printlogo


کد خبر: 232894تاریخ: 1400/2/9 00:00
اخبار

CAS تا ۱۰ روز دیگر اعلام نظر می‌کند
آخرین وضعیت میزبانی ایران در انتخابی جام جهانی
فدراسیون فوتبال درباره پرونده میزبانی در CAS، چهارمین بیانیه خود را صادر کرد. فدراسیون فوتبال ایران چهارمین بیانیه خود پیرامون رسیدگی به پرونده میزبانی تیم ‌ملی در رقابت‌های مرحله انتخابی جام‌جهانی را به شرح زیر صادر کرد:
۱- مطابق نامه‌ای که امروز از دبیرخانه CAS دریافت کرده‌ایم، وکلای کنفدراسیون فوتبال آسیا ضمن معرفی داور تعیینی خود جهت قضاوت درباره پرونده اصلی، لایحه جوابیه خود در پاسخ به درخواست دستور موقت فدراسیون فوتبال را نیز تقدیم CAS کرده‌اند. وکلای AFC بدون پاسخ به ایراد عدم صلاحیت دبیرخانه AFC جهت اتخاذ تصمیم درباره میزبانی، با درخواست فدراسیون مبنی بر صدور دستور موقت توسط CAS مخالفت کرده و ادعا کرده‌اند صدور آن موجب تاخیر در برگزاری و عدم اتمام به‌موقع مسابقات مقدماتی باقی‌مانده گروه C خواهد شد. به‌ علاوه یکی از مهم‌ترین ادعاهای وکلای AFC در توجیه عدم موافقت AFC با میزبانی ایران، تشدید شرایط کرونایی و فرآیند واکسیناسیون عمومی در ایران ذکر شده است. 
۲- مطابق نامه دریافتی، ریاست بخش تجدید نظر CAS یا معاون وی، ظرف مهلتی کوتاه طی چند روز آینده تصمیم خود درباره پذیرش یا رد درخواست دستور موقت فدراسیون فوتبال ایران را صادر و اعلام خواهد کرد. 
۳- دیوان حکمیت ورزش (CAS) مهلت پاسخگویی AFC به پرونده اصلی را تا تاریخ ۱۷ ماه مه‌ برابر با ۲۷ اردیبهشت تجدید کرده است. 
۴- اگر چه تصمیم CAS درباره دستور موقت قابل پیش‌بینی نیست اما فدراسیون فوتبال ایران به‌رغم مسائل و محدودیت‌های زمانی موجود، کماکان تا اتخاذ تصمیم نهایی توسط هیات محترم داوری، تمام تلاش‌ها و مساعی خود را جهت احقاق حقوق فوتبال ایران به‌کار گرفته و همانند گذشته علاقه‌مندان فوتبال را در جریان تحولات جدید پرونده قرار خواهد داد. 
***
اتفاق عجیب در تیم زیدان
روزنامه ال‌موندو در گزارشی نوشت مدافع برزیلی زیدان شاید دیدار برگشت لیگ قهرمانان اروپا مقابل چلسی را از دست بدهد. روزنامه ال‌موندو چاپ مادرید گزارش داده ممکن است مارسلو در دیدار برگشت رئال و چلسی حضور نداشته باشد. این رسانه عنوان کرده یک انتخابات برای مجمعی در مادرید سه‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود که یکی از برگزار‌کنندگان آن مارسلو است. این بازیکن اگر به انگلیس سفر کند، نمی‌تواند به دلیل پروتکل‌های بهداشتی پس از مسافرت در این انتخابات حضور داشته باشد. ال‌موندو نوشت رئال و مارسلو درخواست دادند انتخابات این مجمع به تعویق بیفتد ولی فعلا این اتفاق رخ نداده است. زیدان به همین دلیل در اندیشه این است مارسلو را به لندن نبرد و از این بازیکن استفاده نکند. 
***
با دستور وزارت ورزش پرسپولیس ۷ روز قرنطینه می‌شود
بنا بر ابلاغ معاون وزیر ورزش و جوانان، تیم فوتبال پرسپولیس باید به مدت 7 روز پس از بازگشت از هند قرنطینه شود. پس از موافقت فدراسیون فوتبال با درخواست قرنطینه تیم پرسپولیس در هتل آکادمی و میهمانسرای کمپ تیم‌های ملی، سهیل مهدی، رئیس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران در گفت‌و‌گو با ایسنا در رابطه با مدت زمان قرنطینه پرسپولیسی‌ها پس از بازگشت از هند اظهار کرد: بنا بر دستور معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و بنا بر پروتکل‌های بهداشتی، تیم فوتبال پرسپولیس پس از بازگشت از هند به دلیل حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا یک هفته در قرنطینه خواهد بود. وی ادامه داد: در نامه معاون وزیر ورزش آمده است، بنا بر دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیل مساله کنترل ویروس کرونای هندی، تیم فوتبال پرسپولیس به مدت یک هفته باید در قرنطینه باشد. به گفته رئیس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران، این نامه به باشگاه پرسپولیس جهت اجرا و به سازمان لیگ جهت اطلاع، ابلاغ شده است. 
***
جان باختن بوکسور اردنی بعد از مصدومیت در رقابت‌های جهانی
بوکسور اردنی که در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان به دلیل مصدومیت به بیمارستان برده شده بود، جان باخت. به گزارش تایمز، «راشد السوایسات» بوکسور ۱۹ ساله اردنی که در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان شرکت کرده بود، از ناحیه سر دچار آسیب‌دیدگی شد و بلافاصله به بیمارستانی در کشور لهستان برده شد. در نهایت این بوکسور به دلیل این مصدومیت در بیمارستان جان باخت. این بوکسور در مبارزه با بوکسور اهل استونی در راند سوم در وزن منفی ۸۱ کیلوگرم به دلیل ضربه خوردن به زمین افتاد و سپس راهی بیمارستان شد. پلیس محلی به بررسی این اتفاق پرداخت ولی هیچ گونه قصد قبلی و حرکت غیرورزشی در این مبارزه پیدا نکرد. فدراسیون بوکس اردن نیز با ناراحتی از اتفاق رخ داده، برای خانواده این بوکسور جوان، ‌طلب صبر و آرامش کرد. 

Page Generated in 0/0057 sec