printlogo


کد خبر: 232265تاریخ: 1400/1/25 00:00
پخش ۹۰۰ ساعت برنامه انتخاباتی در تلویزیون

حمید شاه‌آبادی، معاون سیمای سازمان صداوسیما از تولید و پخش ۹۰۰ ساعت برنامه ویژه انتخابات ریاست‌جمهوری در تلویزیون خبر داد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، حمید شاه‌آبادی در جلسه ستاد انتخابات سیما گفت: معاونت سیما در دوره جدید، توجه و تمرکز خود را بر ۳ مناسبت مهم نوروز، ماه مبارک رمضان و انتخابات گذاشته است تا با برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های درست و بموقع بتواند در عرصه برنامه‌سازی به شایستگی عمل کند. 
وی افزود: با توفیق الهی تجربه موفق نوروز را پشت سر گذاشتیم؛ در این مناسبت کارهای ارزشمندی روی آنتن رفت که حاصل تلاش همه همکاران در معاونت سیما بود و به همه همکاران خدا قوت عرض می‌کنم. 
شاه‌آبادی تصریح کرد: جنس انتخابات ریاست‌جمهوری از بقیه مناسبت‌ها متمایز است و حساسیت زیادی دارد. در واقع از هم‌اکنون در حال و هوای انتخابات هستیم و کمیته‌ها باید برنامه‌های خود را با دقت بیشتری پیش ببرند. 
وی با اشاره به پیش‌بینی ۹۰۰ ساعت برنامه ویژه انتخابات خردادماه گفت: این میزان برنامه‌سازی می‌تواند زمینه لازم برای مشارکت حداکثری و پرشور مردم را فراهم کند. 
شاه‌آبادی افزود: البته مهم‌تر از میزان تولیدات انتخاباتی، کیفیت آثار است به طوری که برنامه‌های سیما باید با رعایت کامل اصل بی‌طرفی، هنرمندانه و هوشمندانه موجب ارتقای بینش و آگاهی عموم مردم شود و فضا را برای انتخاب دقیق آماده کند. 
معاون سیما تأکید کرد: بحث تبیینی و تحلیلی شرایط روز کشور با استفاده از ساختار اثرگذار مستند، باید در این برنامه‌ها بیشتر گنجانده شود و تمام سعی سیما بر تحقق مشارکت حداکثری متمرکز شود. 
وی با اشاره به هجمه تمام‌عیار رسانه‌های معاند در ایام منتهی به انتخابات، تصریح کرد: دشمن فعال‌تر از هر زمان دیگر خط تخریب را در پیش‌گرفته و با سیاه‌نمایی و سانسور موفقیت‌ها و نقاط قوت کشور به دنبال ناامید کردن مردم از نظام است. شاه‌آبادی افزود: در این نبرد بی‌امان ما در رسانه ملی باید هنرمندانه و عالمانه ضمن تبیین دستاوردها و توانمندی‌های نظام جمهوری اسلامی، این توطئه را خنثی کنیم تا برخی ناکارآمدی‌ها و بی‌تدبیری‌ها، افتخارآفرینی‌ها و حرکت رو به ‌جلوی کشور را مخدوش نکند. 
وی با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت «تلوبیون» که مرجع پخش زنده و آرشیو برنامه‌های صداوسیماست، می‌توانیم بحث‌های انتخاباتی را در این فضا امتداد دهیم، افزود: تلوبیون می‌تواند در امتداد تلویزیون، به تأثیرگذاری بیشتر برنامه‌های انتخاباتی سیما کمک کند. 
وی ادامه داد: تولید قطعات اختصاصی ویژه فضای مجازی و پادکست هم، از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود تا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، حال و هوای انتخاباتی و موج مشارکت پرشور مردم را به زیبایی نمایش دهیم. 
معاون سیما تأکید کرد: استفاده از ظرفیت اندیشکده‌ها و محققان فعال و انقلابی آنها خیلی مهم است و سیما از آثار علمی و کاربردی این اندیشکده‌ها که به دغدغه‌های کشور و مردم می‌پردازد، بهره بیشتری خواهد برد. 
شاه‌آبادی در پایان این نشست همچنین بر ارزیابی کیفی برنامه‌های ویژه انتخابات تاکید کرد و خواستار ارزیابی مداوم برنامه‌ها و عملکرد شبکه‌ها از سوی ستاد انتخابات معاونت سیما شد. در این جلسه حسن ملکی، دبیر ستاد انتخابات سیما و همچنین رؤسای کمیته‌های ستاد انتخابات این معاونت گزارش عملکرد و اقدامات چند ماه گذشته خود را ارائه کردند. 

Page Generated in 0/0057 sec