printlogo


کد خبر: 232209تاریخ: 1400/1/24 00:00
حمایت گسترده اهالی فوتبال از تنبیهی که مجیدی برای دانشگر در نظر گرفت
احترام به نظم

نام محمد دانشگر در لیست آسیایی استقلال هست ولی او با تیم به عربستان نمی‌رود. این تصمیم فرهاد مجیدی بازتاب‌های زیادی بین هواداران استقلال داشت. در پیروزی استقلال مقابل پیکان در رقابت‌های جام حذفی، محمد دانشگر یکی از بهترین بازیکنان میدان بود که اتفاقا گل دوم و برتری‌بخش تیمش را نیز وارد دروازه حریف کرد اما درگیری لفظی او با فرشید اسماعیلی در دقایق پایانی و در جریان بازی، منجر به اتفاقاتی شد که سرمربی آبی‌پوشان تصمیم گرفت او را از تیم کنار بگذارد. با سوت پایان آن بازی و برتری استقلال، دانشگر پس از جر و بحث لفظی با اسماعیلی، در ادامه با بهزاد غلامپور، مربی گلرهای آبی‌پوشان به درگیری پرداخته و رختکن تیم را نیز با حالت عصبانی ترک می‌کند. او سپس پای اتوبوس تیم نیز با هواداران درگیر می‌شود و همین مساله منجر به کنار گذاشته شدن او از تمرینات تیم می‌شود. پادرمیانی هم‌تیمی‌های دانشگر نیز منجر به تغییر تصمیم فرهاد نشد و این مدافع که سابقه اخراج از استقلال را داشته، از اردوی تیم کنار گذاشته می‌شود. حتی در بازار نقل و انتقالات زمستانی شایعاتی پیرامون جدایی یا معاوضه این مدافع نیز به گوش می‌رسید اما در نهایت او در استقلال ماندگار شد ولی هنوز مجوز حضور در تمرینات را کسب نکرده است. در حالی که آبی‌پوشان باید بزودی برای شرکت در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا عازم جده عربستان شوند، دانشگر هنوز در لیست سیاه فرهاد مجیدی است و بنا به گفته نصرالله عبداللهی، سرپرست و حجت نظری، سخنگوی باشگاه استقلال، نام دانشگر در لیست آسیایی استقلال هست و حتی ویزای او نیز صادر شده است اما مجیدی هنوز مجوز نهایی برای سفر این بازیکن به عربستان را صادر نکرده است و در صورتی که فرهاد طی ساعات آتی از تصمیم خودش برنگردد، دانشگر باید در تهران بازی‌های تیمش را به نظاره بنشیند. اما تصمیم مجیدی درباره کنار گذاشتن محمد دانشگر و عدم همراهی تیم در عربستان، با واکنش‌های زیادی در فضای مجازی همراه شد. عده‌ای از طرفداران استقلال به حمایت کامل از سرمربی تیم پرداخته و مدعی شده‌اند دانشگر طی سال‌های اخیر با مربیان مختلف درگیر شده و حواشی زیادی به بار آورده و برای حفظ انضباط در استقلال، کادر فنی به این برخورد با او نیاز دارد. عده دیگری از هواداران استقلال معتقدند این تیم در بازی‌های گذشته در خط دفاعی آسیب‌پذیر نشان داده و با توجه به فشردگی بازی‌ها و احتمال بالای خستگی بازیکنان در دیدارهای حساس پیش رو، استقلال به همراهی دانشگر نیاز مبرم داشته و این بازیکن نیز در این مدت تنبیه شده و بهتر است فرهاد مجیدی از موضع خود کوتاه آمده و با بخشش دانشگر، او را به همراه تیم به عربستان ببرد تا در صورت لزوم، از او استفاده شود. به هر حال باید منتظر ماند و دید در ساعات آتی بالاخره تصمیم مجیدی برای به همراه نبردن دانشگر تغییر می‌کند یا همچنان سرمربی آبی‌ها اعتقاد دارد این مدافع باید از لیست تیمش به دور باشد. 
 
