printlogo


کد خبر: 232616تاریخ: 1400/2/2 00:00
اخبار

توقیف خودرو‌های پلاک مخدوش و معرفی متخلفان به مراجع قضایی
جانشین پلیس راهور تهران بزرگ روز گذشته از اعمال قانون بیش از ۲۴۰۰ خودرو با پلاک مخدوش طی ۲۴ ساعت در تهران خبر داد. سرهنگ سیدابوالفضل موسوی‌پور در حاشیه اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات پلاک در تهران گفت: طرح تشدید و اجرای گسترده برخورد با تخلفات پلاک در شهر تهران در دستور کار جدی پلیس راهور تهران بزرگ قرار گرفته است و رانندگانی که در اعداد و ارقام پلاک خودروی خود تغییر ایجاد و اقدام به پوشش پلاک کنند، متوقف شده و مورد اعمال قانون قرار خواهند گرفت. وی گفت: از ابتدای شروع ممنوعیت‌های تردد در شهر تهران تعداد معدودی از رانندگان برای تردد در این ساعات اقدام به پوشش یا مخدوشی پلاک خودروی خود کردند که پلیس راهور تهران بزرگ از همان ابتدا با این نوع تخلفات برخورد کرد. وی افزود: با توجه به افزایش و انجام تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک در شهر تهران، پلیس راهور تهران بزرگ برخورد با این نوع تخلف را در دستور جدی کار خود قرار داده و به صورت محسوس و نامحسوس اقدام به برخورد با تخلفات پلاک‌ها کرده است. موسوی‌پور ادامه داد: در اجرای این طرح از روز گذشته (سه‌شنبه) ۲۴۳۱ راننده متخلف که تخلف پوشش پلاک انجام داده بودند مورد اعمال قانون قرار گرفتند و تعداد ۳۹ خودرو نیز در بحث مخدوشی پلاک ضمن اعمال قانون به پارکینگ منتقل و به مراجع قضایی معرفی شدند. 
***
رونمایی از ۹ کیت آزمایش آماده برای تولید انبوه در انستیتوپاستور
طی مراسمی در مرکز رشد زیست فناوری انستیتوپاستور از ۹ کیت تشخیص آماده برای تولید انبوه و یک واحد تولید کیت‌های آزمایشگاهی رونمایی شد. به گزارش ایسنا، در این مراسم از ۲ محصول کیت تشخیص مولکولی PCR-RT- «کووید-۱۹» به صورت مولتی پلکس با قابلیت شناسایی نواحی ژنی ۴ نوع ویروس جهش‌یافته ۱۰۰ تستی به صورت محلول به صورت لیوفیلیزه (برای نخستین‌بار در کشور بدون محدودیت نگهداری در زنجیره دمایی منفی 20 درجه)، ۳ محصول کیت استخراج RNA ویروس «کووید-۱۹» از خون (برای نخستین‌بار در کشور برای اصلاح روش‌های نمونه‌گیری قبلی بیماران از سواپ‌های بینی خلق)، نمونه به صورت محلول به صورت لیوفیلیزه برای نخستین‌بار در کشور بدون محدودیت نگهداری در زنجیره دمایی منفی ۲۰ درجه، ۲ محصول کیت استخراج DNA از خون به روش رسوبی، نمونه به صورت محلول به صورت لیوفیلیزه (برای نخستین‌بار در کشور بدون محدودیت نگهداری در زنجیره دمایی منفی ۲۰ درجه) و یک محصول کیت تشخیص اختلالات عددی کروموزومی به صورت محلول به صورت لیوفیلیزه (برای نخستین‌بار در کشور بدون محدودیت نگهداری در زنجیره دمایی منفی ۲۰ درجه) رونمایی شد. 
***
برخورد با اقدامات و میتینگ‌های غیرقانونی انتخاباتی
سخنگوی نیروی انتظامی از برخورد پلیس با میتینگ‌های غیرقانونی انتخاباتی و اقدامات تخریبی خبر داد. سردار مهدی حاجیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره اقدامات پلیس در حوزه برگزاری انتخابات، گفت: قرارگاه انتخاباتی ناجا از چند ماه پیش تشکیل شده و فعالیت‌هایش را آغاز کرده است. وی با بیان اینکه مسؤولیت تامین نظم و انتظامات در انتخابات برعهده نیروی انتظامی است، گفت: برای تحقق این مهم اگر نیاز باشد از نیروهای بسیج نیز کمک خواهیم گرفت؛ در مجموع برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل داریم. سخنگوی ناجا درباره احتمال برگزاری میتینگ‌های زودهنگام انتخاباتی بویژه در شرایط کرونا گفت: برخورد پلیس بر مبنای قانون است. اگر میتینگی غیرقانونی باشد، اسمش با خودش هست و در همه کشورها هم همین است و هر میتینگی که غیرقانونی باشد نگاه ما بر مبنای قانون است و پلیس به عنوان مجری قانون با کسی که خلاف قانون انجام دهد، برخورد می‌کند. 
***
مراجعه ۱۶۹۴ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی در سال ۹۹
پزشکی قانونی تهران اعلام کرد سال گذشته ۱۶۹۴ ‌نفر جهت دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به این سازمان مراجعه کردند که از این تعداد مراجعه‌کننده، ۱۰۸۶ مورد مجوز سقط درمانی دریافت کردند. به گزارش فارس، سال گذشته (۱۳۹۹)، ۱۶۹۴ نفر جهت دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده بودند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ که تعداد درخواست برای صدور مجوز سقط درمانی ۱۸۷۰ مورد اعلام شده بود ۹ درصد کاهش یافته است.
***
پیگیری برنامه تحول در پژوهشگاه قوه قضائیه
رئیس‌ پژوهشگاه قوه ‌قضائیه گفت: در قوه‌ قضائیه برنامه و مطالبه در راستای تحول وجود دارد تا تحول در دستگاه قضا انجام شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران بر مبنای تحول شکل گرفت و این تحول باید ادامه یابد، افزود: در قوه ‌قضائیه نیز این برنامه و مطالبه در راستای تحول وجود دارد تا تحول در دستگاه قضایی انجام شود، در این راستا نیز از پژوهشگاه قوه قضائیه به عنوان جزئی از دستگاه قضایی انتظار تحول می‌رود. وی گفت: دنبال کردن برنامه تحول در پژوهشگاه قوه‌ قضائیه به عنوان یکی از اجزای دستگاه قضایی و کشور، یک امر ضروری به نظر می‌رسد که این امر نیازمند تدوین برنامه راهبردی مشخص و مستقل است تا بتوان بر اساس برنامه تدوین‌شده به اهداف مدنظر دست یافت. 

Page Generated in 0/0248 sec