printlogo


کد خبر: 232224تاریخ: 1400/1/24 00:00
اخبار

واریز ۵۰ درصد باقیمانده سود سهام عدالت تا پایان ماه رمضان
حسین قشمی درباره واریز سود سهام عدالت سال ۹۸ به حساب مشمولان گفت: به محض واریز سود ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر، ۵۰ درصد باقیمانده سود مصوب تا پایان ماه رمضان به حساب سهامداران واریز می‌شود.  از ۴۹ میلیون سهامدار عدالت، در مرحله نخست، سود سهام عدالت سال ۹۸ به حساب حدود ۴۳ میلیون نفر واریز شد.  قشمی با اشاره به اینکه افرادی که سود مرحله نخست را دریافت نکرده‌اند سریعا مشکل را برطرف کنند، ادامه داد: به دلیل نقص اطلاعات از جمله شماره شبا، شماره همراه و... سود برخی سهامداران واریز نشد.  قشمی افزود: سهامدارانی که مرحله نخست سود سهام عدالت سال ۹۸ برای آنها واریز نشده است هر چه سریع‌تر برای رفع مشکل اقدام کنند تا در مرحله دوم واریز سود با مشکل مواجه نشوند. 
***
مرغداران جوجه یک روزه را بیش از نرخ مصوب خریداری می‌کنند
محمدعلی کمالی، مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: سوال اینجاست که چرا باید در این فصل قیمت جوجه یک‌روزه بالا باشد. مرغداران جوجه یک روزه را بیش از ۵۶۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان خریداری می‌کنند و قیمت مصوب ۴۲۰۰ تومان رعایت نمی‌شود.  بر اساس آمارهای اعلام‌شده جوجه کم نیست و از ابتدای ماه تاکنون حدود ۷۷ میلیون قطعه جوجه تولید شده است. انتظار می‌رود معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی و انجمن جوجه یک روزه به موضوع افزایش قیمت جوجه یک روزه ورود و آن را کنترل کنند. 
***
وام ساخت مسکن ۳۰۰ میلیونی شد
عضو هیأت‌مدیره بانک مسکن با اشاره به پرداخت وام مسکن بافت فرسوده به ۲۰ هزار واحد‌ اظهار کرد: مبلغ قرارداد امضا شده با مالکان بافت‌های فرسوده تاکنون ۱۳۷۰ میلیارد تومان است.  طبق اعلام بانک مسکن، محمدحسن علمداری گفت: سال گذشته برای احیای بافت‌های فرسوده با استفاده از روش‌های نوین ساخت‌و‌ساز ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شد که امسال این وام به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.  علمداری افزود: بانک مسکن در تهران و کلانشهرها ۵۰ میلیون و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان وام بافت فرسوده با نرخ سود ۹ درصد پرداخت می‌کند.  عضو هیأت‌مدیره بانک مسکن در پایان گفت: مابقی تسهیلات موردنیاز برای بافت فرسوده با سود ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود. 
***
افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت برنج
 افزایش تا ۱۵۰ درصدی قیمت برنج‌های وارداتی و نرخ بیش از ٤٢ هزار تومانی هر کیلو برنج ایرانی تا پایان سال گذشته در گزارش‌های رسمی ثبت شده است. برنج مصرفی، از ۲ محل تولید داخل و بخشی از واردات تأمین می‌شود. برنج‌های وارداتی تا ابتدای سال گذشته مشمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومان بود که با حذف آن، تأمین ارز این کالا با نرخ سامانه نیما که معمولا نزدیک به بازار است انجام می‌شود. از آن زمان در کنار افزایش نرخ ارز موانعی در ترخیص وجود داشت که موجبات افزایش قیمت این کالا را فراهم کرد. 
***
هیچ مشکلی در ترخیص نهاده‌های دامی نیست
معاون فنی گمرک ایران اعلام کرد هیچ مشکلی در ترخیص کالاهای اساسی از جمله نهاده‌های تولید دام و طیور از گمرک وجود ندارد و کالاهای مربوط، در صورت وجود در صف تخصیص ارز تا ۹۰ درصد و داشتن اعلامیه ارز به طور کامل و فوری ترخیص می‌شود.  در جریان آشفتگی بازار مرغ دلایل مختلفی برای آن مطرح بود و هر بار توپ این گرانی در زمین‌های مختلف چرخید ولی اینکه مشکل اصلی در این رابطه کجاست و چه کسی یا کسانی توان مدیریت این بازار یا تولید مرغ از ابتدا تا انتها را ندارند مشخص نیست.  مهرداد جمال‌ارونقی درباره این موضوع گفت: در این رابطه مشکلی وجود نداشته و صاحبان کالا می‌توانند بر اساس شرایط تعیین‌شده نسبت به ترخیص اقدام کنند. سال گذشته تمهیدات خاصی برای ترخیص کالاهای اساسی اندیشیده شد و در مقطعی با هماهنگی بانک مرکزی، برای 5 قلم کالای اساسی شامل جو، ذرت، کنجاله سویا، دانه‌های روغنی و روغن خام، صاحبان کالا می‌توانستند بدون صدور کد رهگیری نسبت به ترخیص اقدام کنند که البته چندان از آن استقبال نکردند.
***
یارانه جدید در راه است
بسته حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان از طرح‌های جدیدی است که جهت حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر پرداخت خواهد شد.  بر اساس این طرح، سازمان هدفمندی یارانه‌ها، به ۶۰ میلیون نفر از افرادی که مشمول طرح هستند، ۲۵ هزار میلیارد ریال پرداخت خواهد کرد.  بر اساس اطلاعات اعلام‌شده، خانوارهایی که دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان نباشند، این بسته حمایت معیشتی را دریافت می‌کنند. 

Page Generated in 0/0125 sec