printlogo


کد خبر: 232217تاریخ: 1400/1/24 00:00
اخبار

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی خبر داد
توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان در رمضان
مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به اعلام اقدامات این بنیاد برای ماه مبارک رمضان پرداخت و از توزیع ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در میان خانواده‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا و اقشار کم‌برخوردار در قالب طرح «احسان رمضان» خبر داد. سعید سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: در ادامه مرحله پنجم رزمایش همدلی و احسان، در قالب طرح احسان رمضان ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در بین خانواده‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا و اقشار کم‌برخوردار توزیع خواهد شد. وی با اشاره به رزمایش همدلی و احسان افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون در 5 مرحله از رزمایش همدلی و احسان، 7 میلیون بسته معیشتی و پروتئینی در میان نیازمندان توزیع شده است. سلیمانی، ضمن تبیین اهمیت همکاری بنیاد احسان با گروه‌های جهادی و خیریه‌ها گفت: اجرای طرح‌های حمایتی بنیاد احسان به وسیله همکاری بنیاد با گروه‌های جهادی، خیریه‌ها و فعالان اجتماعی انجام می‌شود که این اقلام را به دست نیازمندان شناسایی‌شده می‌رسانند. مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در ادامه از برگزاری پویش مردمی «نذر افطاری» خبر داد و عنوان کرد: پویش نذر افطاری با هدف تامین بسته‌های پروتئینی شامل گوشت قرمز و سفید اجرایی شده است. در این حرکت اجتماعی که با مشارکت‌های مردمی شکل خواهد گرفت، به هر میزان که مردم مشارکت کنند، معادل آن مبلغ هم ستاد اجرایی اختصاص خواهد داد و در ماه مبارک بسته‌های تهیه‌شده را توزیع خواهد کرد. وی اضافه کرد: هموطنان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۱۸*۴۰۳۰* در این پویش مشارکت کنند. 
***
بازگشایی مدارس منوط به واکسیناسیون فرهنگیان
وزیر آموزش‌و‌پرورش با بیان‌ اینکه بازگشایی مدارس برای ارائه خدمات آموزش حضوری در مهرماه، منوط به واکسیناسیون فرهنگیان است، تاکید کرد: این وزارتخانه متقاضی اولویت فرهنگیان برای دریافت واکسن کروناست. محسن حاجی‌میرزایی در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری کلاس‌های حضوری مدارس منوط به واکسیناسیون دانش‌آموزان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا بوده و این وزارتخانه چه تصمیمی در این رابطه اتخاذ کرده است، گفت: تصمیم‌گیری برای واکسیناسیون دانش‌آموزان در مدارس بر عهده ستاد ملی مقابله با کروناست و اولویت‌بندی‌ها برای دریافت واکسن کرونا در آنجا انجام می‌شود. وی تصریح کرد: ما به عنوان وزارت آموزش‌و‌پرورش متقاضی هستیم که اگر بنا باشد از ابتدای مهرماه سال جاری، کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود حتما باید فرهنگیان جزو اولویت دریافت واکسن کرونا قرار داده شوند. حاجی‌میرزایی یادآور شد: در بررسی‌هایی که انجام دادیم، مشخص شد از مجموع کشورهای دنیا ۷۶ کشور فرهنگیان را در اولویت‌های دریافت واکسن کرونا قرار داده‌اند و در ۱۳ کشور نیز اولویت اول خود را به این قشر اختصاص داده‌اند. 
***
طرح حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان تدوین شد
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: طرح حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان تدوین شد. این طرح از ابتدای جذب کودکان کار و خیابان، غربالگری، پذیرش و توانمندسازی را در خود جای داده است. حبیب‌الله مسعودی فرید در جمع خبرنگاران گفت: ما ۸۸۰ مرکز نگهداری شبانه‌روزی از کودکان و نوجوانان در کشور داریم که بیش از ۶۴۰ مرکز توسط بخش غیردولتی و خیرین اداره می‌شود و سازمان بهزیستی کشور به عنوان نهاد سیاست‌گذار نظارت بر روند اجرای کار شرکای اجتماعی با تسهیلگری موانع را مرتفع می‌کند. وی بیان کرد: سال گذشته مدیریت کودکان سنین ۳ سال به بالا را به بخش غیردولتی واگذار کردیم و مطرح شد که شیرخوارگاه‌ها نیز می‌توانند به متقاضیان صاحب صلاحیت واگذار شوند که این فرآیند در استان‌ها انجام شده است. همچنین ما با روند رو به رشد فرزندخواندگی در چند سال گذشته روبه‌رو شدیم که همکاران به شناسایی فرزندانی که در مراکز نگهداری می‌شدند و قابلیت این را داشتند که به خانواده واگذار شوند، پرداختند.  
***
کمبود معلم از سال ۱۴۰۳ کمتر می‌شود
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به اینکه کمبود معلم از سال ۱۴۰۳ کاهش می‌یابد، گفت: از این به بعد استخدام معلم فقط براساس استانداردهای شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود. قاسم احمدی‌‌لاشکی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره کمبود نیروی انسانی در آموزش‌و‌پرورش عنوان کرد: تا سال 1403 دچار مشکلات جدی نیروی انسانی خواهیم بود و پس از آن، جمعیت دانش‌آموزان کاهش پیدا می‌کند، بنابراین هم‌اکنون دنبال راهکارهایی هستیم تا بتوانیم برای این چند سال برنامه‌ریزی‌ داشته باشیم. سال 1399 بیش از 102 هزار ردیف استخدامی دریافت کردیم اما زمانی بود که سالی ۳ هزار ردیف استخدامی می‌دادند، بنابراین این جزو افتخارات آموزش‌و‌پرورش است که این تعداد ردیف دریافت کرده است تا جذب نیروهای حق‌التدریس، خرید خدمات و... را به حداقل برسانیم. وی متذکر شد: از سال 1403 به بعد می‌توانیم با عددهای پایین‌تر سالانه جذب نیرو داشته باشیم، البته دانشگاه فرهنگیان هیچ وقت نباید تعطیل شود و جذب نیرو از طریق این دانشگاه باشد. 
***
مراجعه بیش از ۹۰ هزار تهرانی به پزشکی قانونی با ادعای نزاع
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: سال گذشته، ۹۴ هزار و ۸۵۳ نفر به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کردند. مهدی فروزش اظهار کرد: سال ۱۳۹۹، ۹۴ هزار و ۸۵۳ نفر به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کردند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ که تعداد مراجعان به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی یکصد هزار و ۸۷۷ نفر اعلام شده بود، ۶ درصد کاهش یافته است. 

Page Generated in 0/0123 sec