printlogo


کد خبر: 232428تاریخ: 1400/1/29 00:00
اخبار

ترک فعل مدیران عامل بسیاری از مشکلات کنونی کشور است
رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: ترک فعل مدیران عامل بسیاری از مشکلات کنونی کشور است. مهرداد بذرپاش با تاکید بر اینکه ترک فعل یکی از اصلی‌ترین مبناهای رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان محاسبات است، گفت: متاسفانه بسیاری از مشکلات کنونی در کشور ناشی از ترک فعل‌ها (عدم اجرای قوانین مصوب) است، بنابراین قطعا نباید عدم اجرای قانون به امری عادی تبدیل شود. وی با بیان اینکه باید همانقدر که در تخلف حساس هستیم در عدم اجرای قانون نیز که خودش تخلف بزرگی است حساس باشیم، ادامه داد: دیوان محاسبات در بررسی پرونده‌های تخلف دستگاه‌های اجرایی بسیاری اوقات شاهد انحراف از اجرا در منابع مالی و اختیارات توسط مدیران است اما گاهی هم مدیران با وجود قوانین مصوب، هیچ اقدامی برای اجرا انجام نداده‌اند و یکی از مشکلات عمده کنونی ناشی از عدم اجرای همین قوانین است، مانند قانون هوای پاک که بر اساس گزارش دیوان کمتر از 10 درصد احکام در این قانون اجرا شده است. بذرپاش تاکید کرد: دیوان محاسبات برای بررسی موضوع ترک فعل گزارش دیگری درباره میزان اجرای احکام در برنامه ششم توسعه تدوین و به مجلس ارسال کرد که بر اساس آن تنها حدود 30 درصد احکام اجرا شده، همچنین در گزارش تفریغ بودجه سال 98 حدود یک‌سوم احکام بودجه اجرایی شده است. بنابراین جهت‌گیری دیوان، پیگیری علل عدم اجرای قانون و شناسایی مقصران است. رئیس کل دیوان محاسبات کشور تصریح کرد: گاهی ابلاغ یک آیین‌نامه یا اصلاح رویه یک حکم، قانون را پیش می‌برد اما متاسفانه بحث مراعا مانده است و باید این موضوع به صورت جدی از سوی دستگاه‌های نظارتی و مجلس شورای اسلامی پیگیری شود. 
***
عامل خرابکاری در نطنز شناسایی شد
رضا کریمی، عامل خرابکاری در نطنز که به خارج از کشور فرار کرده، شناسایی شد. به گزارش فارس، بر اساس گزارش منتشرشده، رضا کریمی متهم به خرابکاری در نطنز که به خارج از کشور فرار کرده به عنوان عامل خرابکاری در نطنز شناسایی شد. رضا کریمی عامل این خرابکاری توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی شده؛ او قبل از حادثه به خارج از کشور گریخت. این متهم ۴۳ سال سن دارد. ۲۲ فروردین سال جاری بود که یک خرابکاری در سایت غنی‌سازی نطنز به وقوع پیوست. در همین راستا، بهروز کمالوندی، معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی از وقوع این حادثه‌‌ در بخشی از شبکه برق تاسیسات غنی‌سازی شهید مصطفی احمدی‌روشن نطنز خبر داده بود. 
***
نباید به وعده غرب و لبخند دیپلماتیک آن اعتماد کرد
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: همزمانی تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپایی علیه ایران و نیز خرابکاری در نطنز در زمانی که طرف مقابل باید حسن نیت خود را به اثبات برساند به همه ما گوشزد می‌کند نباید به وعده غرب و لبخند دیپلماتیک آن اعتماد کرد. احمد نادری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تجربه مذاکرات در سال‌های اخیر نشان داده است جریان مذاکرات با تعجیل و شتاب‌‌زدگی همراه است و مقام معظم رهبری بارها این نوع تعجیل و شتاب را مانع استیفای حقوق ملی برشمرده و از آن انتقاد کرده‌اند. امروز نیز نشانه‌هایی از شتاب و عجله برای رسیدن به توافقی هر چند غیرمتوازن به چشم می‌خورد. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: روزی با دستور کار «هر توافقی بهتر از عدم توافق است» تعجیل در مذاکره نهادینه شد و ثمره آن برجامی عاری از دستاوردهای عینی و ملموس در زندگی مردم بود و امروز با شعار «پرهیز از فرصت‌سوزی» در حال ورود به خسارت دیگری هستیم که با دادن امتیازهای نقد، وعده‌های نسیه‌ای دریافت کنیم. 

Page Generated in 0/0065 sec