printlogo


کد خبر: 232262تاریخ: 1400/1/25 00:00
وحید یامین‌پور چهره «هنر انقلاب» ۹۹ شد

در مراسم پایانی هفته «هنر انقلاب اسلامی»، وحید یامین‌پور به عنوان چهره هنر انقلاب در سال ۱۳۹۹ معرفی و تقدیر شد. 
به گزارش «وطن‌‌امروز»، مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور حجت‌الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و تعداد محدودی از مدیران و هنرمندان و کاندیداهای چهره هنر انقلاب اسلامی در محوطه بیرونی حوزه هنری برگزار شد. 
محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری در سخنانی در این مراسم گفت: حوزه اندیشه و هنر اسلامی در هویت تاریخی خود یک پاتوق هنری جریان‌ساز بود. یک کانون اجتماع هنرمندان انقلاب برای خلق نمونه‌های برجسته هنری و محلی برای گفت‌وگو میان اندیشه دردمند و هنر متعهد و بستری برای رشد هنر انقلابی. رشد هنر انقلاب اسلامی مستلزم رشد توأمان ایده خلاق هنری و پرورش هنرمند متعهد است؛ که اگر یک ایده هنری پیشرو در فرم و مضمون امکان رشد یابد، سنت‌های هنری انقلابی، اصیل و در عین حال نو متولد می‌شود. 
وی توضیح داد: آن چیزی که تلاش ما بود بتوانیم دنبال کنیم، پیگیری سنت انتخاب چهره هنر انقلاب و همچنین تلاشی برای رقم زدن بستر گفت‌وگو پیرامون انقلاب و خلق مباحثی در این باره بود. آن چیزی که مسیر انتخاب چهره هنر انقلاب است، تمرکز جمعی از خبرگان و موثرین حوزه فرهنگ و هنر به شکل نظرخواهی بود. 
وی افزود: هنر در مدرسه عشق، نشان‌دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی است. هنر در عرفان اسلامی، ترسیم روشن عدالت و شرافت و انصاف و تجسم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است. 
دادمان بیان کرد: هنر در جایگاه واقعی خود تصویر زالوصفتانی است که از مکیدن خون فرهنگ اصیل اسلامی، فرهنگ عدالت و صفا لذت می‌برند. بنابراین رشد در سه‌گانه کنش مجاهدانه هنرمند، تاملات اندیشمندانه و زیست مؤمنانه رقم می‌خورد. 
 حجت‌الاسلام والمسلمین قمی نیز در ادامه مراسم گفت: قدردان تک‌تک بزرگوارانی هستیم که به عنوان چهره‌های هنر انقلاب در این مراسم حضور دارند که بهانه‌ای شد تا از آنها قدردانی شود؛ نه فقط به دلیل فاخر بودن آثارشان، بلکه به خاطر مجاهدت و هزینه دادن‌شان و آنجایی که باید ثبت شوند و مدنظر باشند، هستند. 
وی تصریح کرد: عمده این است که فرمایش آقای مؤدب را دنبال کنم؛ وقتی از جلوی کوچه‌ای که نام شهیدی را دارد می‌گذریم، حس ادای دین داریم اما ما ادای دین نسبت به این چهره‌ها داریم و بیش از بقیه مردم باید قدر این چهره‌ها را بدانیم چون هزینه پای آرمان انقلابی‌شان داده‌اند. 
 
* یامین‌پور: فریب این عنوان را نمی‌خورم!
در پایان این مراسم وحید یامین‌پور به عنوان چهره سال هنر انقلاب در سال ۱۳۹۹ معرفی و تقدیر شد. وی با رأی هنرمندان و نخبگان فرهنگی و هنری کشور و آرای مردمی به این عنوان برگزیده شد. 
وحید یامین‌پور پس از دریافت تندیس و لوح تقدیر خود، در سخنانی گفت: هم تعبیر هنر انقلاب و هم این جایزه، برای من بسیار قدش بلند است اما من فریبش را نمی‌خورم و اندازه کوتاه خودم را می‌دانم. 
وی تاکید کرد: دنیای پیرامون را دنیایی می‌بینم که دزد انگیزه و الهام پاک و اخلاص است و گرانقدرترین چیزی که باید به دست آوریم «انگیزه پرشور و مخلصانه» است که به سختی به دست می‌آید و باید حفظ کرد. این جایزه را به حساب این می‌گذارم که خواستند دلگرمی‌ای باشد که با تلاش بیشتر بتوانم اثری را خلق کنم که شایسته هنر انقلابی باشد. 

Page Generated in 0/0056 sec