printlogo


کد خبر: 232870تاریخ: 1400/2/8 00:00
اخبار

ابراز تشکر رهبر انقلاب 
از پیام‌های تسلیت آقایان نصرالله و هنیه در پی درگذشت سردار حجازی
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیام‌های جداگانه‌ای به آقایان سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از پیام‌های تسلیت آنان به ‌مناسبت درگذشت سردار مجاهد سیدمحمد حجازی تشکر و برای مجاهدان حزب‌الله و حماس و ملت فلسطین آرزوی توفیق و سلامتی کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری متن پیام‌های رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
جناب مستطاب حجه‌الاسلام والمسلمین آقای سیدحسن نصرالله برادر عزیز دامت‌برکاته
سلام علیکم
پیام تسلیت مهربانانه و برادرانه‌ جنابعالی را به‌ مناسبت درگذشت تأسفبار سردار مجاهد سیدمحمد حجازی رضوان‌الله‌علیه دریافت کردم و از ابراز محبت شما متشکرم. آن مرحوم عمری در حال جهاد فی‌سبیل‌الله گذرانید و در حال جهاد فی‌سبیل‌الله به لقاءالله پیوست و این سرگذشت مبارک و غبطه‌انگیزی است. رحمت خدا بر او باد. خداوند جنابعالی را در کنف حمایت خود حفظ کند و برکات وجود شما را برای اسلام و مسلمین مستدام بدارد. حقیر همیشه دعاگوی شمایم و به همه‌ برادران حزب‌الله سلام می‌رسانم.
والسلام علیکم و رحمه‌الله - سیدعلی خامنه‌ای
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ برابر با ۱۴ رمضان‌المبارک ۱۴۴۲
*** 
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
برادر مجاهد جناب آقای اسماعیل هنیه دامت‌توفیقاته
سلام علیکم
از پیام محبت‌آمیز جنابعالی به ‌مناسبت درگذشت سردار مجاهد سیدمحمد حجازی رحمه..‌الله‌علیه متشکرم. آن مرحوم با جهاد زندگی کرد و در حال جهاد به لقاءالله پیوست. ما همواره در قضیه فلسطین با برادران مجاهد فلسطینی همدل و همراهیم و خود را در یک سنگر می‌دانیم و از خداوند قادر حکیم نصرت ملت فلسطین را مسألت می‌کنیم. خداوند شما را در این راه پراجر و پرافتخار کمک فرماید. به برادران در حماس سلام می‌رسانم.
والسلام علیکم و رحمه‌الله - سیدعلی خامنه‌ای
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ برابر با ۱۴ رمضان‌المبارک ۱۴۴۲
***
بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات را  با دقت بیشتری انجام می‌دهیم
دبیر شورای نگهبان گفت: بررسی و احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات امر بسیار مهمی است که ان‌شاءالله با توجه به مر قانون این وظیفه را مثل گذشته با دقت هر چه بیشتر انجام خواهیم داد. آیت‌الله احمد جنتی در جلسه فوق‌العاده شورای نگهبان، با تبریک به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: ماه مبارک رمضان به نیمه‌ رسیده و باید با خواندن دعا و مناجات‌های وارده، از فیوضات این ماه که ماه بخشش و مغفرت است، بهره کافی را ببریم. دبیر شورای نگهبان در ادامه به موضوع مهم انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات در نظام اسلامی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همه باید نسبت به انتخابات که سرنوشت کشور را می‌سازد، حساس باشند و برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر آن، تلاش کنند. وی با بیان اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: هر چه به انتخابات نزدیک می‌شویم، فعالیت جریان‌های مختلف سیاسی در کشور جهت حضور در این عرصه مهم بیشتر می‌شود که بحمدالله شاهد افزایش این فعالیت‌ها هستیم. آیت‌الله جنتی با تأکید بر اینکه بخش مهمی از فرآیند برگزاری انتخابات که همان بررسی صلاحیت‌های داوطلبان و نظارت بر اجراست بر دوش شورای نگهبان است، تأکید کرد: بررسی و احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات امر بسیار مهمی است که ان‌شاءالله با توجه به مر قانون این وظیفه را مثل گذشته با دقت هر چه بیشتر انجام خواهیم داد. 
***
سخنگوی کاخ سفید:
درباره مذاکرات وین به هیأت اسرائیلی گزارش می‌دهیم
سخنگوی کاخ سفید می‌گوید اطلاعات جدیدی را از دور دوم مذاکرات احیای برجام در وین به هیأت مقام‌های صهیونیستی که به واشنگتن سفر کرده‌اند، ارائه می‌کنند. «جنیفر ساکی»‌ سخنگوی کاخ سفید شامگاه دوشنبه از اطلاع‌رسانی آمریکا به رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران در وین خبر داد. ساکی در نشست خبری روزانه در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد به هیأت اسرائیلی گفته شود در حال تضعیف تلاش‌های واشنگتن برای بازگرداندن تهران به برجام است، توضیح داد: «ما قطعا به آنها گزارش خواهیم داد. مطمئنم این بخشی از گفت‌وگوها خواهد بود، همان‌طور که معمولا درباره وضعیت مذاکرات اطلاع‌رسانی می‌کنیم». به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید، وی در این باره گفت: «ما بتازگی دور دوم مذاکرات در وین را جمع‌بندی کردیم. ما به آنها (هیأت اسرائیلی) اطلاعات جدیدتر را خواهیم داد و انتظار دارم چنین مباحثاتی مطرح شود». 
***
دولت از فشارهای دشمن به مردم سوءاستفاده سیاسی کرد
 رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: ما دنبال برد- برد در مذاکرات هسته‌ای نیستیم و نباید هم باشیم و اصلا چرا باید دشمن در مذاکرات هسته‌ای از ما ببرد؛ دشمن تاکنون هر چه خواسته تخریب و تحریم کرده و دلیلی ندارد ما در مذاکرات به دشمن اجازه دهیم باز هم ما را تحریم کند و باز هم در اجرای تعهداتش تأخیر داشته باشد. فریدون عباسی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به دوگانه مذاکره- معیشت اظهار داشت: سال 92 با در دست گرفتن دستگاه اجرایی و تجاربی که کسب کردند، آمدند و کشور را در مذاکرات هسته‌ای تحت فشار گذاشتند و دوقطبی مذاکره- معیشت را راه‌ انداختند. مانند دوقطبی صنعت- معیشت که سال 92 آن را پیگیری کردند؛ متأسفانه این جریان از فشارهایی که دشمن به مردم آورده بود سوءاستفاده سیاسی کرد. 

Page Generated in 0/0059 sec