printlogo


کد خبر: 232498تاریخ: 1400/1/31 00:00
استقلال با 3 گل از سد الشرطه عراق گذشت
خشم شب

زهره فلاح‌زاده: تیم استقلال در دیدار دوم خود در لیگ قهرمانان آسیا باز هم خوش درخشید و توانست الشرطه عراق را با حساب ۳ بر صفر شکست دهد. آبی‌ها در گروه مرگ آسیا با ۶ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۶ صدرنشین هستند. کمتر کسی فکر می‌کرد تیم استقلال چنین شروع توفانی‌ای داشته باشد و حتی نسبت به سایر تیم‌های ایرانی حاضر در این تورنمنت بهترین نتایج را هم بگیرد. استقلال فرهاد یک پوئن مثبت دارد و آن هم روحیه جاه‌طلبی بازیکنانش است؛ بازیکنانی که در عربستان از گلزنی سیراب نمی‌شوند. 
 
* طلسم ایرانی‌ها مقابل عراق شکسته شد
تیم‌های عراقی از آنجایی که فوتبالی نزدیک به ما انجام می‌دهند، بسیار فیزیکی و درگیرشونده هستند. استقلال مقابل الشرطه در تاریخ فوتبالش به ۲ باخت و ۲ تساوی رسیده بود و حتی تیم ملی ایران هم در سال‌های اخیر نتوانسته برابر تیم ملی عراق به پیروزی دست یابد. تیم چغر الشرطه بازی را خشن شروع کرد تا جایی که همان دقایق ابتدایی (دقیقه ۱۲) بازیکن این تیم با خطای شدید روی بازیکن استقلال به طور مستقیم از زمین مسابقه اخراج شد تا کار آبی‌ها برای باز کردن لایه‌های دفاعی آنها آسان‌تر شود. گل اول استقلال درست در لحظات پایانی نیمه اول (دقیقه ۴۴) با پاس زیبای مهدی قائدی و ضربه محمد نادری به دست آمد تا هم نادری به دومین گل خود در این رقابت‌ها برسد و هم استقلال با برد به رختکن برود. درست مثل بازی اول کادر مجیدی بین ۲ نیمه بخوبی نقاط ضعف حریف را پیدا کرده و به بازیکنان خود منتقل کردند تا جایی که ۱۰ دقیقه پس از ورود تیم به زمین، فرشید اسماعیلی با پاس مسعود ریگی گل دوم را به ثمر رساند. ریگی با مهار و هدایت توپ با سینه، پاس زیبایی را به شماره ۸ آبی‌ها داد تا او هم مثل نادری دومین گل خود را در آسیا به ثمر برساند. عراقی‌ها دیگر توان مقابله با یوزهای ایرانی را نداشتند و توپ و زمین را در اختیار استقلال گذاشته بودند. چرخش توپ برای گل سوم از رشید مظاهری، سنگربان آبی‌ها شروع شد و با ۲۸ پاس متوالی در دقیقه ۶۵ به شیخ دیاباته رسید. شیخ استقلالی‌ها هم با یک چرخش زیبا و یک شوت آرام توپ را درون دروازه الشرطه قرار داد. عراقی‌ها خوش‌شانس بودند که بازی با همین نتیجه ۳ بر صفر به پایان رسید و گل‌های بیشتری را دریافت نکردند. 
 
* رضاوند بهتر از گذشته
آرش رضاوند جزو آن دست بازیکنانی است که بازی‌اش در ۲ فصل گذشته استقلال چندان به چشم نیامده و حتی در بازی با الاهلی عربستان نتوانست عملکرد موفقی داشته باشد اما در بازی با الشرطه می‌توان گفت بازی چشم‌نوازی از خود به نمایش گذاشت و همانی شد که هواداران از او در این ۲ فصل انتظار داشتند. رضاوند یکی از مهره‌های خوب و تأثیرگذار استقلال در میانه زمین بود و هم در خط حمله و هم در کارهای دفاعی نقش مؤثری ایفا کرد. 
 
* باز هم فرشید خوش درخشید
فرشید اسماعیلی درست مثل دیدار اول استقلال در خط هافبک یک مهره کلیدی به شمار رفت و عملکرد خوب او منجر به یک گل و یک پاس گل شد. اسماعیلی که در بازی اول در میان ۵ بازیکن برتر این رقابت‌ها قرار گرفت، در این دیدار هم خوش درخشید و بازی خوب او یکی از دلایل به موفقیت رسیدن آبی‌ها بود. 
 
* احیای نادری در آسیا رقم خورد
محمد نادری که این فصل از پرسپولیس به استقلال آمد، به دلیل مصدومیت‌های متوالی عملکرد چندان خوبی در لیگ برتر ایران نداشت تا جایی که خرید او را موفق نمی‌دانستند اما او در آسیا و از همان دیدار اول انتقادهایی را که به وی می‌شد بی‌جواب نگذاشت. نادری در هر دو دیدار گلزنی کرد و نام او هم در کنار گلزنان دیگر استقلال قرار گرفت. هر چند نادری در حمله موفق است اما در دفاع ضعف‌هایی دارد اما حضور سیاوش یزدانی آماده در دفاع به او کمک کرده تا این ضعف چندان به چشم نیاید. 
 
* شیخ ناآماده هم گلزنی می‌کند
شیخ دیاباته، مهاجم اهل مالی استقلال که هنوز نتوانسته همان شیخی باشد که فصل گذشته آقای ‌گل لیگ ایران شد اما با وجود ناآمادگی در هر دو دیدار گلزنی کرده است. دیاباته در دیدار اول یک پنالتی گرفت و گل زد و دیدار دوم هم با یک چرخش خوب مدافعان الشرطه را سردرگم کرد تا گل سوم استقلال را به ثمر برساند. قطعا هر چه از بازی‌ها بگذرد، دیاباته آماده‌تری را خواهیم دید. در واقع تیم‌های روبه‌روی استقلال از پا به توپ شدن دیاباته ترس خواهند داشت، چرا که شیخ آبی‌ها در عربستان دربست در اختیار تیمش است و قرار نیست به مسافرت برود. 
 
* باشوی کوچک با دلی بزرگ
بدون شک مهدی قائدی، یکی از  بهترین بازیکن فوتبال ایران است. قائدی داربی باشد یا بازی‌های آسیایی از جناح چپ با هنرنمایی و رقص با توپش لرزه به تن حریفان می‌اندازد. جایی که یا خودش مدافعان کناری را دور می‌زند و اقدام به شوت‌زنی می‌کند یا با پاس‌های کلیدی‌اش هم‌تیمی‌هایش را صاحب موقعیت می‌کند. 
مهدی این روزها تمام حواسش به بازی درون زمین است و پرت حواشی بیرون آن نیست. او حالا تبدیل شده به بازیکنی که مشتری‌های ریز و درشت برایش سر و دست می‌شکنند و حتی عرب‌ها هم از او به طور ویژه تعریف و تمجید می‌کنند.

Page Generated in 0/0057 sec