printlogo


کد خبر: 232335تاریخ: 1400/1/26 00:00
اخبار

در نظام اسلامی نباید هیچ گونه فاصله‌ای میان کارگزار و مردم باشد
رئیس مجلس با بیان اینکه در نظام اسلامی نباید هیچ گونه فاصله‌ای میان کارگزار و مردم باشد، گفت: حتی به دلایلی همچون آسیب دیدن از مسائلی همچون کرونا و در خطر بودن جان نیز نمی‌توان از مردم فاصله گرفت اما متاسفانه ما از این نوع نگاه فاصله گرفته‌ایم. محمدباقر قالیباف در دیدار مدیران کل بخش‌های مختلف مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد رقابت و تلاش جمعی و تحول ضروری است، گفت: در غیر این صورت روزمرگی همچون خاک مرده‌ای بر ما پاشیده می‌شود و گویی بود و نبود ما فرقی ندارد و احساس بی‌هویتی خواهیم کرد، لذا هدف و فلسفه برگزاری این جلسات ایجاد ارتباط بیشتر و برادری و انس و الفت باشد. وی با بیان اینکه در نظام اسلامی هیچ گونه حجاب و فاصله‌ای میان کارگزار و مردم نباید وجود داشته باشد، گفت: حتی به دلایلی همچون بیماری کرونا و در خطر بودن جان نیز نمی‌توان از مردم فاصله گرفت اما متاسفانه ما از این فضاها فاصله گرفته‌ایم. قالیباف در ادامه با یادآوری روزهای جنگ تحمیلی، گفت: شاید چنین فضاهایی از نظر بسیاری از مدیران رویایی به نظر آید اما ما نبود این فاصله‌ها را در ایام جنگ تحمیلی به کرات دیده و تجربه کرده‌ایم، بنابراین باید گفت پشت خاکریزها، نماد و مصداقی از اخوت، برادری و همراهی رزمندگان و جان‌برکفان وطن بود. رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به ضرورت اعتماد مدیران و مسؤولان به یکدیگر همچون زمان جنگ تحمیلی تاکید کرد و گفت: آن زمان در مخیله کسی خطور نمی‌کرد که مثلا برادری که در جبهه صحبت می‌کرد، قصد و هدفش مسائل دیگری است اما این روزها چنین نیست. وی بیان کرد: بهتر است در روزهای معنوی ماه مبارک رمضان از خدا بخواهیم این نوع باورها را در ما بپروراند و وجدان‌مان همیشه بیدار باشد، همچنین هیچگاه در زندگی خود به دنبال مکر برای دیگران نباشیم، بلکه کار خود را با سیاست، دقت، ایمان، وجدان و تلاش انجام دهیم، حتی اگر طرف مقابل هر کاری انجام دهد، بدانیم که «وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ». بنابراین همه مسائل را باید به خدا سپرد، چراکه اگر رابطه خود را با خدا درست کنیم، خدا رابطه‌مان را با مردم، درست خواهد کرد. 
***
به جای تقابل با دیگر نیروهای انقلابی از مواضع خوب آنها حمایت کنید
عضو شورای ‌عالی امنیت ملی در نشست با جمعی از فعالان سیاسی و فرهنگی گفت: در انتخابات باید ببینیم چه کنیم که آنچه پیش می‌آید در شأن انقلاب و مردم باشد و ‌پیشامدهای مثبتی داشته و کشور روزبه‌روز شاهد تحولات مثبت باشد. سعید جلیلی ادامه داد: این کار در خلأ صورت نمی‌گیرد. ما در فضای سیاسی- اجتماعی هستیم و مخاطب هم توده‌های مردم هستند. در اینجا مهم است که اذهان مردم معطوف به چه موضوعاتی شود. برآیند همه اینها نیز نتیجه انتخابات را تشکیل می‌دهد. 
وی با بیان اینکه در این مرحله، فعالیت‌ها گفتمانی است نه تبلیغ روی یک فرد، گفت: در این مقطع تبلیغ روی فرد نه جواب می‌دهد نه درست است. تبلیغات هم طبق قانون زمان خودش را دارد و با اقتضائات خودش باید انجام شود. جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر دوری از تقابل‌های درون‌گفتمان انقلاب گفت: هر چه جبهه انقلاب را با توجه به ارزش‌ها و آرمان‌های آن گسترده کنید، مطلوب است. چون در یک هماوردی قرار داریم که القا می‌شود فکر انقلابی جواب نمی‌دهد. وی تصریح کرد: اینجا اگر دیدیم نکته و بحثی را غفلت کرده‌ایم و فرد دیگری به آن پرداخته است، باید از آن حمایت کنیم و هر کس مباحث خوبی را در پاسخ به مسائل کشور مطرح می‌کند، باید به او کمک و مطالب او را بازنشر کنید؛ نه‌تنها با نیروهای جبهه انقلاب تقابل نکنید، بلکه از اقدامات و مواضع خوب آنها استقبال و حمایت کنید. 
***
تجهیز پهپاد‌های ارتش به موشک‌های نقطه‌زن
امیر سرتیپ دوم حسن‌نژاد از هدف‌گذاری گروه پهپاد حضرت ولی عصر(عج) نزاجا جهت تولید انواع شبیه‌ساز‌های پهپادی در سال جاری خبر داد. فرمانده گروه پهپاد حضرت ولیعصر(عج) نیروی زمینی ارتش در نشستی خبری به مناسبت ۲۹ فروردین روز گرامیداشت حماسه‌سازان نیروی زمینی ارتش، اظهار داشت: پهپاد‌ها نتیجه علم، پژوهش و تفکر بومی ارتش و نیرو‌های مسلح ما هستند؛ این علم در کشور ما نهادینه شده و خروجی این علم و فناوری ظهور قدرت پهپادی در آجا (ارتش جمهوری اسلامی ایران) و نزاجا در زمان تحریم‌ها بوده است. زمانی که تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت، در همین فضا پهپاد ارتش نزاجا نیز شکل گرفت. وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره تنوع پهپاد‌های مورد استفاده در گروه پهپادی ارتش بیان کرد: ما دارای پرنده‌های مراقبتی، شناسایی و رزمی هستیم که پرنده‌های رزمی نیز در ۲ نوع نقطه‌زن (مجهز به موشک) و انفجاری هستند. همچنین به دنبال ایجاد سامانه‌های فاوایی و سامانه‌های جنگال هستیم. حسن‌نژاد با تأکید بر اینکه پرنده‌های ما باید چندمنظوره باشند، ادامه داد: امروز پهپاد‌ها باید بتوانند همزمان عملیات‌های شناسایی، مراقبت و انهدام هدف و همچنین ارزیابی عملیات را انجام دهند و نیروی زمینی نیز به دنبال تجهیز سامانه‌های پهپادی خود به پرنده‌های چندمنظوره است. 
***
لزوم هوشمندی در وین همانند هوشیاری در نطنز
دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با انتشار پیامی توئیتری به اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی در تاسیسات هسته‌ای نطنز واکنش نشان داد. علی باقری‌کنی، دبیرستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به حملات نطنز، نوشت: «آمریکا با ابزار «تهدید»، «تحریم»، «تزویر» و «تخریب» تلاش می‌کند حق ملت ایران را در دستیابی به پیشرفت هسته‌ای سلب کند. هوشیاری در نطنز، «ترفند تخریب» صهیونیست‌ها را خنثی و «هوشمندی در وین»، «تیغ تزویر» آمریکایی‌ها را کند خواهد کرد».

Page Generated in 0/0136 sec