printlogo


کد خبر: 232836تاریخ: 1400/2/8 00:00
نشست خبری نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم برگزار شد
اعطای بن خرید نمایشگاه قرآن به ۱۲ هزار فعال قرآنی

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد از اعطای تسهیلات خرید از نمایشگاه قرآن کریم به بیش از 12 هزار فعال قرآنی خبر داد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، عبدالهادی فقهی‌زاده در نشست خبری نمایشگاه قرآن گفت: مقدمات برگزاری نمایشگاه برای ماه رمضان سال ۹۹ فراهم شده بود اما شیوع کرونا مانع شد. پس از آن اندیشه برگزاری نمایشگاه مجازی ما را به خود مشغول کرد و آخر سال ۹۹ توانستیم مقدمات را برای برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی قرآن فراهم کنیم. وی با اشاره به آغاز نمایشگاه مجازی قرآن کریم از روز شنبه ۱۱ اردیبهشت، گفت: افتتاحیه نمایشگاه روز شنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل وزارتخانه برگزار می‌شود و عدالت در توزیع اقلام فرهنگی یکی از اهداف آن است، زیرا نمایشگاه حضوری فقط منحصر به تهران بود و فقط یک دوره شعبه استانی نمایشگاه را در مشهد برگزار کردیم اما نمایشگاه مجازی این فرصت را برای همه ملت ایران فراهم می‌کند تا از نمایشگاه دیدن کنند. فقهی‌زاده با بیان اینکه نمایشگاه مجازی قرآن ۲ بخش اصلی دارد، گفت: بخش فروشگاهی مربوط به فروش آثار حوزه‌های قرآن و عترت، آثار حوزه‌های مفهومی دین و آثار حوزه دفاع‌مقدس است و در آن این‌گونه آثار ارائه می‌شود. همچنین بخش دیگر نمایشگاه بخش محتوایی است که در آن شاهد حضور خلاقانه مؤسسات فرهنگی هستیم و برنامه‌های آموزشی، وبینارهای تخصصی، برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان، مشاوره و... در آن برگزار می‌شود. رمضانعلی سبحانی‌فر، مدیرعامل شرکت پست نیز در این نشست با اشاره به استقبال از نمایشگاه کتاب، گفت: در نمایشگاه مجازی کتاب بیش از یک‌‌میلیون و ۲۰۰ هزار کتاب فروخته شد و ۱۸۰۰ ناشر شرکت فعال داشتند و در مجموع ۶۵ میلیارد تومان اقتصاد نشر کشور تقویت شد. امسال هم افتخار داریم در کنار معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، نمایشگاه قرآن را همراهی کنیم. وی با اشاره به لزوم بسته‌بندی باکیفیت محصولات نمایشگاه قرآن، گفت: در نمایشگاه کتاب بسیاری از کتب با استفاده از پاکت بسته‌بندی می‌شدند و در این زمینه با مشکلاتی روبه‌رو بودیم اما در نمایشگاه قرآن به دلیل حفظ حرمت کتاب باید بسته‌بندی‌ها بهتر و محکم‌تر باشد و شایسته است ناشران کتب فروخته شده را در کارتون بسته‌بندی کنند. 
وی درباره نحوه ارسال کتاب‌ها گفت: مردم کتاب‌های مورد علاقه‌شان را از ناشر خریداری می‌کنند و ناشر باید آن را بسته‌بندی و به ما تحویل دهد، به محض تحویل گرفتن بسته در باجه پست یک پیامک برای خریدار ارسال و بلافاصله فرآیند ارسال آغاز می‌شود. همچنین با توجه به اینکه شرکت پست در ۱۹۲ کشور نمایندگی فعال دارد، آماده ارسال کتاب‌ها به همه کشورها هستیم. 
در ادامه ایوب دهقانکار، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات کشور با اشاره به اینکه نمایشگاه مجازی قرآن فرصت مناسبی برای تعمیق فرهنگ قرآنی است گفت: یکی از راهبردهای مهم کشور ما موضوع دیپلماسی فرهنگی است و دیپلماسی قرآنی هم می‌تواند از موضوعات مهم دیپلماسی فرهنگی باشد و در این راستا نمایشگاه قرآن می‌تواند نقش خوبی ایفا کند. وی با اشاره به اینکه خدمت به حوزه کتاب و ادبیات از وظایف خانه‌ کتاب و ادبیات است، گفت: سال گذشته نمایشگاه مجازی کتاب بخوبی توسط خانه کتاب و ادبیات برگزار شد و این افتخار را داریم در کنار استمرار نمایشگاه کتاب، نمایشگاه قرآن کریم را هم برگزار کنیم. 

Page Generated in 0/0057 sec