printlogo


کد خبر: 232271تاریخ: 1400/1/25 00:00
غارت نفت یمن توسط نیروهای ائتلاف

گروه بین‌الملل: در حالی که بندر الحدیده یمن مدت‌هاست در محاصره به سر می‌برد و مردم یمن به شکل جدی درباره دسترسی به مواد غذایی و سوخت دچار مشکل هستند، ائتلاف سعودی و مزدوران تحت امر آن آشکارا به قاچاق سوخت و غارت منابع نفتی یمن مبادرت می‌کنند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، پایگاه اطلاع‌رسانی آژانس مطبوعات یمن دیروز به نقل از یک منبع آگاه در وزارت نفت این کشور از عزیمت یک نفتکش غول‌پیکر به بندر «ضبه» در «مکلا» (دومین شهر بزرگ یمن جنوبی پس از عدن) برای حمل مقادیر زیادی نفت غارت شده یمن توسط نیروهای ائتلاف خبر داد. این منبع با اشاره به اینکه نفتکش یادشده «APOLYTARES‌» نام دارد و پرچم یونان را حمل می‌کند، اظهار داشت: این نفتکش از یکی از بنادر چین می‌آید و قرار است ۱۵ آوریل وارد بندر ضبه شود. به گفته وی، این نفتکش دارای ظرفیت بیش از ۳۱۵ هزار تن است و می‌تواند بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه نفت حمل کند. وی ارزش نفت غارت شده توسط نیروهای ائتلاف را که قرار است از بندر ضبه انتقال یابد بیش از ۱۴۵ میلیون دلار ارزیابی کرد و افزود: نفت غارت شده یمن توسط نیروهای ائتلاف که از طریق بندرهای «بئر علی» و «ضبه» حمل خواهد شد، بیش از ۳ میلیون بشکه به ارزش بیش از ۱۹۵ میلیون دلار است. به نوشته آژانس مطبوعات یمن، نفتکش غول‌پیکر «SAGA» نیز از بندر الفجیره امارات وارد بندر نفتی «بئر علی» یمن شده است و ماموریت دارد با حمل بیش از ۱۱۵ هزار تن (نزدیک به یک میلیون بشکه) نفت خام یمن را به ارزش حدود ۵۸ میلیارد ریال (واحد پول یمن) به فروش برساند و این مبلغ را در اختیار نیروهای ائتلاف قرار دهد. «احمد دارس» وزیر نفت و معادن یمن آبان سال گذشته اعلام کرد سالانه بیش از ۷میلیارد دلار از درآمدهای نفتی یمن توسط ائتلاف سعودی غارت شده است. وی افزود: درآمدهای نفتی تنها در استان مأرب، روزانه ۷۰۰ میلیون ریال یمنی است که توسط ائتلاف سعودی و نیروهای وابسته به آنها غارت می‌شود. وزیر نفت و معادن یمن اضافه کرد: تولید کنونی نفت به ۸۰ هزار بشکه در روز می‌رسد که توسط متجاوزان در بازار سیاه فروخته می‌شود. وی اظهار داشت: با درآمدهای نفتی غارت‌شده می‌توان حقوق یک ماه و نیم همه کارکنان دولت از صعده در شمال تا جزیره سقطری در جنوب را پرداخت کرد. 
 
* بشریت از سلطه اسرائیل و آمریکا رنج می‌برد
سیدعبدالملک  ‌حوثی در پیامی به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان تلویحا اهمیت این ماه در تبیین مقاومت یمن در جنگ تحمیلی 6 ساله علیه این کشور مظلوم را به مسلمانان جهان یادآوری کرد. رهبر جنبش انصارالله یمن در این پیام ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به مردم یمن و مسلمانان عالم تأکید کرده است این ماه فرصت بزرگی است و باید از آن برای اصلاح امور امت اسلامی استفاده کرد. او بر ضرورت بهره‌گیری از قرآن کریم و هدایت به وسیله آن تاکید کرد و گفت: «در حال حاضر جامعه بشری از سلطه قدرت‌های ظالم و در رأس آنها ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی رنج می‌برد. به همین دلیل در این مرحله، امت اسلامی بشدت نیازمند هدایت الهی و قرآنی است».
وی در این پیام که توسط المسیره، ارگان جنبش انصار‌الله منتشر شده، اعلام کرده است: «به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و مغفرت و برکات و ماه تزکیه و هدایت پربرکت، به ملت عزیز و مسلمان یمن و نیز امت اسلامی تبریک می‌گوییم و از خداوند متعال می‌خواهیم به ما و مومنین و مومنات توفیق روزه‌داری و انجام اعمال آن را بدهد و بر ما با مغفرت، هدایت و توفیق منت نهد و به ما تقوا عنایت فرماید و برای ملت عزیز و امت اسلامی خیر و برکت و گشایش و پیروزی عطا فرماید. توجه به این ماه مبارک و بهره‌گیری از ثمرات مبارک آن بسیار مهم است و در راس آنها تحکیم رابطه با قرآن است... این ماه مبارک ثمرات تربیتی و معنوی دارد و فرصتی است که باید مغتنم شمرده شود و از آن برای اصلاح واقعیت امت اسلامی بهره گرفته شود. این ماه سبب ارتقای اخلاقی و ایمانی و بینش می‌شود و امت اسلامی را برای حل بسیاری از مشکلاتش کمک می‌کند و آن را به مرحله پیشرفته از مقابله با چالش‌ها پیش می‌‌برد».
الحوثی در این پیام به تاثیرات معنوی ماه رمضان بویژه تقوا، قدرت اراده، صبر، تحمل‌پذیری، عمل به مسؤولیت و مقابله با چالش‌ها و نیز تاثیرات مثبت آن در روحیه ایمانی و احساس انسانیت که سبب می‌شود انسان کارهای نیک انجام دهد، اشاره کرده و اینکه انسان احساس نزدیکی بیشتر با خداوند متعال و پرداختن به دعا را می‌کند. رهبر جنبش انصارالله یمن پیامش را چنین به پایان برده است: «از خداوند می‌خواهیم که شهیدان ابرار و نیک ما را رحمت، مجروحان ما را شفا و اسیران ما را آزاد و ما را با یاری خود پیروز گرداند، زیرا او بهترین سمیع دعاست».
او پیش‌تر نیز در جریان یکی از آخرین سخنرانی‌های خود پیرامون نقش آمریکا در جنگ علیه این کشور گفته بود: «ایالات متحده آمریکا در جریان تجاوز ائتلاف سعودی به یمن بیشترین حمایت‌ها را از آن به عمل آورد. در واقع این مثلث آمریکا، انگلیس و اسرائیل بودند که عربستان سعودی را به عنوان طرف تجاوزکننده به یمن انتخاب کردند. مثلث آمریکا، انگلیس و اسرائیل برای اینکه از هزینه‌ها و پیامدهای جنگ یمن در امان باشند، سعودی و امارات را انتخاب کردند».

Page Generated in 0/0053 sec