printlogo


کد خبر: 232551تاریخ: 1400/2/1 00:00
اخبار

تاکنون لیستی از مجمع تهران ارائه نشده است
 مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران درباره آخرین اقدامات در جبهه اصولگرایان برای حضور در انتخابات شورای شهر تهران گفت: سایتی را به عنوان مجمع تهران تشکیل دادیم تا کسانی که با شورای ائتلاف هماهنگ هستند، در آن سایت نام‌نویسی کنند و برای انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر تهران از آنها کمک بگیریم. طبق زمان‌بندی تاکنون فقط نام‌نویسی انجام شده است. وی با بیان اینکه تاکنون لیستی ارائه نشده است، گفت: لیست را از مجمع تهیه می‌کنیم و لیست‌هایی که معرفی می‌شود، نمی‌دانم از کجاست؟ لیست نهایی را از همین مجمع و از طریق نظرسنجی عملیاتی انتخاب می‌کنیم. چمران خاطرنشان کرد: باید تعدادی از افراد لیست مشخص شوند تا شعار و گفتمان خود را مطرح کنیم. البته کلیات مشخص و برنامه‌هایی تهیه شده است اما باید به یک جمع‌بندی رسید تا اهداف و شعارها را اعلام کرد. پس از جمع‌بندی‌ برنامه‌ای برای اقدامات شورا و شهرداری در شورای ششم ارائه می‌دهیم. وی ادامه داد: همیشه باید با زمان جلو رفت و نمی‌توان همان برنامه‌هایی که قبلا اجرا شده را تکرار کرد. شهر و مردم شهر جلو رفته‌اند و باید با آنها پیش رفت. چمران بیان داشت: درباره جدایی آقای طلایی در لیست الان می‌شنوم. البته ممکن است شورای وحدت، پایداری و گروه‌های دیگر هم لیست بدهند اما درباره آقای طلایی نمی‌دانم، چیزی نگفتند. از اینکه بخواهند لیست جدایی بدهند اطلاع ندارم، برداشت ما این بوده است که در یک دسته‌بندی هستیم.
***
رگبار باران در برخی مناطق کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از رگبار باران و وزش باد در برخی مناطق کشور طی روزهای آینده خبر داد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (1 و ۲ اردیبهشت) در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی رگبار باران همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. وی با اشاره به اینکه عصر پنجشنبه (۲ اردیبهشت) در غرب سواحل دریای خزر و اردبیل نیز بارش پراکنده خواهیم داشت، اظهارکرد: طی روز جمعه (۳ اردیبهشت) در دامنه‌های زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از مرکز و شرق استان کرمان بارش پراکنده، گاهی وزش باد شدید و رعد و برق دور از انتظار نیست. به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز پنجشنبه (۲ اردیبهشت) با نفوذ جریان‌های خنک به سواحل شمالی، بارش و کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. 
***
کاهش 61 میلیونی میزان مراجعه به شعب بیمه تأمین‌اجتماعی
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین‌اجتماعی از کاهش ۶۱ میلیون مراجعه به شعب تامین‌اجتماعی در پی غیرحضوری شدن ۴۲ خدمت خبر داد و ضمن اعلام آمار پرمخاطب‌ترین سرویس‌های غیرحضوری، گفت: برآورد می‌کنیم سال جاری تا ۸۱ میلیون کاهش مراجعه به شعب را داشته باشیم. علی‌اکبر ربیع‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، به اعلام آخرین روند اجرا و بهبود سرویس‌های غیرحضوری شده تامین‌اجتماعی در قالب طرح ۳۰۷۰ پرداخت و اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته ۴۲ سرویس غیرحضوری را راه‌اندازی کردیم اما چون به صورت پراکنده طراحی و راه‌اندازی شده بودند نتوانستیم روی همه آنها مانور بدهیم. وی افزود: طراحی این سرویس‌ها در این راستا صورت می‌پذیرد که خدمتی را به مخاطب برساند، بنابراین آنها را از منظر مشتری و نه از منظر فعالیت‌های خودمان تعریف می‌کنیم. وی آمار پرمخاطب‌ترین سرویس‌های غیرحضوری را نیز اعلام کرد و گفت: تاکنون ۳۷۱ هزار مورد خرید خدمت سربازی یا پرداخت حق بیمه و احتساب دوران خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه به صورت غیرحضوری انجام شده و یکی از سرویس‌های پرمخاطب خرید خدمت سربازی بوده است. 
***
ایجاد 25 هزار شغل در سیستان‌وبلوچستان
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) امسال بیش از 25 هزار شغل در استان سیستان‌و‌بلوچستان ایجاد می‌کند. 
به گفته معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت، این بنیاد راه‌اندازی 8 هزار و 250 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در استان سیستان‌و‌بلوچستان برای سال 1400 هدف‌گذاری کرده است که باعث ایجاد 25 هزار و 750 شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و روستایی این استان خواهد شد. مرتضی نیازی با تاکید بر قرار گرفتن تمام شهرهای استان سیستان‌و‌بلوچستان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت اظهار داشت: 83 مجری و تسهیل‌گر در سال جدید فرآیند ایجاد مشاغل پایدار را در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان پیگیری و اجرا می‌کنند. وی تصریح کرد: بنیاد برکت اجرای 7 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در استان سیستان‌و‌بلوچستان برای سال 1400 پیش‌بینی کرده بود که با انعقاد یک تفاهمنامه جدید، تعداد طرح‌ها به 8 هزار و 250 طرح رسید. نیازی درباره مفاد این تفاهمنامه توضیح داد: تفاهمنامه‌ای به ارزش 500 میلیارد ریال میان بنیاد برکت، سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی و جهاد کشاورزی استان و بانک قرض‌الحسنه مهر برای ایجاد یک‌هزار و 250 طرح اشتغال‌زایی در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری به امضا رسیده است. معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت خاطرنشان کرد: با احتساب این تفاهمنامه، تعداد طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برای سال 1400 به 8 هزار و 250 طرح رسید که ایجاد 25 هزار و 750 فرصت شغلی را برای متقاضیان به دنبال خواهد داشت.

Page Generated in 0/0070 sec