printlogo


کد خبر: 232856تاریخ: 1400/2/8 00:00
اخبار

«یگان‌ ویژه زنان پلیس» در تهران و ۹ استان راه‌اندازی می‌شود
فرمانده یگان ‌ویژه نیروی انتظامی گفت: واحدهای عملیاتی یگان ‌ویژه زنان در تهران و ۹ استان کشور در ۳ ماه اول سال جاری عملیاتی خواهد شد. به گزارش تسنیم، سردار حسن کرمی در جمع کارکنان واحد زنان یگان‌های ویژه نیروی انتظامی، از عملیاتی شدن تعدادی از واحدهای زنان در یگان‌های ویژه سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: واحدهای عملیاتی زنان در تهران و 9 استان کشور در ۳ ماهه اول سال جاری عملیاتی خواهد شد و ان‌شاء‌الله این پروژه در آینده نزدیک در سایر استان‌ها نیز عملیاتی می‌شود. فرمانده یگان ‌ویژه نیروی انتظامی ادامه داد: حضور واحدهای عملیاتی زنان، در مأموریت‌های آینده یگان ‌ویژه نقش موثری خواهد داشت و خلأ‌های گذشته در برخورد با ناامن‌کنندگان شهرها را مرتفع خواهد کرد. وی زیرساخت‌های فرهنگی و اعتقادی را از ملزومات واحد زنان دانست و تصریح کرد: حفظ و ارتقای روحیه جهادی و انقلابی از اولویت‌های مهم است، از این‌ رو برنامه‌‌های فرهنگی و اعتقادی کارکنان باید همواره مدنظر فرمانده واحد زنان باشد. 
***
کاهش 5/2 درصدی تلفات منجر به فوت در استان تهران
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از وجود ۴۳۸ نقطه پرخطر در سطح استان خبر داد. عبدالرضا چراغعلی در جلسه شورای ترافیک درباره تلفات ناشی از تصادفات در سطح استان تهران گفت: در مجموع سال گذشته تصادفات منجر به فوت 5/2 درصد کاهش یافت اما در ۲ ماه پایان سال یعنی بهمن و اسفند ۹۹، با توجه به افزایش سفرها رشد ۵۰ درصدی حوادث منجر به فوت و منجر به جرح را در استان داشتیم. وی با بیان اینکه اکثریت تلفات ترافیکی در استان تهران مربوط به شهرهاست در حالی که در کشور تلفات برون‌شهری زیاد است، افزود: جهت احصای نقاط پرخطر استان در شرق، غرب و تهران بزرگ جلسات میدانی شورای ترافیک برگزار می‌شود تا این نقاط اولویت‌بندی و دسته‌بندی شود. با اعتبارات استانی و با توجه به اینکه سهم قابل توجه ترافیک استان تهران به صورت ملی است، بنابراین نیازمند منابع ملی است که این موضوع پیگیری می‌شود. 
***
تست PCR معتادان بیش از جمعیت نرمال، مثبت شد
مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مصرف تریاک در پیشگیری از کرونا، کنترل بیماری و درمان آن هیچ جایگاهی ندارد، گفت: با اجرای طرح‌های جمع‌آوری معتادان متجاهر، مشخص شد معتادان نیز مبتلا به کرونا می‌شوند و می‌توانند به نوع وخیم آن نیز مبتلا شوند زیرا آنها دچار ضعف سیستم ایمنی هستند و مواد مخدر موجب ضعف سیستم ایمنی می‌شود؛ به طور مثال در نوروز امسال تست PCR معتادان بیش از جمعیت نرمال، مثبت شد. دکتر رضا تویسرکان‌منش در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن ارائه توضیحاتی درباره تاثیر استفاده از تریاک در درمان کرونا بیان کرد: مطالعات داخلی و بین‌المللی در این زمینه وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف تریاک به طور قطعی در پیشگیری از کرونا هیچ جایی ندارد و نه‌تنها باعث پیشگیری نمی‌شود، بلکه ریسک ابتلا و فرم وخیم بیماری را بالا می‌برد. 
***
هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و توقف در حاشیه رودخانه‌ها
سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد ‌‌و ‌‌برق، وزش باد شدید و احتمال وقوع تگرگ در ۱۱ استان خبر داد و نسبت به خودداری از کوهنوردی در این استان‌ها توصیه کرد. سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال وقوع تگرگ از چهارشنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) برای استان‌های آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل و قزوین، پنجشنبه (۹ اردیبهشت‌ماه) برای شمال اردبیل و آذربایجان شرقی، نیمه غربی خراسان رضوی، خراسان شمالی و شرق یزد و جمعه (۱۰ اردیبهشت‌ماه) برای نیمه شمالی خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، خراسان جنوبی، جنوب کرمان و شمال هرمزگان پیش‌بینی می‌شود. در این شرایط جوی بالا آمدن ناگهانی سطح آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها، وقوع صاعقه و برق‌گرفتگی در مناطق مرتفع و مستعد، احتمال شکستن درختان فرسوده، وزش باد شدید موقت همراه با خیزش گرد‌و‌خاک پیش‌بینی و نسبت به خودداری از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، امتناع از هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی، حفظ دام‌ها در مراتع و دوری از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، حفظ و تقویت سازه‌های موقتی بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب توصیه می‌شود. 
***
هنوز سرلیست شورای ائتلاف مشخص نشده است
رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به فرآیند تعیین لیست کاندیداهای شورای ائتلاف برای انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: هنوز سرلیست شورای ائتلاف مشخص نشده است. مهدی چمران در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به ادامه فرآیند ثبت‌نام در سامانه، شورای ائتلاف اظهار کرد: در پی اعلام این سامانه بیش از 50 هزار نفر از شهروندان، متخصصان شهری، دانشجویان، جوانان، نخبگان، چهره‌های سیاسی و فعالان مدنی و اجتماعی برای تعیین لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و حضور در انتخابات شورای شهر تهران ثبت‌نام کرده‌اند. وی در پاسخ به این پرسش که لیست 21 نفره کاندیداهای شورای ائتلاف برای ششمین دوره شورای شهر تهران، ری و تجریش چه‌زمانی اعلام خواهد شد، گفت: در این زمینه ما بر اساس برنامه‌ریزی عمل می‌کنیم و پیش‌بینی می‌شود اوایل خردادماه لیست نهایی اعلام شود. چمران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چه‌کسی سرلیستی کاندیداهای شورای ائتلاف را در این دوره از انتخابات خواهد داشت، گفت: این مساله نیز هنوز مشخص نیست و پس از مشخص شدن لیست نهایی کاندیداها، سرلیست هم مشخص خواهد شد.

Page Generated in 0/0058 sec