printlogo


کد خبر: 232206تاریخ: 1400/1/24 00:00
اخبار

تست کرونای سرخ‌ها منفی شد
تست کرونای اعضای تیم فوتبال پرسپولیس در هند منفی شد. به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، نتیجه تست PCR بازیکنان و اعضای کاروان سرخپوشان ایران با تأخیر یک روزه، منفی اعلام شد تا نگرانی‌ها از بین برود. سایت باشگاه در این باره نوشت: پرسپولیسی‌ها به محض ورود به هتل محل اقامت خود، تست کرونا را پشت سر گذاشتند و قرار بود نتیجه آن، ظهر روز گذشته به کادر پزشکی باشگاه اعلام شود اما کمبود امکانات و ترافیک کاری در آزمایشگاهی در شهر گوا، سبب شد نتیجه تست‌ها با تأخیر فراوان به کاروان پرسپولیس ایران اعلام شود. این اتفاقات زمینه نگرانی هواداران را فراهم کرد و متأسفانه برخی افراد سودجو تلاش داشتند از این وضعیت به سود خود استفاده کنند و با ایجاد شایعات، احساسات میلیون‌ها هوادار را به بازی بگیرند که بزودی درباره این افراد، فعالیت حقوقی می‌شود. به هر حال، مدیریت باشگاه در پی آن بود خبر دقیق و شفاف را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد و به محض اعلام نهایی نتیجه تست‌ها، این موضوع از طریق ارگان رسمی باشگاه اعلام شد. 
***
ناکامی عباس جدیدی در انتخابات شورای کشتی آسیا
انتخابات شورای کشتی آسیا برای مشخص شدن ۷ عضو این شورا، ظهر دوشنبه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد. در پایان مجمع شورای کشتی آسیا، نمایندگان کشورهای قزاقستان، کره‌جنوبی و مغولستان به ترتیب به عنوان رئیس، نایب‌رئیس و دبیرکل انتخاب شدند. همچنین عباس جدیدی، نماینده ایران برای احراز پست دبیرکلی شورای کشتی آسیا در این انتخابات ناکام ماند. 
***
بدهی‌ میلیاردی فدراسیون کشتی به اتحادیه جهانی تسویه شد
نایب‌رئیس فدراسیون کشتی گفت: فدراسیون بدهی‌های خود به اتحادیه جهانی را به صورت کامل پرداخت کرد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، حمید سوریان با بیان این مطلب افزود: فدراسیون کشتی مبلغ ۲۵۸ هزار فرانک سوییس بابت حق حضور در مسابقات، لایسنس نفرات شرکت‌کننده و برگزاری رقابت‌های بین‌المللی به اتحادیه جهانی بدهکار بود و با توجه به مخاطراتی که این بدهی به دنبال داشت، بر آن شدیم هر چه زودتر بدهی خود را پرداخت کنیم. وی ادامه داد: با توجه به تصمیم فدراسیون مبنی بر تسویه این بدهی‌ها با اتحادیه جهانی قبل از رقابت‌های گزینشی المپیک، آخرین مرحله از قسط بدهی فدراسیون، توسط نماینده کشورمان پیش از برگزاری رقابت‌های گزینشی المپیک در قزاقستان پرداخت شد. 
بر این اساس بدهی‌های فدراسیون کشتی به اتحادیه جهانی که بیش از ۷ میلیارد تومان بود، به صورت کامل تسویه شد. 
***
ابرستاره پرتغالی در راه جدایی از یوونتوس
فوق‌ستاره پرتغالی یوونتوس با اقدامی جنجالی بعد از بازی با جنوا به شایعات جدایی‌اش دامن زد. نشریه «گاتزتا دلو اسپورت» ایتالیا خبر داد کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره پرتغالی یوونتوس بعد از پیروزی مقابل جنوا اقدامی جنجالی انجام داد و پیراهن خود را درآورد و به زمین پرتاب کرد. این اقدام جنجالی رونالدو تنها به اینجا ختم نشد، بلکه گزارش‌ها حاکی از آن است ابرستاره یوونتوس در رختکن عصبانیت خود را بیشتر نشان داد. گفته می‌شود رونالدو به خاطر اینکه در این بازی نتوانسته گلزنی کند این اقدام جنجالی را انجام داده است اما بر هیچ‌کس پنهان نیست که رونالدو بعد از انتقال به یوونتوس نتوانسته در اروپا قهرمانی کسب کند و به اهداف موردنظرش نرسیده است. یک سال از قرارداد رونالدو با بیانکونری باقی مانده ولی طبق گزارش‌ها اگر یوونتوس نتواند بازیکنان توانمندی را در تابستان جذب کند، ستاره پرتغالی از تورین می‌رود. اقدام رونالدو در پرتاب پیراهن یوونتوس را می‌توان نخستین گام دارنده 5 توپ طلای جهان برای جدایی از یوونتوس دانست. 
***
هشدار متخصصان ژاپنی نسبت به برگزاری المپیک
سرعت کم واکسینه شدن مردم از یک طرف و نارضایتی مردم از سوی دیگر باعث هشدار جدی متخصصان ژاپنی درباره برگزاری المپیک ۲۰۲۰ شده است. به گزارش کیودو،  اکثریت قریب به اتفاق مردم ژاپن به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا، لغو دوباره یا لغو کامل بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ را خواستارند. ۷۲ درصد ژاپنی‌ها از ترس موج دیگری از ویروس کرونا، خواستار لغو یا تعویق بازی‌های المپیک و پاراالمپیک در توکیو هستند. از سوی دیگر، طبق نظرسنجی منتشر شده در روز دوشنبه توسط خبرگزاری کیودو، فقط ۲۴ درصد مردم این کشور موافق برگزاری بازی‌های المپیک هستند. در ژاپن واکسیناسیون بسیار کند پیش رفته است. طبق گزارش وزارت بهداشت، کار و امور اجتماعی، فقط 4/0 درصد جمعیت به صورت کامل تا روز جمعه واکسینه شده‌اند.  پزشکان هشدار می‌دهند در بدترین حالت، برگزاری بازی‌ها باعث گسترش شدید این ویروس می‌شود و می‌تواند انواع جدید ویروس کرونا را در ژاپن ایجاد کند. 

Page Generated in 0/0233 sec