printlogo


کد خبر: 232532تاریخ: 1400/2/1 00:00
مدیر فیلم و سریال «سیمافیلم»:
احساس نمی‌کنیم کیفیت سریال‌های رمضان پایین است

مدیرگروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم درباره کیفیت سریال‌های رمضانی امسال تأکید کرد: ما چنین احساسی نداریم که کیفیت این آثار پایین است و هنوز زود است در این باره قضاوت شود. مجید اکبرشاهی درباره سریال‌های رمضانی امسال و نقدهایی که نسبت به کیفیت این آثار در روزهای ابتدایی ماه رمضان مطرح شده است به مهر گفت: ما این احساس را نداریم که کیفیت‌ سریال‌ها پایین است، هنوز آمار و نظرسنجی‌های مردمی اعلام نشده که مردم گفته باشند کیفیت پایین است. وی ادامه داد: از نظر ما کیفیت مطلوب است، یکسری هم نقد دارند؛ به هر حال همیشه به کارها نقد وارد می‌شود ولی فعلا سریال‌ها در شروع پخش است و خیلی از کسانی که باید نقد کنند هنوز قلم برنداشته‌اند تا آثار را نقد کنند و به نظرم هنوز زود است که کارها را قضاوت کنیم. 
اکبرشاهی درباره اینکه چقدر در زمان تصویب فیلمنامه یا بازبینی سریال‌ها، این حساسیت برای کیفیت آثار وجود دارد؟ بیان کرد: حتما همین‌طور است. من با قاطعیت می‌گویم سریالی مثل «احضار» به لحاظ درام و قصه شاید در ۲ سال گذشته نظیر ندارد و من کاری که چنین قصه درست، منسجم، روان و پرکششی داشته باشد به خاطر نمی‌آورم. 
 
* «احضار» از کارهای قبلی علیرضا افخمی عقب‌تر نیست
اکبرشاهی درباره جلسات پیش تولید سریال «احضار» عنوان کرد: ما فیلمنامه را با آرامش خوانده‌ایم و جلسات متعددی با علیرضا افخمی کارگردان و محمودرضا تخشید تهیه‌کننده برگزار کرده‌ایم؛ حرف‌های‌مان را زده‌ایم و بخش‌هایی هم تغییر کرده است. فرآیند تولید هم با وجود کرونا، خیلی روان و راحت جلو رفت و ما در این پروژه کمترین مشکل را داشتیم هنوز هم فکر می‌کنم باید زمان بگذرد و پیش رود. به نظرم این سریال اثر خوبی است و از کارهای قبلی آقای افخمی عقب‌تر نیست. 
مدیرگروه فیلم و سریال سیمافیلم در بخش دیگر این گفت‌وگو درباره درج رده‌بندی سنی برای صحنه‌های حساس درست در فاصله نزدیک با صحنه مورد نظر، بیان کرد: ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه قبل از سکانس این هشدار اطلاع‌رسانی می‌شود اما کل پلان‌های حساس مگر چقدر است؟ در قسمت اول ۱۵ تا ۲۰ ثانیه بود. وی در ادامه گفت: به نظرم با توجه به تیزرهایی که از سریال پخش شد، خانواده‌ها می‌دانستند که این سریال چه فضایی دارد و باید در برخی از قسمت‌ها تمهیدی برای تماشای سریال داشته باشند.
مدیرگروه فیلم و سریال سیمافیلم درباره پروژه‌هایی که این روزها همچنان در حال تصویربرداری هستند و باید به آنتن برسند و چالش کرونا نیز تصریح کرد: به شکل کلی راهی را پیدا کردیم که در برخی پروژه‌ها که امکانش هست، انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم تیم و گروه تولید را تا حد امکان ایزوله کنیم تا تردد خارجی در تیم رخ ندهد؛ مثلا اگر در «احضار» ۳۰ یا ۴۰ نفر درگیر هستند، تلاش می‌کنیم تولید به صورتی باشد که حتی‌الامکان افراد خارج از پروژه در آن حضور پیدا نکنند. 

Page Generated in 0/0071 sec