printlogo


کد خبر: 232330تاریخ: 1400/1/26 00:00
اخبار

فروش مرغ قطعه‌بندی شده دوباره مجاز شد
در حالی که فروش مرغ قطعه‌بندی‌شده عامل مهم افزایش اخیر قیمت مرغ بود، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد مرغ قطعه‌بندی‌شده در مقادیری که در جلسه مصوب شد، به بازار عرضه خواهد شد. 
امید گیلانپور دیروز با اشاره به برقرار شدن آرامش نسبی در بازار مرغ کشور اظهار داشت: یکی از مصوبات جلسه ما این بود که به شرکت‌های دارای مجوز که کار اصلی آنها قطعه‌بندی مرغ است، اجازه قطعه‌بندی داده شود و مقرر شد مرغ آماده مصرف با قیمت‌های مصوب در اختیار این شرکت‌ها قرار گیرد تا نگرانی‌ای برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز خود نداشته باشند. در این باره سازمان حمایت تولیدکننده و مصرف‌کننده نیز قیمت‌های پیشنهادی خود را ارائه کرد. 
***
یارانه ماه رمضان برای چه کسانی واریز شد
بسته معیشتی ماه رمضان ساعت ۲۴ دیشب واریز شد و فقط همان حدود ۶۰ میلیون نفری که یارانه معیشتی دریافت می‌کنند، مشمول این بسته بودند. بر این اساس ۶۰ میلیون نفر مشمول بسته معیشتی ماه رمضان شدند که همان افراد دریافت‌کننده یارانه معیشتی بودند؛ یارانه معیشتی کمک نقدی ماهانه‌ای است که از زمان افزایش قیمت بنزین در آبان‌ماه ۱۳۹۸ هر ماه پرداخت می‌شود. 
***
جدیدترین قیمت گوشت قرمز در بازار
 بر اساس مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران، قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۱۳۵ هزار تومان، سردست و گردن گوسفندی ۱۳۵ هزار تومان، ران گوسفندی ۱۵۵هزار تومان، ماهیچه گوسفندی ۱۶۰ هزار تومان، ران گوساله ۱۳۵ هزار تومان، سردست گوساله ۱۲۵ هزار تومان و ماهیچه گوساله ۱۳۰ هزار تومان است. 
***
دلالان قیمت‌گذار بازار مرغ هستند
سیدجواد حسینی‌کیا با انتقاد از مشکلات موجود در بازار مرغ، گفت: هر چند مسؤولان مدعی هستند مشکلات ایجاد‌شده در این حوزه ناشی از نظام توزیع است اما باید به این نکته نیز توجه شود که اگر تولید به میزان کافی باشد، براحتی می‌توان با استفاده از ظرفیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ها، مرغ را به دست مصرف‌کننده رساند. نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی که جوجه‌ریزی به میزان کافی نیست، کمبود مرغ در بازار و گرانی آن موضوع دور از انتظاری نیست، افزود: پیک مصرف در کشور ما مشخص است، به طور مثال ماه مبارک رمضان، محرم و عید نوروز از جمله دوره‌هایی است که وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی باید برای آن برنامه‌ریزی کنند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دلالان قیمت‌گذار بازار مرغ هستند، تصریح کرد: تعداد مرغداری‌ها مشخص است، بنابراین می‌توان ارز دولتی را به صورت مستقیم  بین آنها توزیع کرد. 
***
محتکران مسکن به خط شوند
 وزیر راه‌و‌شهرسازی گفت: با ثبت اطلاعات مربوط به مالکیت در سامانه اسکان و املاک و شناسایی خانه‌های خالی، بازار مسکن برای مؤسساتی که تا هزار واحد خانه خریده و برای سرمایه‌گذاری خالی نگه داشته‌اند، پرریسک شده و بازار مسکن از پول‌های سرگردان خالی می‌شود. محمد اسلامی اظهار داشت: دولت از ابتدا در تلاش بود با بازدارندگی و مالیات سنگین بازار مسکن را برای سرمایه‌گذاران پرریسک کند تا سرمایه‌ها برای ساخت‌و‌ساز مسکن و نه احتکار آن، هزینه شود. 
***
ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان  ۲۵ درصد افزایش می‌یابد
بر اساس تصویب هیات‌وزیران، حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر شاغلان موضوع ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولان ماده مذکور (به استثنای مشمولان قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت) و حداقل حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین‌اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۰، به میزان ۲۲ میلیون و ۴۶۸ هزار ریال و حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۲ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۹۰۰ ریال تعیین شد. 
طبق این مصوبه حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین‌اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های بازنشستگی در سال ۱۴۰۰، به میزان ۲۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش می‌یابد، مشروط بر آنکه میزان افزایش حقوق، متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، از ۲۵ میلیون ریال تجاوز نکند. پس از اعمال افزایش مذکور، حکم حقوق بازنشستگان متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، نباید از ۳۵ میلیون ریال کمتر
 باشد. 

Page Generated in 0/0066 sec