printlogo


کد خبر: 232278تاریخ: 1400/1/25 00:00
اخبار

در انتخابات نباید خود را از پیش پیروز تلقی کنیم
رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی با بیان اینکه برای ریاست‌جمهوری، جبهه انقلاب با عقلانیت و بررسی همه‌جانبه تلاش می‌کند تا بهترین تصمیم در زمان مناسب گرفته شود، تصریح کرد: خطای راهبردی برخی در جریان انقلابی این است که این رقابت را ساده و پیروزی را پیش‌فرض تلقی کرده‌اند. غلامعلی حدادعادل در نشست شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: این سوال از سوی مردم و رسانه‌ها مطرح می‌شود که کاندیدای ائتلاف چه کسی خواهد بود؟ وی اظهار داشت: ضمن بررسی دقیق و هوشمندانه عرصه سیاسی و اجتماعی کشور و اخبار فعالیت‌های چهره‌های در معرض کاندیداتوری، صبر می‌کنیم تا تکلیف ثبت‌نام‌ها مشخص شود و طبق سازوکاری مشخص با معیارهای منطقی تصمیم خواهیم گرفت. حدادعادل با تاکید بر اینکه آنچه مشخص است، ما ۲ ماه پرکار و عملیاتی را در پیش داریم،‌ با اشاره به اظهارات مداخله‌جویانه اخیر سفیر فرانسه تصریح کرد: ضلع خارجی در این انتخابات بیش از همه ادوار مشغول فعالیت است و تلاش می‌کند در فضای عمومی اثرگذار باشد. اگرچه مردم تجربه گذشته را درباره این روش‌ها فراموش نمی‌کنند اما می‌طلبد رسانه‌های داخلی و نخبگان ضمن روشنگری، عملیات روانی آنها و طرفداران این جریان را خنثی کنند. رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی با بیان اینکه برای ریاست‌جمهوری، جبهه انقلاب با عقلانیت و بررسی همه‌جانبه تلاش می‌کند تا بهترین تصمیم در زمان مناسب گرفته شود، تصریح کرد: خطای راهبردی برخی در جریان انقلابی این است که این رقابت را ساده و پیروزی را پیش‌فرض تلقی کرده‌اند. 
***
لاوروف: تحریم‌های اتحادیه اروپایی علیه ایران «غیرقابل قبول» است
وزیر خارجه روسیه جدیدترین تحریم‌های اتحادیه اروپایی علیه نهادها و شخصیت‌های ایرانی در آستانه مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین را غیرقابل قبول خواند. سرگئی لاوروف که روز گذشته وارد تهران شد،  در کنفرانس خبری مشترک با محمدجواد ظریف با اشاره به این تحریم‌ها تأکید کرد: امیدواریم اتحادیه اروپایی غیرقابل قبول بودن اقدام به اعمال تحریم‌ علیه ایران در شرایط مذاکرات را درک کند. مسکو هرگونه تلاش برای تضعیف مذاکرات درباره برجام در وین را محکوم می‌کند. لاوروف همچنین با انتقاد از تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی ایالات متحده علیه ایران تأکید کرد واشنگتن باید تمام تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را بردارد. دیپلمات روس در این باره ادامه داد: موضع ما روشن است، موضع ما کاملا در راستای موضع دوستان ایرانی ما است. تمام تحریم‌های یکجانبه‌ای که واشنگتن در تناقض با برجام تحمیل کرده است، بدون شک باید لغو شود. لاوروف بعد از ظهر روز گذشته پس از دیدار با رئیس‌جمهور با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز دیدار و گفت‌و‌گو کرد. لازم به ذکر است در سفر وزیرخارجه‌ روسیه به تهران، سند گسترش همکاری‌های فرهنگی ایران و روسیه، به امضای وزیران خارجه ۲ کشور رسید.
***
تصمیم قطعی درباره راهپیمایی روز قدس اتخاذ نشده است
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد تاکنون تصمیم قطعی در ارتباط با برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس اتخاذ نشده و هماهنگی‌هایی در حال انجام است. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد تاکنون تصمیم قطعی در ارتباط با برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس اتخاذ نشده و هماهنگی‌هایی در حال انجام است. متن اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بدین شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌‌الرحیم
در پی انعکاس برخی اخبار نسبت به برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس، به اطلاع می‌رساند تاکنون تصمیم قطعی در ارتباط با برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس اتخاذ نشده و هماهنگی‌هایی در حال انجام است که پس از نهایی شدن نسبت به چگونگی و نحوه برگزاری مراسم، به نحو شایسته‌ای اطلاع‌رسانی خواهد شد. 
***
204نماینده مجلس در بیانیه‌ای خواستار شدند
بازگشت به برجام پس از لغو تحریم‌ها و راستی‌آزمایی
۲۰۴ نفر از نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند امروز با شعار پرهیز از فرصت‌سوزی در حال ورود به خسارت دیگری مانند برجام هستیم تا با دادن امتیازهای نقد، وعده‌های نسیه‌ دریافت کنیم ولی تنها زمانی به تعهدات برجامی خود بازمی‌گردیم که تحریم‌ها به صورت واقعی و کامل برداشته شده و مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران تنها زمانی به تعهدات برجامی خود بازمی‌گردد که تحریم‌ها به صورت واقعی و کامل برداشته شده و مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. بازی با لفظ راستی‌آزمایی و سخن گفتن از راستی‌آزمایی سریع نشان از تله جدیدی است که آمریکا و طرف غربی برای مذاکرات تدارک دیده‌اند. همزمانی تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپایی علیه ایران و نیز خرابکاری در سایت نطنز دقیقا زمانی که طرف مقابل باید حسن ‌نیت خود را به اثبات برساند به همه ما گوشزد می‌کند که نباید به وعده غرب و لبخند دیپلماتیک آن اعتماد کرد. اصل عزت، حکمت و مصلحت ایجاب می‌کند که مذاکره با طرف غربی از موضع اقتدار و قدرت پیگیری شود و هر گونه انفعال و احساس نیاز به مذاکره، لطمه به حیثیت ملی ایرانیان و موجب وقیح‌تر شدن طرف غربی خواهد شد.

Page Generated in 0/0052 sec