printlogo


کد خبر: 232843تاریخ: 1400/2/8 00:00
شکست پرسپولیس و فولاد و تساوی تراکتور در آسیا
شب تلخ

دوشنبه‌شب برای نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا شب خوبی نبود؛ پرسپولیس با غافلگیر شدن مقابل الوحده امارات یک بر صفر باخت اما همچنان در صدر جدول گروه باقی ماند، فولاد برابر السد شکست خورد تا امیدش برای صعود بسیار کم شود و تراکتور باز هم تن به تساوی داد، این بار مقابل پاختاکور. اما بپردازیم به شکست پرسپولیس که تا امروز بهترین نماینده ایران در آسیا بوده است. پرسپولیس  در چارچوب هفته پنجم و دور برگشت مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الوحده امارات رفت اما با گلی که در دقیقه 5 این بازی دریافت کرد مقابل حریف اماراتی شکست خورد تا قرمزها پس از 9 بازی در لیگ قهرمانان آسیا در امر گلزنی ناکام باشند. آخرین بار پرسپولیس در بازی برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان سال گذشته مقابل الدحیل با نتیجه یک بر صفر شکست خورد اما پس از آن در 9 بازی پیاپی آسیایی خود موفق به گلزنی شده بود. این تیم فصل گذشته پس از بازی با الدحیل و ناکامی در گلزنی، با 4 گل الشارجه امارات را شکست داد، سپس با یک گل از سد السد قطر گذشت، در ادامه 2 بر صفر پاختاکور ازبکستان را شکست داد. قرمزها در مصاف با النصر عربستان به تساوی یک - یک دست یافتند و در بازی فینال هم با وجود شکست مقابل اولسان هیوندای کره‌جنوبی موفق به باز کردن دروازه این تیم شدند. پرسپولیس در 4 بازی ابتدایی خود در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا هم در امر گلزنی موفق عمل کرد تا اینکه در مصاف با الوحده امارات در باز کردن دروازه حریف خود ناکام بود. شاگردان یحیی گل‌محمدی تلاش زیادی برای گلزنی مقابل الوحده انجام دادند اما موقعیت‌های گلزنی را مهاجمان و بازیکنان هجومی این تیم یکی پس از دیگری از دست دادند تا پرسپولیس نخستین باخت خود در این فصل لیگ قهرمانان را تجربه کند. 
 
* پرسپولیس کار سایر نمایندگان ایران را سخت‌تر کرد
از سویی پرسپولیس با شکست مقابل الوحده، امتیازات تیم دوم جدول گروه E را به عدد ۱۰ رساند تا کار تیم‌های امیدوار به صعود به ‌عنوان تیم دوم گروه‌ها دشوار شود. همان‌طور که اشاره شد دیدارهای هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، دوشنبه‌‌شب در گروه‌های مختلف برگزار شد. در گروه B تراکتور ایران با وجود چهارمین کلین‌شیت خود در رقابت‌ها و تبدیل شدن به تنها تیم شکست‌ناپذیر ایرانی لیگ قهرمانان، نتوانست به ‌عنوان صدرنشین به یک‌هشتم نهایی صعود کند. شاگردان خطیبی مقابل پاختاکور به تساوی بدون گل رسیدند و حالا برای قطعی کردن رتبه دوم خود به یک تساوی نیاز دارند اما برای قرار گرفتن میان برترین تیم‌های دوم گروه‌های پنجگانه باید بر شارجه صعودکرده غلبه کنند. در گروه D هم فولاد ایران مقابل السد قطر یک بر صفر شکست خورد و با 5 امتیاز در رتبه سوم جدول مسابقات قرار گرفت. تنها خوش‌شانسی فولادی‌ها در هفته پنجم، شکست دور از انتظار النصر مقابل الوحدات بود که باعث شد هنوز فرصت صعود داشته باشند. فولاد برای زنده نگه داشتن امیدهای خود برای صعود، چاره‌ای جز کسب پیروزی پرگل مقابل نماینده اردن ندارد و باید امیدوار باشد النصر با اختلاف مقابل سپیدپوشان قطری شکست بخورد. در صورت تحقق این دو اتفاق، فولاد 8 امتیازی خواهد شد که شاید نتواند نماینده ایران را جزو برترین تیم‌های دوم قرار دهد. در گروه E نیز همان‌طور که گفته شد پرسپولیس ایران مقابل الوحده با یک گل مغلوب شد و نتوانست صدرنشینی خود را قطعی کند. پرسپولیس تاکنون بیشتر از هر تیمی در مسابقات امتیاز گرفته و به‌ عنوان صدرنشین یا تیم دوم گروه، راهی یک‌هشتم نهایی می‌شود. البته این شکست، امتیازات الوحده را به عدد 10 رساند که برای یک تیم رده دومی امتیاز بالایی است و حال کار سایر تیم‌ها از جمله نمایندگان ایران که به صعود به‌ عنوان تیم دوم گروه‌های خود امیدوارند، سخت شده است. 
***
روایت   سایت   قطر ی  از   درخشش دروازه‌بان  السد   مقابل  فولاد   
سایت قطری استاد الدوحه نوشت دروازه‌بان السد در دیدار مقابل فولاد ایران در چند صحنه درخشید. السد با یک گل از سد فولاد گذشت و به صعود به یک‌هشتم نهایی نزدیک‌تر شد. تنها گل بازی با ضربه سر «نام تائه‌ هی» با پاس زیبای «حسن الهیدوس» به ثمر رسید. السد بخوبی از شکست النصر مقابل الوحدات اردن بهره برد و در فاصله یک هفته مانده تا پایان مرحله گروهی، به صدر جدول گروه D رسید. شاگردان ژاوی با اینکه به صعود به جمع 16 تیم پایانی نزدیک شده‌اند، روز پنجشنبه گام سخت‌تری دارند و آن هم مقابل النصر خواهد بود. السد مقابل تیمی سرسخت بازی قدرتمندی ارائه کرد و «بغداد بونجاح» هم در نیمه دوم، موقعیتی آسان را مقابل دروازه فولاد از دست داد. «مشعل برشم» دروازه‌بان السد هم درخشش قابل توجهی داشت و دروازه تیمش را در مقابل چند فرصت خطرناک حفظ کرد. 

Page Generated in 0/0049 sec