printlogo


کد خبر: 232541تاریخ: 1400/2/1 00:00
سیدعلی موسوی در گفت‌و‌گو با «وطن امروز» از دلایل پیروزی استقلال می‌گوید
شوک مثبت فرهاد

زهره فلاح‌زاده: نوع بازی تیم فرهاد مجیدی در این فصل یک تفاوت فاحش با ۲ فصل پیش که او هدایت استقلال را بر عهده گرفت، دارد؛ تفاوتی که باعث شد تیم او بازی‌های پرگل، با برنامه، چشم‌نواز و زیبایی را انجام دهد. دلیل این تفاوت حضور کادر مجرب در کنار او است. تیم فنی مجیدی از افراد باتجربه تشکیل شده که بخوبی توانسته‌اند استقلال دیگری را شکل و فرم دهند. فرهاد راهی را رفت که محمود فکری در استقلال نرفت. انتخاب بهترین‌ها برای حضور در کنار خود در کادر فنی، به او کمک کرده تا با اعتماد‌ به ‌نفس بالا روی نیمکت بنشیند و به این باور برسد که می‌شود در آسیا هم آقایی کرد. «وطن‌امروز» درباره پیروزی پرگل استقلال مقابل الشرطه عراق و صدرنشینی در گروه مرگ آسیا با سیدعلی موسوی، پیشکسوت آبی‌ها گفت‌وگو کرد. 

***

*  استقلال پس از پیروزی پرگل مقابل الاهلی عربستان، مقابل الشرطه عراق هم به پیروزی رسید. خیلی از هواداران و حتی کارشناسان این دیدار را سخت تصور می‌کردند و شاید کمتر کسی ‌گمان می‌کرد استقلال با ۳ گل برنده این بازی شود؛ نظر شما درباره این دیدار چیست؟
استقلال در بازی اول مقابل الاهلی عربستان استارت خوبی زد و به یک برد روحیه‌بخش دست یافت. تیم در بازی با الشرطه هم آماده بود و خوشبختانه اوایل بازی هم همه چیز به نفع استقلال شد و یک بازیکن از حریف اخراج شد. همین باعث شد روحیه استقلال بالاتر برود و روحیه عراقی‌ها تضعیف شود. تیم ما در ادامه بدون اینکه زیر فشار باشد توانست براحتی به ۳ گل برسد و بازی را به نفع خودش به پایان ببرد. 
 
* فرشید اسماعیلی بر خلاف بازی‌های نه‌ چندان خوبش در لیگ برتر، در هر ۲ دیدار برگزار شده در لیگ قهرمانان، خوش درخشید و یکی از مهره‌های تأثیرگذار تیم بود؛ بازی او را چطور دیدید؟
فرشید جزو باتجربه‌های استقلال است. در چند سال اخیر بازی‌های پرنوسانی انجام داده است؛ گاهی خوب و گاهی بد اما در بازی‌های آسیایی توانسته از تجربه‌اش استفاده کند تا کمک حال تیم باشد. 
 
*  میلیچ در هر ۲ دیدار در سمت راست به بازی گرفته شد و در هر ۲ دیدار هم زود تعویض شد؛ بهتر نیست این بازیکن در پست تخصصی خودش به بازی گرفته شود؟
فرهاد خواست که میلیچ به ایران بازگردد و از او هم درون زمین استفاده می‌کند. حالا که تیم نتیجه گرفته و همه بازیکنان تلاش کردند تیم به این ۲ پیروزی دست پیدا کند، نمی‌شود ایراد گرفت و حتما کادر فنی کمبودی در سمت راست احساس کرده‌اند که او را در سمت راست به بازی گرفته‌اند.
 
*  همیشه تیم‌های ما چه باشگاهی و چه ملی مقابل عراقی‌ها به مشکل خورده بودند. استقلال همین فصل گذشته مقابل الشرطه به ۲ تساوی رسید. کمتر کسی فکر می‌کرد استقلال با این اختلاف گل به پیروزی دست یابد؛ اتفاق خوبی که سرانجام مقابل عراقی‌ها رقم خورد.
اگر از تیم عراقی بازیکن اخراج نمی‌شد، بازی پایاپایی را می‌دیدیم. البته استقلال با روحیه‌ای که از بازی اول گرفته بود، مصمم شده بود این بازی را هم برنده از زمین خارج شود. خوشبختانه اتفاقات اول بازی هم به نفع استقلال رقم خورد. 
 
* اگر قرار باشد یک بازیکن را به عنوان ستاره این دیدار انتخاب کنید، کدام بازیکن خواهد بود؟
نمی‌توان یک بازیکن را به عنوان ستاره انتخاب کرد، چرا که از دروازه تا خط حمله همه بازیکنان خوب عمل
کردند. 
* پیش از شروع بازی‌ها فکر می‌کردید استقلال در گروه مرگ صدرنشین شود آن هم با تفاضل گل مثبت ۶؟
این دو بازی واقعا سخت بود و خدا را شکر آنچه ما پیش از بازی‌ها فکر می‌کردیم نشد. استقلال فعلا سرحال‌تر از بقیه تیم‌های گروهش است اما بازی با الدحیل می‌تواند یک بازی خطرناک باشد. اگر بتوانیم به سلامت از آن عبور کنیم، ۵۰ درصد راه صعود را طی کرده‌ایم اما اگر شکست بخوریم، در دیدارهای برگشت به مشکل خواهیم خورد. 
  فرهاد مجیدی در این فصل از کادر مجربی استفاده کرده که خیلی به او و تیمش کمک کرده است. 
معمولا با تغییر مربی یک شوکی به تیم وارد می‌شود که این شوک می‌تواند مثبت باشد یا منفی. با آمدن مجیدی خدا را شکر تیم در لیگ شرایط بهتری دارد و در آسیا هم پیشرفت خوبی داشته است. کارهای تاکتیکی او و کادرش دارد دیده می‌شود.
 
*  تیم‌های ایرانی تا به این جای کار خیلی خوب نتیجه گرفته‌اند و شکستی هم متحمل نشده‌اند؛ این فصل رقابت‌ها باز هم یک تیم ایرانی می‌تواند یک پای فینال باشد؟
۴ بازی دیگر مانده و راه درازی در پیش داریم که ممکن است اتفاقاتی هم در آن بیفتد اما خدا را شکر تیم‌های ایرانی خوب شروع کرده‌اند و امیدوارم خوب هم تمام کنند. در سال‌های اخیر مشکل خاصی مقابل تیم‌های غرب آسیا نداشته‌ایم و مشکل ما تیم‌های شرق آسیا هستند که فاصله زیادی بین ما و آنهاست. امیدوارم از این مرحله هم عبور کنیم و یقه شرقی‌ها را بگیریم و پس از مدت‌ها یک قهرمان از ایران داشته باشیم.

Page Generated in 0/0228 sec