printlogo


کد خبر: 232537تاریخ: 1400/2/1 00:00
آمریکا در آستانه تظاهرات ضد نژادپرستی

از روز دوشنبه در آستانه اعلام رای دادگاه پلیس قاتل جورج فلوید، مرکز ایالت مینه‌سوتا بحرانی امنیتی را پشت سر می‌گذارد. با پایان یافتن جلسه علنی بررسی اتهام‌های دریک چاوین، افسر پلیسی که سال گذشته با قرار دادن زانویش بر گردن یک شهروند آفریقایی‌تبار به نام جورج فلوید باعث خفگی او شد، مرکز شهر مینیاپولیس محل واقعه، از بیم تظاهرات و اغتشاشات خیابانی با تدابیر ویژه امنیتی از جمله محصور کردن منطقه اطراف دادگاه مواجه شد. یاکوب فری، شهردار مینیاپولیس گفته است 2 هزار مامور گارد ملی و 1100 مامور پلیس برای مقابله با هرگونه شورش و آشوب احتمالی در حالت آماده‌باش هستند.  این در حالی است که موج اعتراضات به نژادپرستی پلیس در مینیاپولیس یک هفته جلوتر از ختم جلسات دادرسی و شور هیات‌منصفه برای صدور رای نهایی آغاز شده است. هفته پیش پلیس این شهر در فاصله 16 کیلومتری از محل قتل فلوید، یک جوان 20 ساله سیاه‌پوست بی‌گناه را به ضرب گلوله از پای درآورد که اعتراضات مردم منطقه بروکلین به خشونت کشیده شده و باعث استعفای کلانتر منطقه شد. 
با تشدید اعتراضات ضدنژادپرستی در مرکز ایالت مینه‌سوتا، یک کلیسای قدیمی در شمال شرق این شهر دچار آتش‌سوزی شد و بخشی از آن فرو ریخت. 
موج اعتراضات به بسیاری از شهرها کشیده شده و همزمان با مینیاپولیس، پلیس آمریکا در نیویورک، واشنگتن، فیلادلفیا، لس‌آنجلس، پورتلند، سانفرانسیسکو و آتلانتا تدابیر امنیتی را افزایش داده است.

Page Generated in 0/0072 sec