار این شبکه با عنوان «چشمه» با موضوع مسجدمحوری پخش خواهد شد. شبکه مستند ۲ مستند ویژه رمضان با نام «نور» و «یک چکه ماه» را دارد. شبکه پویا نیز امسال برنامه سحری تدارک دیده؛ در حالی که سال قبل تولید جدیدی در این شبکه برای سحر نداشتیم. 
وی افزود: برنامه «ضیافت» در شبکه قرآن به بررسی زندگی علما می‌پردازد. در حوزه تلاوت نیز برنامه‌ای به نام «با مفاخر» داریم که تلاوت‌های اساتید بزرگ قرآنی را معرفی و درباره آنها توضیحاتی می‌دهد. 

Page Generated in 0/0128 sec