printlogo


کد خبر: 232229تاریخ: 1400/1/24 00:00
اخبار

اخطار رئیس قوه ‌قضائیه به تأخیر در اجرای تصمیمات کرونایی
رئیس قوه ‌قضائیه گفت: مسؤولان باید پاسخگوی تاخیر در اجرای تصمیمات کرونایی که موجب خسارت و تلفات بیشتر شده، باشند. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قضایی با اشاره به خیز مجدد پدیده شوم کرونا در کشور، تصریح کرد: آغاز موج جدید کرونا مردم را دچار آسیب‌های جدی‌تری کرده و موجب افزایش خسارت‌های جانی و مالی شده است که این وضعیت اقتضا می‌کند ضوابط بهداشتی و تدابیر ویژه‌ای لحاظ شود. رئیس دستگاه قضا در ادامه به طرح پرسش از مسؤولان اجرایی پرداخت که چرا به‌رغم هشدارهای وزارت بهداشت و درمان و مراکز علمی و دانشگاهی نسبت به اوج‌گیری دوباره کرونا و خطرات آن، به‌موقع تصمیم‌گیری و اقدام نکرده‌اند؟ آیت‌الله رئیسی گفت: زمان‌شناسی در هر کاری مهم است و در جایی که با جان و زندگی و معیشت مردم مرتبط است، مهم‌تر می‌شود و این سؤال جدی مردم از مسؤولان تصمیم‌گیر است که چرا با تأخیر با موج جدید کرونا مقابله شد که شاهد اشکالات و خسارات آن هستیم و حتما باید در این باره پاسخگو باشند. 
***
اتحادیه اروپایی ۱۱ فرد و نهاد ایرانی را تحریم کرد
اتحادیه ‌اروپایی دیروز در بیانیه‌ای به بهانه واهی نقض حقوق بشر اعلام کرد ۸ فرد و ۳ نهاد ایرانی را تحریم کرده است. به گزارش العالم، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای شورای اروپا منتشر شده، آمده است این تحریم‌ها در ارتباط با ناآرامی‌های آبان ۱۳۹۸ در ایران است.
به گزارش رویترز، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران،‌ سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار غلامرضا سلیمانی‌ رئیس سازمان بسیج، سردار حسین کرمی فرمانده یگان ویژه ناجا، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه خوزستان و لیلا واثقی فرماندار شهر قدس از جمله اشخاص تحت تحریم قرار گرفته هستند. زندان اوین، زندان فشافویه و زندان رجایی‌شهر هم در لیست تحریمی اتحادیه اروپایی قرار گرفته است.
***
روحانی مراقب توبه آمریکا در شب‌های قدر باشد!
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به بیان جزئیاتی از حادثه اخیر نطنز پرداخت و تاکید کرد: رئیس‌جمهور محترم مراقب ذکر توبه آمریکایی‌ها در شب‌های قدر باشد که جنایت دیگری در حق ملت ایران مرتکب نشوند. حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اهداف حادثه نطنز اظهار داشت: تلاش دشمن بر این راهبرد متمرکز شده که دست ما را در مذاکراتی که هم‌اکنون بین ایران و 1+4 در جریان است خالی کند و به خیال خودش با آسیب به زیرساخت‌های هسته‌ای، قدرت چانه‌زنی ما را پایین بیاورد؛ نکته دیگر درباره این حادثه هم اوج خصومت و دروغگویی طرف‌های مقابل ما است، چرا که ما می‌دانیم رژیم صهیونیستی به عنوان سگ زنجیری نظام سلطه و صهیونیسم بین‌الملل در این حادثه دست داشته و دامن آمریکا را هم پاک نمی‌دانیم. ذوالنور در ادامه تصریح کرد: لذا خوب است آقای روحانی بداند که توبه آمریکایی‌ها یعنی چه و نه خودش فریب بخورد و نه مردم را ساده فرض کند؛ از تیرماه ۹۹ که سالن مونتاژ سانتریفیوژهای ما را منفجر کردند ظاهرا آمریکا تا به امروز در حال توبه بوده تا ضربات کاری‌تر وارد کند. وی با تأکید بر اینکه حادثه رخ داده آسیب جدی به صنعت هسته‌ای کشور وارد نکرده، خاطرنشان کرد: از مدت‌ها پیش سیاست سازمان انرژی اتمی این بوده است که بتدریج ماشین‌های IR1 را از دور خارج کند، چرا که کرش این دستگاه‌ها بالا و ظرفیت غنی‌سازی آنها پایین است و اگر در یک محیط هزار مترمربعی هزار دستگاه سانتریفیوژ IR1 داشته باشیم سالانه حداکثر یک تن اورانیوم غنی‌شده از آنها به دست می‌آید اما اگر در همین محیط هزار دستگاه IR6 مشغول به کار باشند سالانه حداقل 6 تن اورانیوم غنی‌شده استحصال می‌شود. 
***
شمخانی:
از دولت عراق درباره پیگیری ترور شهید سلیمانی انتظار بیشتری داریم
دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار همتای عراقی با بیان اینکه از دولت عراق درباره پیگیری ترور شهید سلیمانی انتظار بیشتری داریم، گفت:‌ اطلاعات موثقی وجود دارد که آمریکا با حمایت از داعش و جابه‌جایی آنها در مناطق مختلف عراق، در تلاش برای زمینه‌سازی تداوم حضور خود در این کشور است. علی شمخانی در دیدار قاسم محمد جلال الاعرجی» با تبیین عوامل بی‌ثباتی در منطقه، آمریکا را بزرگ‌ترین عامل ناامنی و تروریسم سازمان‌یافته قلمداد و تاکید کرد: تسریع در اجرای قانون پارلمان عراق درباره خروج نظامیان آمریکا از عراق، موجب تقویت و تثبیت روندهای ثبات‌ساز خواهد شد. وی با بیان اینکه ترور فرماندهان مقاومت، شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نقش آمریکا در تقویت تروریسم تکفیری را کاملا آشکار و اثبات کرد، گفت: پیگیری محاکمه و مجازات آمران و عاملان این جنایت تروریستی از اولویت‌های همکاری‌های امنیتی ۲ کشور است و در این زمینه از دولت عراق با توجه به میزبانی شهید قاسم سلیمانی انتظار بیشتری داریم. 
***
همزمانی مذاکرات وین و خرابکاری دشمن را نمی‌توان تصادفی خواند
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل تصریح کرد: همزمانی مذاکرات وین و خرابکاری دشمن را نمی‌توان تصادفی خواند. حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توئیتر نسبت به حادثه اخیر در سایت هسته‌ای نطنز واکنش نشان داد. متن مطلب دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل به شرح زیر است: جناب آقای دکتر کمالوندی عزیز، بی‌تردید دشمنان نخواهند توانست دانش و فناوری پیشرفته ایرانی را به عقب بازگردانند. همزمانی مذاکرات وین و خرابکاری دشمن را نمی‌توان تصادفی خواند. بارها پنجه‌های خون‌آشام دشمن را در پس دستکش مخملی میز مذاکرات آزموده‌ایم. سلامت و پاینده باشید. 

Page Generated in 0/0054 sec