printlogo


کد خبر: 232846تاریخ: 1400/2/8 00:00
از احتمال تا واقعیت رسیدن سهراب و کیانوش به سهمیه المپیک
هزار و یک اما و اگر!

علی فیض: رسیدن سهراب مرادی یا کیانوش رستمی به سهمیه المپیک دسته ۹۶ کیلوگرم به اما و اگرهای فراوانی کشیده است. 
وزنه‌برداری ایران در المپیک توکیو تنها ۲ سهمیه دارد که یک سهمیه آن توسط علی داوودی در فوق سنگین قطعی شده است و یک سهمیه دیگر باقی مانده که یا در دسته ۹۶ کیلوگرم خواهد یا در دسته ۱۰۹ کیلوگرم. فدراسیون بیشتر به دنبال این است در دسته ۹۶ کیلوگرم سهمیه بگیرد چون شانس گرفتن مدال در این وزن بیشتر است و سهراب مرادی و کیانوش رستمی دنبال یک سهمیه این وزن هستند. برای گرفتن این سهمیه یکی از آنها باید یا جزو 8 وزنه‌بردار اول وزن باشد یا در بین وزنه‌برداران آسیایی بیشترین امتیاز را داشته باشد که به دلیل امتیاز کمی که دارند جزو 8 نفر نمی‌توانند باشند و تمام امیدشان رسیدن به سهمیه بهترین وزنه‌بردار قاره است. 
پس از پایان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در ازبکستان، از آنجا که سهراب مرادی و کیانوش رستمی نتوانستند حداکثر امتیاز لازم را بگیرند، کسب سهمیه دسته ۹۶ کیلوگرم برای ایران به اما و اگرهای فراوانی کشیده است و انواع احتمالات برای رسیدن به این سهمیه مطرح است. 
 
* قطعی‌ترین راه؛ وزنه زدن در کلمبیا
از آنجا که وزنه‌بردار قرقیزستان امتیاز بالاتری نسبت به سهراب و کیانوش دارد و فعلا شانس اصلی کسب عنوان بهترین وزنه‌بردار قاره آسیاست، بنابراین یکی از قطعی‌ترین راه‌ها برای کسب سهمیه این است که سهراب مرادی یا کیانوش رستمی در مسابقات گزینشی المپیک کلمبیا بتوانند مجموع امتیازات خود را به امتیازی بالاتر از وزنه‌بردار قرقیزستان برسانند. 
 مجموع امتیازات وزنه‌بردار قرقیزستان پس از قهرمانی آسیا ۳۲۲۶ است. 
سهراب مرادی در صورتی که در کلمبیا مجموع ۳۸۸ کیلوگرم را ثبت کند، 117/941 امتیاز می‌گیرد و می‌تواند مجموع امتیازات خود را به ۳۲۲۷ برساند و بالاتر از وزنه‌بردار قرقیز قرار بگیرد. 
کیانوش رستمی کار برایش بسیار سخت‌تر است. او برای پیش افتادن از وزنه‌بردار قرقیزستان باید حدود ۱۲۰۰ امتیاز بگیرد و در واقع در کلمبیا باید ۴۰۲ کیلوگرم وزنه بزند که کار بسیار مشکلی محسوب می‌شود. 
حالا اگر این امتیازات در مسابقات کلمبیا پیش نیاید، باید امید این ۲ وزنه‌بردار به احتمال تغییرات در رنکینگ باشد. 
البته در صورتی که سهراب مرادی به هر دلیلی به کلمبیا نرود یا در کلمبیا نتواند وزنه بزند، کیانوش رستمی با مجموع ۳۷۸ کیلوگرم و کسب ۱۰۵۰ امتیاز بالاتر از سهراب مرادی قرار می‌گیرد و می‌تواند به تغییرات رنکینگ چشم داشته باشد. 
 
* بررسی احتمال تغییرات در رنکینگ دسته ۹۶ کیلوگرم
 در صورتی که سهراب مرادی و کیانوش رستمی در مسابقات کلمبیا نتوانند اختلاف امتیاز با وزنه‌بردار قرقیز را جبران کنند، باید امیدوار باشند که تغییرات رنکینگ به نفع آنها باشد که البته این رنکینگ هم پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. در صورتی که رنکینگ ریزش داشته باشد و وزنه‌بردار قرقیز بتواند جزو 8 نفر رنکینگ باشد، یکی از ۲ وزنه‌بردار ایران می‌تواند سهمیه بهترین وزنه‌بردار قاره را بگیرد.

Page Generated in 0/0065 sec