printlogo


کد خبر: 232289تاریخ: 1400/1/26 00:00
سینما

۳۱۲ فیلم ایرانی متقاضی حضور در جشنواره جهانی فجر شدند
بیش از ۳۰۰ فیلم بلند سینمایی، مستند و کوتاه ایرانی، متقاضی حضور در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر هستند. به گزارش «وطن‌امروز»، ثبت‌نام فیلم‌ها و ارائه درخواست حضور آثار از سوی فیلمسازان بعد از اعلام فراخوان جشنواره آغاز شد و در مدت زمان اعلام‌شده از سوی دبیرخانه جشنواره در مجموع ۳۱۲ فیلم بلند، کوتاه و مستند ایرانی فرم ثبت‌نام را تکمیل کردند. 
بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره، از این تعداد، ۸۲ فیلم سینمایی، ۴۰ فیلم مستند بلند و ۱۹۰ فیلم کوتاه داستانی و مستند است. این آمار در حالی است که تا پایان هفته اول فروردین‌ماه آمار مجموع فیلم‌های ایرانی متقاضی حضور در جشنواره ۲۵۱ فیلم بود و پس از تمدید مهلت تا ۱۷ فروردین‌ماه، آمار مجموع آثار ایرانی متقاضی به ۳۱۲ فیلم رسید. سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود. 
***
بسیاری از فیلم‌ها به درد سینما نمی‌خورند
سیدجمال ساداتیان، تهیه‌کننده سینما اعلام کرد بسیاری از فیلم‌هایی که در صف اکران هستند باید به شبکه نمایش خانگی بروند، چرا که قدرت جذب مخاطب را ندارند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، ساداتیان که تهیه‌کنندگی فیلم قاچاق‌شده «متری شیش و نیم» را بر عهده داشته است، درباره نسبت قاچاق فیلم و اکران آنلاین گفت: بعید می‌دانم اکران آنلاین بتواند جلوی قاچاق را بگیرد و حتی می‌بینیم فیلم‌هایی که به علت شرایط کرونا و بسته بودن سالن‌ها، وارد پلتفرم‌های پخش فیلم می‌شوند در عرض 2، 3 ساعت قاچاق شده و در شبکه‌های قاچاق توزیع می‌شوند. یکی از مشکلات ما هم همین شبکه‌های ماهواره‌ای است که تمامی پخش آنها به محصولات تولیدشده در ایران اختصاص دارد و محتوایی از خودشان برای پخش کردن ندارند. ساداتیان ادامه داد: به زعم بنده بسیاری از فیلم‌هایی که در صف اکران هستند باید به شبکه نمایش خانگی بروند، چرا که با توجه به استانداردهایی که برای پرده تعریف می‌کنیم، قدرت جذب مخاطب را ندارند و خیلی به درد سینما نمی‌خورند. ولی آن فیلم‌های ارزشمند هر زمانی اکران شوند مخاطب خوبی دارند تا تهیه‌کنندگان‌شان هم بتوانند با آن به درآمد رسیده و فیلم بعدی خود را بسازند.

Page Generated in 0/0055 sec