printlogo


کد خبر: 232160تاریخ: 1400/1/23 00:00
ابهام درباره دلایل تأخیر ورود «آلکنو»
واکاوی اصل ماجرا

تغییر چند باره در تاریخ ورود سرمربی روس تیم‌ ملی والیبال به ایران ابهاماتی را درباره شروع کار وی به وجود آورده که مشخص نیست این بی‌برنامگی مربوط به «ولادیمیر آلکنو» است یا فدراسیون والیبال؟
تیم ملی والیبال ایران با آرمان کسب سکوی المپیک توکیو تمرینات خود را از ۱۱ فروردین‌ماه سال جاری آغاز کرده است. ابتدا قرار بود ملی‌پوشان از ۷ فروردین‌ در اردوها حاضر شوند و ولادیمیر آلکنو، سرمربی تیم‌ ملی از ۲۲ فروردین‌ماه به اردوها ملحق شود تا پس از برگزاری اردوی ۱۰ روزه، تیم‌ ملی راهی روسیه شود تا پیش از مسابقات لیگ ملت‌ها اردویی در کازان برگزار شود. 
 
* تأخیر در برگزاری اردوی تیم ملی
با شروع سال جدید اما برنامه‌ریزی فدراسیون بخوبی پیش نرفت. ملی‌پوشان از ۱۱ فروردین‌ماه وارد اردو شدند، البته بازیکنانی مانند سعید معروف، سیدمحمد موسوی و میلاد عبادی‌پور به همراه سایر لژیونرها پس از پایان مسابقات باشگاهی خود و استراحت به اردو ملحق می‌شوند. آلکنو که نتایج ضعیفی با تیم باشگاهی زنیت‌کازان کسب کرده است، هر روز حضور خود در ایران را به تعویق می‌اندازد و مشخص نیست سرمربی تیم‌ ملی چه زمانی وارد ایران خواهد شد. 
 
* زمان حضور؛ نامعلوم 
تا امروز و پس از کنسلی تاریخ ورود سرمربی در ۲۲ فروردین‌، تاریخ‌های ۲۵، ۲۶ و ۲۷ فروردین‌ برای ورود او به ایران اعلام و دلیل تاخیر اولیه، ملاقات آلکنو با مادرش عنوان شده است! لیگ روسیه ۲۱ فروردین‌ماه به پایان رسید و با توجه به ناکامی تیم زنیت و کسب عنوان پنجمی و پایان کار زودهنگام این تیم در سوپرلیگ روسیه، انتظار می‌رفت سرمربی تیم‌ ملی زودتر یا حداقل در تاریخ مقرر در ایران حاضر شود اما نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه بر خلاف وعده مسؤولان فدراسیون حتی «توتولو» دستیار آلکنو نیز دیرتر از تاریخ اعلام شده وارد کشور می‌شود. 
امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم‌ ملی با اشاره به اینکه توماس توتولو، کمک‌مربی ایتالیایی تیم‌ ملی کشورمان ۲۴ فروردین‌ماه وارد ایران می‌شود، گفت: ولادیمیر آلکنو، سرمربی تیم‌ ملی نیز ۲۷ فروردین به تهران خواهد آمد. 
 
* لغو اردو و دیدارهای تدارکاتی
بی‌برنامگی دیگر، لغو دیدارهای تدارکاتی و اردوی کازان بود؛ اردویی که میلاد تقوی، دبیر کل فدراسیون دلیل لغو آن را تاخیر مسابقات لیگ ملت‌ها عنوان کرد. این در حالی است که قرار بود با حضور سرمربی در ایران درباره برگزاری اردوهای تدارکاتی تصمیم‌گیری شود اما پیش از زمان حضور نامعلوم سرمربی در ایران، سرپرست تیم‌ ملی آب پاکی را روی دست همه ریخت. 
خوش‌خبر تاکید کرد: برای رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری اردو در محیط امن، تمرینات تا اعزام به ایتالیا ادامه دارد و قبل از سفر به شهر ریمینی برای حضور در لیگ ملت‌ها، بازی تدارکاتی نخواهیم داشت. پیش از این قرار بود تیم به کازان اعزام شود که به دلیل مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا لغو شد. 
 
* کاهش سهمیه مربی ایرانی
اما عدم برنامه‌ریزی فدراسیون به همین جا ختم نمی‌شود. پس از انتخاب سرمربی خارجی در رأس تیم ملی، برای رسیدن به آرمان کسب سکوی المپیک تصمیم بر این شد ۲ مربی ایرانی حتما کنار آلکنو در المپیک توکیو روی نیمکت حضور داشته باشند؛ مربیانی که با هدف کسب تجربه، فدراسیون را در رسیدن به هدف بزرگ یعنی استفاده از مربیان ایرانی در رأس تیم‌ ملی در المپیک ۲۰۲۴ یاری کنند. 
پس از خلف وعده آلکنو و تاخیرهای هر روزه‌اش برای ورود به ایران، این بار کاهش سهمیه مربیان ایرانی روی نیمکت المپیک توکیو جدی‌تر شده است. سرمربی تیم‌ ملی اصرار دارد از مترجم روس استفاده کند تا سرعت انتقال صحبت‌هایش به ملی‌پوشان در شرایط حساس بازی‌های المپیک امکان‌پذیر باشد. درخواستی منطقی که هر روز قوت می‌گیرد اما این اتفاقات شائبه‌های قرارداد سرمربی تیم‌ ملی را بیشتر می‌کند. 
 
* شائبه قرارداد سرمربی تیم ملی
آلکنو مربی‌ای حرفه‌ای در دنیای والیبال است که مدال طلا و برنز المپیک را در کارنامه دارد. همچنین او به عنوان یک مربی منضبط و سختگیر شناخته می‌شود، از این رو بعید است پا را فراتر از مفاد قراردادی بگذارد که امضا کرده است. مشخص نیست به چه دلیل سرمربی تیم‌ ملی هر روز برنامه حضورش در ایران را به تاخیر می‌اندازد و کاهش سهمیه مربی ایرانی در حال رخ دادن است. شاید در قرارداد آلکنو بر خلاف آنچه گفته می‌شود، از ابتدا تاریخ دقیق حضور یا حتی عدم حضورش در ایران آمده است که رسانه‌ها و مردم ایران از آن بی‌خبرند. درباره سهمیه مربی ایرانی هم ممکن است در مفاد قرارداد نکاتی ذکر شده باشد که باز هم مردم و رسانه‌ها از آن اطلاعی ندارند.

Page Generated in 0/0057 sec