* دانشگر هنوز امکان حضور در لیگ قهرمانان را دارد!
باشگاه استقلال در اخذ ویزا و رد کردن نام مدافع تیم خود در لیست آسیایی آبی‌ها کار درستی کرده است. محمد دانشگر می‌تواند در صورت نیاز فرهاد مجیدی به عربستان سفر کند. محمد دانشگر مدت‌هاست از حضور در تمرینات استقلال منع شده و فرهاد مجیدی اجازه نداده او همراه این تیم به عربستان سفر کند. با این حال باشگاه استقلال نام این بازیکن را در لیست آسیایی رد کرده و برای او درخواست ویزا هم شده است تا اگر مجیدی صلاح دانست، بتواند با نخستین پرواز به عربستان برود. هرچند بعید است نظر فرهاد مجیدی درباره دانشگر تغییر کند اما به هرحال این بازیکن از نظر قانونی می‌تواند برای استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند و این کار درستی بوده که در روزهای گذشته مدیران استقلال انجام داده‌اند.
 
* گزارش AFC درباره گروه تکراری استقلال
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، مهدی قائدی را بازیکن کلیدی استقلال در دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ می‌داند. سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) درباره گروه C رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نوشت: کلانشهر ساحلی جده میزبان گروه C لیگ قهرمانان آسیا و الاهلی این شهر، غول لیگ حرفه‌ای ایران یعنی استقلال، تیم قدرتمند عراق یعنی الشرطه و یکی از موفق‌ترین تیم‌های قطر یعنی الدحیل است. ورزشگاه ملک عبدالله جواهری در تاج اماکن ورزشی عربستان. این ورزشگاه 62 هزار نفری سال 2014 در ساحل غربی عربستان در جده افتتاح شد و میزبان دیدارهای ۲ تیم قدرتمند یعنی الاتحاد و الاهلی است. در ۶ سال فعالیت این ورزشگاه، بازی‌های مهمی چون سوپرجام ایتالیا 2019، سوپرجام اسپانیا 2020 و رویدادهای ورزشی دیگری چون WWE در آن برگزار شده است. 
 
* بازیکن کلیدی استقلال: مهدی قائدی
قائدی که مدت‌هاست از او به‌عنوان خروجی بزرگ لیگ ایران یاد می‌شود، توانایی خود را به‌ عنوان یک جوان آینده‌دار ارائه می‌کند و در حال تبدیل شدن به بخش جدایی‌ناپذیر از استقلال است؛ تیمی که به صعود به مراحل حذفی برای چهارمین بار در ۵ سال اخیر امیدوار است. قائدی در لیگ قهرمانان آسیا 2020 یک گل زد و یک پاس گل داد. او 7 فرصت گلزنی ساخت و 6 شوت در چارچوب به سمت دروازه حریفان زد که در هر ۲ بخش، در صدر جدول بازیکنان تیمی بود که با کناره‌گیری الوحده در گروهی ۳ تیمی رقابت می‌کرد. 
 
* بازی‌هایی برای تماشا
۳ تیم از گروه C در گروه A سال گذشته با یکدیگر هم‌گروه بوده‌اند و شاهد بازی‌های فراوانی خواهیم بود که قبلا دیده شده است. الاهلی، الشرطه و استقلال چند ماه پیش در یک گروه بودند و الوحده به دلیل تعداد تست کرونای مثبت در این تیم، از حضور در ادامه مسابقات کناره‌گیری کرد. این بار الدحیل این ۳ تیم را کامل می‌کند. دیدارهای این ۳ تیم سال گذشته بسیار خوب بود و قطعاً همه بازی‌ها بین آنها هیجان‌انگیز خواهد بود. استقلال و الشرطه در هر ۲ بازی به تساوی یک - یک رسیدند و حالا هر ۲ تلاش می‌کنند نخستین ۳ امتیاز را از یکدیگر بگیرند. 
الاهلی و استقلال نیز هر کدام یک بار پیروز شدند. تیم سعودی در هفته دوم با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید و استقلال هم در آخرین روز مرحله گروهی با نتیجه 3 بر صفر به این شکست پاسخ داد. آنها مجددا در روز اول مسابقات به مصاف هم می‌روند و چشم به امتیازات این بازی‌ها دارند. 
پس از آن جدالی ویژه بین ۲ نفر از بهترین بازیکنان فوتبال عرب خواهد بود که دورانی موفق در بخش‌های متفاوت را پشت سر گذاشته‌اند. مدافع میانی الدحیل یعنی مهدی بن‌عطیه در سری A و با بازی در تیم‌های یوونتوس، رم و اودینزه، نامی برای خود دست و پا کرد. حالا او باید کاپیتان الاهلی یعنی عمر‌السوما را متوقف کند که بیشتر دوران فوتبالی خود را در الاهلی گذرانده است و بهترین گلزن تاریخ باشگاه الاهلی و لیگ حرفه‌ای عربستان
به شمار می‌رود.

Page Generated in 0/0223 sec