printlogo


کد خبر: 232325تاریخ: 1400/1/26 00:00
اخبار

حقوق سربازان در سال ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد
موضوع حقوق سربازان از جمله مسائلی است که سال‌هاست بحث بسیاری درباره آن وجود داشته و همواره یکی از کمترین حقوق‌های دریافتی به این قشر تعلق می‌گیرد؛ با این وجود در سال ۹۹ ستاد کل نیروهای مسلح پیگیری‌های زیادی را برای افزایش حقوق انجام داد و رقم دریافتی سربازان افزایش چشمگیری داشت؛ رقمی که سخنگوی ستادکل نیروهای مسلح گفته سال ۱۴۰۰ نیز دوباره افزایشی چشمگیر خواهد داشت. سردار ابوالفضل شکارچی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه آیا حقوق سربازان در سال ۱۴۰۰ نیز افزایش می‌یابد، یا خیر؟ گفت: ما پیگیری‌های زیادی در ستادکل نیروهای مسلح انجام دادیم و مجلس و دولت به ما قول داده‌اند حقوق سربازان افزایش یابد. وی اضافه کرد: در همین راستا حتما حقوق سربازان در سال جدید در یک حد قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت. 
***
افزایش 25 درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال 1401-1400
ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۰ از یکشنبه، بیست‌و‌دوم فروردین‌ماه آغاز شده است و تا ۲۲ خرداد ادامه خواهد داشت. طبق اعلام سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی، قیمت کتاب درسی، امسال به طور میانگین ۲۵ درصد افزایش یافته است. به گزارش ایسنا، ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای تمام پایه‌های تحصیلی و رشته‌ها از ۲۲ فروردین‌ماه آغاز و ثبت‌نام پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم از ۶ تیرماه خواهد بود. بر این اساس برای گروه میان‌پایه (پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم) تا ۲۲ خردادماه فرصت ثبت سفارش به صورت اینترنتی و تنها از طریق سایت irtextbook.ir یاrtextbook.com وجود دارد. کتاب‌های درسی با میانگین ۲۵ درصد افزایش قیمت نسبت به سال قبل در پایه‌های مختلف در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت. 
***
دستگیری اعضای باند زمین‌خواری 
رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از دستگیری اعضای باند سازمان‌یافته زمین‌خواری و کشف ۲ فقره تصرف اراضی ملی به ارزش ۳۱۰ میلیارد ریال در استان‌های مرکزی کشور خبر داد. سردار محمدرضا مقیمی اظهارکرد: در پی گزارش‌های واصله از هموطنان مبنی بر اینکه برخی افراد فرصت‌طلب و سودجو از طریق دیوارکشی شبانه و کاشت نهال، اقدام به زمین‌خواری و تصرف غیرقانونی اراضی ملی می‌کنند، رسیدگی به این امر در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی در استان‌های هدف قرار گرفت. وی افزود: در بررسی‌های میدانی کارآگاهان در ۲ عملیات جداگانه در استان‌های یزد و فارس مشخص شد در استان یزد شخصی با هویت معلوم از طریق جعل اسناد و همکاری چندین نفر به عنوان خریدار و فروشنده، اقدام به خرید و فروش صوری و مکرر املاک کرده‌ تا با جمع‌آوری سلسله‌مراتب قولنامه و وکالت، دست به اعمال مجرمانه زمین‌خواری به صورت دیوارکشی شبانه بزند که دستگیر شد. همچنین در استان فارس نیز فرد دیگری از طریق غرس نهال اقدام به چنگ‌اندازی به بیت‌المال و تصرف اراضی ملی به صورت غیرقانونی کرده بود که دستگیر شد. 
***
بررسی نقاط قوت و ضعف صنعت دارویی کشور
گلوگاه‌های فساد صنعت دارویی کشور بسته می‌شود. به گزارش مرکز بررسی‌های استراتژیک، دوم اردیبهشت ۹۹، 17 نفر از صاحب‌نظران و فعالان حوزه پزشکی، دارویی، اقتصادی و اجتماعی درباره فساد در حوزه دارو، خطاب به وزیر بهداشت نامه‌ای نوشتند. مهم‌ترین مفاد این نامه در ارتباط با تعارض منافع در نظام دارویی کشور، نظام تعیین تعرفه‌های درمانی، نظام تعیین قیمت دارو، نظام تخصیص ارز، اعطای پروانه‌های تولیدی به اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد شرایط و تولید محصولات دارویی پرخطر بود. در پی آن، وزیر بهداشت پنجم اردیبهشت ۹۹ دستور رسیدگی به دغدغه طرح‌شده را صادر کرد. در پی دستور وزیر بهداشت، تیم تحقیقاتی متشکل از درخواست‌کنندگان بررسی وضعیت تعارض منافع از وزیر بهداشت، جمعی از پژوهشگران حوزه مبارزه با فساد، کارشناسان حقوقی، کارشناسان حوزه دارویی و بازرسان سازمان غذا و دارو، چندین ماه به تحقیق، مصاحبه و رصد مساله و دغدغه طرح‌شده پرداختند. نتیجه این اقدام بالاخره در ۵ بخش تنظیم ‌شده است که در قسمتی از این گزارش به تحلیل شرح وظایف سازمان غذا و داروی ایران، تحلیل حقوقی و ساختاری سازمان غذا و دارو؛ آسیب‌ها و انحرافات، عدم التزام عملی سازمان غذا و دارو به رعایت قوانین جاری کشور و مقررات بین‌المللی حاکم بر صنایع دارویی، مغایرت‌های ساختار و وظایف سازمان غذا و دارو با جایگاه حاکمیتی و مسؤولیت‌های مترتب بر سازمان‌های غذا و دارو تاکید شده است. بنا بر این گزارش، حاصل تحقیقات از توصیف صنعت دارویی شروع می‌شود و پس از بررسی نظری تعارض منافع در حوزه دارو، سعی شده بر اساس مصاحبه‌ها، اسناد و شواهد در دسترس، گلوگاه‌های فساد و تعارض منافع حوزه دارو شناسایی و بر آن اساس توصیه‌های سیاستی ارائه‌ شود. 
***
حمایت‌های آموزشی - معیشتی خیران از مددجویان بهزیستی
عضو هیات‌مدیره مجمع خیران کشور گفت: در ابتدای سال جدید در حوزه‌ تامین بستر آموزشی برای مددجویان دانش‌آموز بهزیستی، علاوه بر ۶۶۷ تبلت و گوشی هوشمند که سال پیش اهدا شد، ۲۱۰ تبلت برای مددجویان دانش‌آموز بهزیستی با هماهنگی بهزیستی کشور و به لطف خیران مؤسسه خریداری شده است که در اختیار عزیزان واجد شرایط قرار می‌گیرد. اشکان تقی‌پور، مدیرعامل مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید افزود: این مؤسسه در زمینه‌ تهیه سبد غذایی ویژه ماه مبارک رمضان برای مددجویان کرامت‌مند بهزیستی به شکل تهیه بن‌کارت مواد غذایی از فروشگاه‌های معتبر اقدام کرده است. برای ایام ماه مبارک رمضان تعداد ۱۱۵۰ عدد بن‌کارت مواد غذایی هر یک به مبلغ یک میلیون و 400 هزار تومان و در مجموع یک میلیارد و 610 میلیون تومان که به همت خیران مؤسسه جذب شده است، در اختیار مددجویان عزیز قرار می‌گیرد.

Page Generated in 0/0077 sec