printlogo


کد خبر: 232581تاریخ: 1400/2/2 00:00
به تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی رونمایی می‌شود
روایت خانواده جنگ‌زده سوری «در همسایگی ماه»

مستند بلند «در همسایگی ماه» که بیانگر زندگی روزمره یک خانواده جنگ‌زده سوری در بیمارستان حلب است، در بخش مسابقه جشنواره هات‌داکس ۲۰۲۱ رونمایی می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، مستند «در همسایگی ماه» به تهیه‌کنندگی‌ مرتضی شعبانی و کارگردانی رضا فرهمند، برای نخستین‌بار در جشنواره بین‌المللی فیلم مستند هات‌داکس و در بخش رقابتی رونمایی می‌شود. 
این جشنواره، بزرگ‌ترین رویداد فیلم مستند و بازار فیلم در آمریکای شمالی است و هر سال بیش از ۲۰۰ فیلم در این رویداد به نمایش درمی‌آید و حدود ۲هزار مستندساز، تهیه‌کننده، خریدار و توزیع‌کننده فیلم مستند از سراسر جهان در آن حضور دارند. 
«در همسایگی ماه» مستندی است که سعی دارد با نگاهی عمیق به زندگی روزمره یک خانواده جنگ‌زده در بیمارستان حلب، به روزنه‌های امید به زندگی در ذهن یک دختر نوجوان پرستار به نام جولی بپردازد. به گفته فرهمند، «بعد از یک ماه جست‌وجو و پژوهش در حلب و نرسیدن به سوژه‌ای مناسب، با فردی به نام دکتر کریم آشنا شدیم، او دریچه‌ای جدید از اتفاقاتی نو را در سوریه برای‌مان باز کرد که سوژه فیلم با معرفی ایشان آغاز می‌شود و بدون هیچ تردیدی این فیلم، تولیدش را مدیون حمایت‌ها و محبت‌های دکتر کریم و بهداری ایران در سوریه است».
جشنواره بین‌المللی فیلم مستند هات‌داکس که قرار بود از 29 آوریل تا 9 مه ‌(9 تا 19 اردیبهشت) به صورت فیزیکی برگزار شود به دلیل بحران کرونا به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. 
رضا فرهمند در ۲ سال متوالی در جشنواره لوکارنو با فیلم‌های «نت‌های مسی یک رویا» و «زنانی با گوشواره‌های باروتی» حضور داشته و جشنواره‌ها و جوایز متعددی را در عرصه بین‌الملل، با این ۲ فیلم تجربه کرده است. 

Page Generated in 0/0070 sec