printlogo


کد خبر: 232177تاریخ: 1400/1/23 00:00
اخبار

قیمت مصوب زولبیا‏،‌ آش و حلیم مشخص شد
رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه قنادی گفت: نرخ مصوب هر کیلوگرم زولبیا و بامیه برای عرضه در ماه مبارک رمضان تعیین شد. علی بهره‌مند افزود: بر اساس قیمت مصوب نرخ هر کیلوگرم زولبیا و بامیه برای عرضه در واحدهای قنادی درجه یک 48 هزار تومان و برای عرضه در واحدهای درجه دو 38 هزار تومان تعیین شد. وی با تاکید بر اینکه مردم حتما زولبیا و بامیه را از واحدهای قنادی مجاز خریداری کنند، افزود: متاسفانه برخی واحدهای صنفی نیز اقدام به فروش زولبیا و بامیه می‌کنند که تهیه آن در محیط‌های نامناسب و غیربهداشتی انجام می‌شود، بنابراین جهت اطمینان از بهداشتی بودن محصول خریداری شده مردم حتما زولبیا و بامیه را از قنادی‌ها و شیرینی‌فروشی‌های مجاز خریداری کنند. همچنین‏ حسین محمدی، رئیس اتحادیه کباب و حلیم تهران قیمت هر کیلو حلیم ساده را ۴۱ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هر کیلو حلیم با مخلفات به درخواست مشتری ۴۵ هزار تومان است. به گفته رئیس اتحادیه کباب و حلیم تهران، از جمله مخلفات حلیم دارچین، کنجد، روغن حیوانی و نارگیل است که به درخواست مشتری به صورت معجون ارائه می‌شود. محمدی تصریح کرد: هر کیلو ‌آش شله قلمکار که طرفداران خاص خود را در ماه رمضان دارد به صورت ساده ۴۱ هزار تومان و با مخلفات ۴۵ هزار تومان است. وی در ادامه گفت: هر کیلو ‌آش رشته هم ۴۰ هزار تومان است که با مخلفات ۴۳ هزار تومان به فروش می‌رسد. این مقام مسؤول در پایان قیمت انواع هر پرس حلیم و ‌آش را ۲۰ هزار تومان اعلام کرد. 
***
جرایم مالیاتی در انتظار بانک‌های متخلف
معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد با اشاره به نامه وزیر اقتصاد به بانک‌ها برای رعایت سقف سود مصوب، افزود: سود مصوب برای سپرده‌های یک ساله 16 درصد و ۲ ساله 18 درصد است، ضمن اینکه سقف سود تسهیلات 18 درصد تعیین شده است و اگر بانک‌ها سود بیشتر از نرخ مصوب پرداخت کنند علاوه بر اینکه به صاحب سپرده، سود پرداخت کرده‌اند مشمول پرداخت مالیات هم می‌شوند. عباس معمارنژاد با بیان اینکه این ابلاغیه، مشمول همه حساب‌ها از سال قبل می‌شود و جهت یادآوری تکرار شده است، گفت: سازمان حسابرسی باید میزان عدم رعایت بانک‌ها را در نرخ سود‌ها اعلام کند و براساس آن سازمان مالیاتی برای دریافت مالیات این اضافه پرداخت‌ها اقدام خواهد کرد. 
***
افزایش روزانه و بی‌سروصدای قیمت محصولات لبنی!
تسنیم نوشت: در حالی که چندی پیش رئیس‌جمهور به مسؤولان مربوط اعلام کرد حداقل در ۴ ماه اول سال قیمت‌ها افزایش نیابد اما برخی شرکت‌ها این روزها آرام و بی‌سروصدا قیمت‌های خود را در چند مرحله افزایش می‌دهند. در این میان مردمی که برای خرید روزانه به مغازه‌ها می‌روند، هر روز با یک قیمت جدید مواجه می‌شوند. سال گذشته نیز حداقل در ۵ مقطع قیمت محصولات لبنی افزایش یافت تا این محصولات مهم هم مانند بسیاری از مواد غذایی نظیر گوشت، مرغ و ماهی سهم‌شان از سفره مردم کم شود. 
***
شورای رقابت فعلا از افزایش قیمت خودرو منصرف شد
رئیس شورای رقابت گفت: این شورا برای دستورالعمل ۶ ماهه قیمتی خودرو تصمیمی نگرفته است، از این رو جای نگرانی نیست.  رضا شیوا افزود: مطمئن باشید قیمت‌هایی که ما اعلام می‌کنیم در شرایط فعلی منصفانه است و با بهبود شرایط، قیمت خودرو‌ها نزولی و کاهشی خواهد شد.  وی با بیان اینکه دستورالعمل قیمت خودرو قبلا سالانه بود، گفت: سال 99 این دستورالعمل ۳ ماهه شد و اکنون 6 ماهه شده و اگر ثبات در بازار بویژه ارز ادامه‌دار باشد، صدور دستورالعمل قیمتی خودرو به بازه زمانی یکساله برمی‌گردد. اکنون هم شورای رقابت منتظر اعلام تورم بخشی 6 ماهه از سوی بانک مرکزی است که تاکنون اعلام نشده، بنابراین در موضوع قیمت خودرو جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. 
***
مشاغل باید از اردیبهشت برای نصب کارتخوان اقدام کنند
در حالی که اواخر سال گذشته مسؤولان سازمان امور مالیاتی از اعلام لینک و آدرس سامانه‌های مرتبط با قانون الزام مشاغل به نصب کارتخوان در ابتدای سال جاری خبر داده بودند، طبق گفته معاون سازمان امور مالیاتی، ۲ سامانه مربوط هنوز آماده نشده‌اند و با آمادگی و اعلام آدرس آنها تا ابتدای اردیبهشت‌ماه، مردم می‌توانند در این سامانه‌ها برای ثبت‌نام اقدام کنند. 
***
مسکن ملی چه زمانی تحویل می‌شود؟
محمد اسلامی، وزیر راه‌و‌شهرسازی در گفت‌وگویی با بیان اینکه موضوع ارائه زمین مرغوب در قبال واحد مسکونی طرحی بود که سال گذشته مطرح شد، گفت: ما سال گذشته اعلام کردیم اگر فرد یا سازنده‌ای واحد مسکونی نیمه‌تمام یا ساخته شده آماده‌ای دارند و در قالب طرح مسکن ملی آن را واگذار کنند، ما با نرخ کارشناسی در ازای آن زمین مرغوب شهری در اختیار آنها قرار می‌دهیم تا دوباره ساخت‌و‌ساز داشته باشند. 

Page Generated in 0/0060 sec