printlogo


کد خبر: 232562تاریخ: 1400/2/1 00:00
اخبار

سردار قاآنی:
سردار شهید حجازی همواره مورد تأیید رهبران جهادی اسلام بود
مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید سیدمحمد حجازی صبح دیروز در دانشکده پرواز در اصفهان با حضور مسؤولان لشکری و کشوری برگزار شد. 
در این مراسم سرلشکر یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، عباس رضایی استاندار اصفهان و جمع دیگری از مسؤولان حضور داشتند. فرمانده نیروی قدس سپاه به عنوان سخنران ویژه این مراسم در بخشی از سخنانش با اشاره به شخصیت والای سردار شهید حجازی اظهار داشت: سردار حجازی قبل از انقلاب اسلامی به مبارزه با رژیم طاغوت پرداخت و در دوره انقلاب اسلامی جزو جلوداران و پرتلاش‌های این سرزمین بود. وی با بیان اینکه رشادت‌ها و فعالیت سردار شهید حجازی همواره مورد تایید رهبران جهادی اسلام از جمله سیدحسن نصرالله، اسماعیل هنیه و...  بوده است، ابراز داشت: همه رهبران جهادی اسلام شهادت این سردار اصفهانی را به رهبر معظم انقلاب تسلیت گفتند و این امر نشان‌دهنده اهمیت تلاش‌های این شهر برای جهان اسلام است. فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه سردار شهید حجازی مسؤولیت‌پذیر بود و همواره بر انجام مسؤولیت خود به بهترین شکل اصرار داشت، افزود: راه این شهید عرصه مقاومت همچنان ادامه خواهد داشت تا مادامی که پرچم حکومت جهان به دست امام زمان(عج) بر تمام جهان برافراشته شود. وی در پایان با تاکید بر اینکه جبهه‌های مقاومت در همه کشورهای اسلامی از جمله ایران، سوریه، لبنان، یمن، عراق و... هر روز اقدامی اساسی در برابر دشمنان انجام می‌دهند، تصریح کرد: این روند همچنان ادامه دارد و هر روز قاسم سلیمانی‌ها و حجازی‌ها را پرورش خواهیم داد. 
***
معاون نیروی پدافند هوایی ارتش:
تهدید f35  را ۱۰ سال قبل برطرف کردیم
امیر سرتیپ دوم صمد آقامحمدی، معاون جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش در قسمتی از گفت‌وگوی تفصیلی با تسنیم، درباره توانایی پدافند کشور برای کشف و رصد هواپیماهای پیشرفته‌ای مثل F35 که مدعی رادار‌گریزی هستند، اظهار داشت: در حال حاضر دغدغه ما اصلا کشف F35 نیست، این دغدغه از 10 سال پیش حل‌وفصل شد. ما با سامانه‌هایی که رونمایی‌شان را اعلام کردیم، وارد مقابله با ریزپرنده‌ها شدیم. اینکه در حال حاضر هواپیمایی باشد که ما نتوانیم آن را کشف کنیم، وجود ندارد. ما در موضوع آینده‌پژوهی و رصد تهدیدات، صرفا توانمندی آن تهدید را نمی‌سنجیم. منطق حکم می‌کند به این سمت برویم تا ببینیم نقاط ضعف احتمالی‌مان چیست. در تاریخ خودمان نیز این موضوع را داریم که عده کمی با درایت و هوشمندی و اتکال به قدرت لایزال الهی، بر عده کثیری که قدرت بسیار بالاتری داشتند، پیروز شدند. در جنگ خندق که همه دشمنان اسلام هجوم آوردند، سلمان فارسی پیشنهادی داد که مبتنی بر اصل پدافند غیرعامل بود و همه را غافلگیر کرد و کارهای خاصی در آن جنگ رخ داد، امروز هم ما وارث همان دین و همان افراد هستیم. وقتی 10 سال پیش که راه مقابله با F35 را پیدا کردیم، هیچ هراسی از اینکه این هواپیما چه توانمندی‌ای دارد به دل‌مان راه ندادیم و نقاط ضعف را پیدا کردیم. الان در حوزه تحقیقات به این سمت نمی‌رویم که فرض کنید یک هواپیمای رادارگریز بیاید و ما ببینیم چطور باید آن را کشف کنیم، از این موارد عبور کرده‌ایم و وارد مباحثی شدیم که تهدیدات آینده را رصد می‌کنیم. 
***
سردار حق‌بین به یاران شهیدش پیوست
سردار سرافراز محمدعلی‌ حق‌بین از فرماندهان بنام گیلانی و فاتح نبل و الزهرا پس از تحمل دوره‌ای از بیماری به همرزمان شهیدش پیوست. این فرمانده دلاور و شجاع گیلانی از یاران و همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود. سردار محمدعلی حق‌بین پیشتاز رزمندگان گیلانی در نبل و الزهرا بود که بعد از آزادسازی این ۲ شهر، سردار قاسم سلیمانی در مقر رزمندگان گیلانی حضور یافت و این کار بزرگ را فتح خیبر نامید. فرماندهی لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان، مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه و فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) نیروی زمینی سپاه از مهم‌ترین سمت‌های سردار حق‌بین در دوران حیات بود. 
 فرمانده سپاه قدس گیلان در پیامی عروج شهادت‌گونه سردار خط‌شکن جبهه مقاومت سردار محمدعلی حق‌بین را تسلیت گفت:
وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ‌الله أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ
شهادت سردار پرافتخار اسلام سردار محمدعلی حق‌بین فاتح نبل و الزهرا که رشادت‌های وی در صحنه‌های حق علیه باطل به ‌عنوان برگ زرینی در تاریخ جان‌نثاری‌های قهرمانان پرافتخار گیلان به یادگار مانده را محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری و بیت مکرم این سردار رشید اسلام تبریک و تسلیت عرض کرده و برای خانواده عزیزشان صبر عظیم مسألت دارم. 
بی‌شک ملت بزرگ ایران و مستضعفین منطقه خود را وامدار از جان‌گذشتگی‌ها و رشادت‌های دلاورانی چون این شهید والامقام دانسته و سربازان و همرزمانش راه او را با اقتدار و قدرت ادامه خواهند داد. 
***
رئیس جدید دیوان عدالت اداری معارفه شد
مراسم معارفه رئیس دیوان عدالت اداری با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه ‌قضائیه صبح دیروز برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق که پیش‌تر عهده‌دار معاونت حقوقی و امور مجلس قوه‌ قضائیه بود، به عنوان رئیس دیوان عدالت اداری معرفی و از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی، رئیس سابق این دیوان تقدیر شد. در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای به تکالیف دیوان عدالت اداری در اصل 173 قانون اساسی و اهمیت نقش این دیوان در جلوگیری از پیدایش انحرافات و کجروی‌ها در دستگاه‌ها پرداخت.

Page Generated in 0/0067 sec