printlogo


کد خبر: 232205تاریخ: 1400/1/24 00:00
دور دنیا

حملات سایبری مهم‌ترین تهدید اقتصاد آمریکا
بلومبرگ نوشت بزرگ‌ترین نگرانی رئیس بانک‌ مرکزی ایالات‌ متحده نه درباره بحران مالی برای این کشور، بلکه حملات سایبری است که آن را بزرگ‌ترین خطر برای اقتصاد آمریکا می‌داند. «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) در اظهاراتی گفت که بیش از یک بحران مالی دیگر همانند آنچه در سال ۲۰۰۸ رخ داد، نگران خطر حمله سایبری گسترده است. رئیس بانک مرکزی آمریکا طی مصاحبه‌ای که روز یکشنبه با شبکه خبری «سی‌بی‌اس» داشت، گفت: «خطرات بحران مالی مانند آنچه در سال ۲۰۰۸ شاهدش بودیم بسیار کم است». وی در عین حال افزود: «جهان تغییر می‌کند و متحول می‌شود. مخاطرات هم دستخوش تغییر می‌شوند و من می‌گویم خطری که اکنون بیش از پیش نگرانش هستیم، خطر حمله سایبری به مشاغل خصوصی، بویژه در امور مالی است». پاول تاکید کرد که فدرال رزرو در حال بررسی انواع سناریوها درباره حملات خرابکارانه سایبری است که می‌تواند به عنوان مثال سیستم پرداخت را از کار بیندازد یا برخی موسسات مالی بزرگ بتوانند به ردیابی پرداخت‌های ما دسترسی پیدا کنند. 
***
برآوردها از سفر آستین  به فلسطین اشغالی
برخی رسانه‌های جهان عنوان کردند وزیر دفاع آمریکا در سفر به سرزمین‌های اشغالی بر تعهد و حمایت کامل واشنگتن از امنیت و ثبات اسرائیل تاکید کرد. بر همین اساس، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در رابطه با سفر وزیر دفاع آمریکا به سرزمین‌های اشغالی عنوان کرد: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در این سفر طی دیدار با بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل بر تعهد و حمایت «پایدار و آهنین» از اسرائیل تاکید کرد. آسوشیتدپرس در ادامه عنوان کرد: بنی گانتس گفت اسرائیل همکاری نزدیکی با آمریکا خواهد داشت تا هرگونه توافق جدید با ایران منافع حیاتی جامعه جهانی، آمریکا و اسرائیل را تامین کند و از بروز رقابت تسلیحاتی جلوگیری شود. در همین حال یوئل گوسانسکی، عضو برجسته موسسه ملی مطالعات امنیتی در تل‌آویو گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند نشان دهند که در راستای همکاری با اسرائیل آماده‌اند و می‌خواهند به حرف‌های مقامات اسرائیلی گوش دهند. خبرگزاری رویترز نیز طی گزارشی عنوان کرد: پس از میزبانی بنی گانتس از وزیر دفاع آمریکا، تل‌آویو اعلام کرد واشنگتن را یک شریک کامل در همه مسائل عملیاتی و نه فقط مساله ایران می‌بیند. روزنامه «وال استریت ژورنال» نیز طی گزارشی در این رابطه تصریح کرد نخستین سفر یک مقام بلندپایه دولت بایدن به اسرائیل در حالی انجام شد که تنش‌هایی میان واشنگتن- تل‌آویو درباره رویکرد جدید کاخ سفید در قبال توافق هسته‌ای ایران و احیای کمک‌ها به فلسطینی‌ها وجود داشته است. 
***
خروج آلمان از اتحادیه اروپایی شعار حزب راست‌گرا برای انتخابات
 حزب افراطی «جایگزینی برای آلمان» بعد از بحث‌های طولانی‌مدت برنامه‌های خود برای انتخابات در 26 سپتامبر را به اتفاق آرا تصویب کرد. حزب افراطی آلمان با درخواست خروج این کشور از اتحادیه اروپایی وارد مبارزات انتخاباتی می‌شود اما هنوز هیچ نامزدی را برای این انتخابات معرفی نکرده است. در تصمیم‌گیری به اتفاق آرای نمایندگان این حزب آمده است: ما خروج آلمان از اتحادیه اروپایی و تاسیس یک تشکل اقتصادی جدید اروپایی را ضروری می‌دانیم. این حزب البته اجرای چنین طرحی را با برگزاری یک همه‌پرسی در این باره امکان‌پذیر می‌داند. «الکساندر گراف لامبسدورف» معاون حزب لیبرال- دموکرات آلمان این طرح را پایان اتحادیه اروپایی و بازار داخلی که مهم‌ترین بازار صادراتی آلمان است دانست و حزب جایگزینی برای آلمان را به ملی‌گرایی افراطی متهم کرد. حزب آلمان همچنین بر این عقیده است که مهاجرت باید بشدت محدود شود. به اعتقاد این حزب، ژاپن در این راستا باید به عنوان نمونه‌ای برای کشور آلمان باشد. این حزب همچنین خواستار جلوگیری از هر گونه پیوستن پناهندگان به خانواده‌های خود شد. 
***
شیخ‌ نعیم قاسم: طرح‌های سیاسی وارداتی، عامل بحران لبنان است
شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان تأکید کرد عامل داخلی به میزان ۹۰ درصد باعث عدم تشکیل کابینه این کشور شده است. به گزارش پایگاه خبری العهد، نعیم قاسم اعلام کرد اگر امتیازدهی صورت نگیرد، تشکیل کابینه دشوار است و حزب‌الله نیز بخشی از طرف‌هایی است که در موضوع تشکیل کابینه تلاش می‌کنند. وی با اشاره به تلاش حزب‌الله برای نزدیک‌سازی دیدگاه‌ها و اقناع طرف‌ها مبنی بر اینکه امتیازدهی خوب است، تصریح کرد: مدت زمان دستیابی به راهکار تشکیل کابینه، مربوط به همکاری طرف‌ها و کم کردن برخی شروط است.  این مسؤول حزب‌الله با تأکید بر لزوم انعطاف بیشتر احزاب لبنان، خاطرنشان کرد: «ما هیچ شرطی را بر هیچ کسی تحمیل نمی‌کنیم اما تلاش‌ها باید ادامه یابد و ناامید نمی‌شویم». قاسم با بیان اینکه طرف‌های خارجی و عناصر وابسته به آن، نقش مهمی در فروپاشی لبنان دارند، تأکید کرد: «با وجود این مسأله، طرف‌های لبنانی در مسأله تشکیل کابینه، مقصر اصلی هستند». وی با انتقاد از نقش مهم آمریکا در فروپاشی لبنان، درباره حسابرسی کیفری مالی گفت که این موضوع، از مساله کابینه جداست و باید این حسابرسی ادامه یابد. معاون دبیر کل حزب‌الله با تأکید بر اینکه طرح‌های سیاسی وارداتی، عامل بحران امروز لبنان است و نه سلاح حزب‌الله، درباره مسائل منطقه گفت: ایران، پروژه مشخص و برحقی دارد و به همین دلیل ایستادگی می‌کند و پیروز می‌شود. 

Page Generated in 0/0118 sec