printlogo


کد خبر: 232506تاریخ: 1400/1/31 00:00
اخبار

بخشودگی ۲ برابری دیرکرد جرایم رانندگی
رئیس پلیس راهور ناجا از بخشودگی ۲ برابری دیرکرد جرایم رانندگی تا دی‌ماه ۱۴۰۰ خبر داد. سردار سیدکمال هادیانفر در این باره گفت: بر اساس پیشنهاد پلیس راهور به مجلس شورای اسلامی بخشودگی ۲ برابری دیرکرد جرایم رانندگی تا دی‌‌ماه ۱۴۰۰ ابتدا در کمیسیون تلفیق و سپس در صحن اصلی مجلس تصویب شد. بر اساس این مصوبه، به جهت مساعدت به مردم عزیزمان جرایمی که در سال‌های گذشته به دلیل عدم پرداخت، ۲ برابر شده‌اند، به اصل جریمه خود بازمی‌گردند. وی ادامه داد: این مصوبه به پلیس راهور ناجا ابلاغ شد و تمام جرایمی که طی سال‌های گذشته به عنوان معوق مانده و مشمول ۲ برابری شده و تا پایان سال ۹۹ ثبت شده‌اند به اصل خود بازگشتند و مالکان وسایل نقلیه می‌توانند از روز شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه تا پایان دی‌ماه سال ۱۴۰۰ از این فرصت استفاده کنند. رئیس پلیس راهور ناجا افزود: شهروندان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ لیست جرایمی را که به اصل خود بازگشته است دریافت کنند و از طریق درگاه‌های بانکی یا سایت راهور ۱۲۰ به صورت حضوری و غیرحضوری پرداخت کنند. 
***
افزایش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی روزهای آینده، دمای هوا در برخی مناطق بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت: ۳۱ فروردین در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی پایدار حاکم خواهد بود، البته در بخش‌هایی از شمال غرب ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست. وی ادامه داد: طی روز چهارشنبه اول اردیبهشت در برخی مناطق شمال غرب، دامنه‌های البرز و زاگرس و سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر همراه با بارش پراکنده، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. این شرایط را طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲ و ۳ اردیبهشت) در ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از نواحی مرکزی کشور خواهیم داشت. به گفته ضیاییان، طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۳۱ فروردین و اول اردیبهشت) در سواحل دریای خزر دمای هوا بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.
***
پلمب قصابی فروشنده آبزیان حرام‌گوشت در تهران
رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت از پلمب یک واحد قصابی به دلیل عرضه «ماهی مرکب» خبر داد. سرهنگ نادر مرادی در گفت‌وگو با فارس از پلمب یک واحد صنفی قصابی در غرب تهران خبر داد. وی در تشریح این خبر گفت: با شکایت شهروندان ساکن محدوده غرب تهران درباره فعالیت غیرقانونی یک واحد صنفی در حوالی بلوار مرزداران، ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس تهران برای بررسی به محل اعزام شدند و در تحقیقات انجام‌شده مشخص شد مالک این واحد صنفی اقدام به توزیع غیرمجاز آبزیان حرام‌گوشت به مشتریان خود می‌کند که با هماهنگی از سوی دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه 19 تهران، کارشناسان سازمان دامپزشکی استان تهران واحد صنفی مذکور پلمب شد. سرهنگ مرادی تصریح کرد: در بررسی‌های انجام شده 22 کیلوگرم «ماهی مرکب» کشف شد و متهم در همان بازجویی اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرد و برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد. 
***
12 کشته و مصدوم در حادثه آتش‌سوزی کارگاه مبل‌سازی
سخنگوی سازمان اورژانس کشور از وقوع حادثه حریق در یک کارگاه نجاری خبر داد. مجتبی خالدی گفت: این حادثه در منطقه پردیس، بلوار خلیج‌فارس رخ داد. خالدی گفت: این حادثه تاکنون 6 فوتی و یک مصدوم داشته است. کشته‌شدگان شامل ۳ مرد و ۳ زن هستند. 5 نفر نیز در خارج از سوله دچار آسیب شدند که ۳ نفر در محل درمان و یک نفر توسط اورژانس هوایی و یک نفر با 20 درصد سوختگی با آمبولانس به بیمارستان انتقال داده شدند. 
***
اهمیت مشاوره قبل از ازدواج
یک روانشناس و مشاور خانواده خطاب به زوجینی که قرار است زندگی مشترک خود را آغاز کنند، گفت: برای درک بهتر مشاوره قبل از ازدواج، حتما سری به دادگاه‌های خانواده بزنید و درباره طلاق زوجین به تحقیق بپردازید تا متوجه ضرورت و اهمیت مشاوره قبل از ازدواج شوید. دکتر شقایق درویشی درباره مهم‌ترین اهداف مشاوره قبل از ازدواج گفت: مشاوره قبل ازدواج، زوجین را در زمینه تشکیل زندگی مشترک بهتر راهنمایی می‌کند و آنها را از گرفتن تصمیم‌های احساسی که ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند و در نهایت بعد از مدتی متوجه تصمیم اشتباه خود خواهند شد، بازمی‌دارد و کمک می‌کند که به صورت منطقی درباره ازدواج تصمیم بگیرند و به بیراهه نروند. وی خطاب به زوجینی که قرار است زندگی مشترک خود را آغاز کنند، گفت: برای درک بهتر مشاوره قبل از ازدواج، حتما سری به دادگاه‌های خانواده بزنید و درباره طلاق زوجین به تحقیق بپردازید تا متوجه شوید بر اساس چه مسائل پوچ و بیهوده‌ای یک زندگی مشترک از بین رفته و زوجین قصد جدایی از یکدیگر را دارند. این در حالی است که اگر آنها پیش از ازدواج از مشاوره‌های مربوط استفاده می‌کردند، خیلی زودتر متوجه عدم تفاهم با یکدیگر می‌شدند و وارد زندگی مشترک نمی‌شدند. درویشی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بند 10 «سیاست‌های کلی خانواده» بر ساماندهی نظام مشاوره‌ای و آموزش قبل، حین و پس از تشکیل خانواده و تسهیل دسترسی به آن بر اساس مبانی اسلامی- ایرانی برای استحکام خانواده تأکید کردند. وی ادامه داد: یکی از علل اختلاف و طلاق در خانواده‌ها که در دادگاه‌ها مشاهده می‌شود، این است که زوجین بدون شناخت از یکدیگر و مشاوره، وارد زندگی مشترک می‌شوند و این امر کاملا اشتباه است؛ «هم‌کُفو» بودن از توصیه‌های دین اسلام برای همسرگزینی است، در نتیجه یکی از راه‌ها برای ضمانت پایداری زندگی، حضور در چند جلسه مشاوره و آزمون‌های شخصیتی است. 

Page Generated in 0/0055 sec