printlogo


کد خبر: 232912تاریخ: 1400/2/9 00:00
اخبار

تداوم رگبار باران در کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم وقوع رگبار باران در کشور خبر داد و گفت: طی ۳ روز آینده وزش باد شدید در برخی مناطق کشور دور از انتظار نیست. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی پنجشنبه (۹ اردیبهشت) در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، دامنه‌های جنوبی البرز، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، یزد، کرمان، خراسان شمالی، نیمه غربی خراسان رضوی، برخی مناطق خراسان جنوبی و سیستان‌وبلوچستان افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود. وی با اشاره به اینکه روز جمعه (۱۰ اردیبهشت) در مرکز، شرق، جنوب شرق، برخی مناطق شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در شرق تهران و سمنان رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی این مدت در استان‌های یزد، خراسان جنوبی، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست. ضیاییان افزود: روز شنبه (۱۱ اردیبهشت) در نوار شمالی کشور، برخی مناطق استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و سیستان‌وبلوچستان رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت. طی روز یکشنبه (۱۲ اردیبهشت) نیز در بیشتر مناطق کشور به‌ جز غرب و جنوب غرب بارش پراکنده رخ می‌دهد. 
***
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:
احداث مدارس کمتر از ۶ کلاس درس پذیرفتنی نیست
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش و زیرنظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری باید به سمت ساخت مدارس بزرگ‌مقیاس حرکت کنیم و احداث مدارس کمتر از ۶ کلاس درس پذیرفتنی نیست. مهرالله رخشانی‌مهر با اشاره به وجود مشکلاتی در معیار و روش اجرای پروژه‌ها خاطرنشان کرد دلیل عمده این نابسامانی‌ها نبود سیاست‌گذاری صحیح و اصولی در بحث مدیریت و اجرای پروژه‌هاست. وظیفه ما در حوزه ستادی است که آنها را رفع کرده و سازماندهی کنیم تا دیگر شاهد پروژه‌های نیمه‌تمام و مدارس نامتناسب با جمعیت نباشیم. معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش ادامه داد: هدف ما این است که هیچ دانش‌آموزی محروم از تحصیل نباشد و امکانات زیرساختی ایمن و استاندارد را برای تمام دانش‌آموزان فراهم کنیم که وجود 6700 پروژه آموزشی فعال در کشور، نشانه اهتمام و تلاش جدی در توسعه عدالت آموزشی است. وی افزود: در اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش و زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری باید به سمت «ساخت مدارس بزرگ‌مقیاس» حرکت کنیم و احداث مدارس کمتر از ۶ کلاس درس پذیرفتنی نیست. 
***
انتقاد از روند کند واکسیناسیون مراکز نگهداری بهزیستی
مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی با انتقاد از روند کند واکسیناسیون مراکز نگهداری و توان‌بخشی سازمان بهزیستی گفت: بیش از ۷۱ هزار نفر در مراکز مراقبتی بهزیستی هستند که از این تعداد برخلاف برنامه زمان‌بندی ستاد ملی مقابله با کرونا، فقط ۲۲/۵ درصد واکسینه شده‌اند. به گزارش فارس، مصطفی سراج گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۵۰ نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، از این تعداد ۱۰ هزار و ۳۰۹ نفر نیز دوز مرحله دوم را هم دریافت کرده‌اند. وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۱ هزار نفر در مراکز توان‌بخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی اعم از سالمندان، افراد دارای معلولیت و اختلالات روانی مقیم هستند، گفت: از این تعداد در گروه سالمندان نسبت به مرحله اول ۲۰ هزار دوز واکسنی که در اختیار ما قرار گرفت ۸۰ درصد واکسیناسیون سالمندان انجام ‌شده است. وی با انتقاد از روند کند واکسیناسیون در مراکز اقامتی گفت: تاکنون۲۲/۵ درصد واکسیناسیون جامعه هدف ۷۰ هزار نفری مراکز توان‌بخشی انجام‌ شده و با توجه به برنامه زمان‌بندی واکسیناسیون مراکز نگهداری که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد، ما بسیار عقب هستیم. سراج ادامه داد: واکسیناسیون مراکز توان‌بخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی باید در مرحله اول همزمان با واکسیناسیون کادر بهداشت، درمان و جانبازان انجام می‌شد اما مرحله دوم واکسیناسیون که فاز عمومی هست، در حالی شروع‌ شده که هنوز فاز اول به پایان نرسیده است. 
***
ثبت‌نام واکسیناسیون سالمندان حضوری نیست
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ثبت‌نام برای واکسیناسیون سالمندان به هیچ وجه حضوری نیست. علیرضا رئیسی افزود: فقط تزریق واکسن برای سالمندان حضوری خواهد بود و ثبت‌نام حضوری نداریم. وی با تاکید بر اینکه مراقبان سلامت با سالمندان تماس خواهند گرفت و زمان واکسیناسیون را به آنها اعلام خواهند کرد، تصریح کرد: سالمندانی که از قلم افتاده و جا مانده باشند، باید تا پایان هفته آینده صبر کنند و بعد از آن وارد سامانه وزارت بهداشت شده و کد ملی خود را ثبت ‌کنند و منتظر بمانند تا مراقبان سلامت با آنها تماس بگیرند یا اینکه پیامک بدهند تا برای واکسیناسیون مراجعه کنند. معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: زمان و مکان مراجعه سالمندان از طریق تماس تلفنی یا پیامک به آنها اعلام خواهد شد و نگران نباشند. وی افزود: بعد از تزریق اول، زمان و مکان فاز دوم تزریق نیز به آنها از طریق تماس تلفنی یا پیامک اعلام خواهد شد. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در واکنش به ماجرای فیلم منتشرشده از واکسیناسیون چینی‌ها در بیمارستانی در تهران، گفت: تزریق واکسن برای اتباع خارجی در دستور کار ما قرار ندارد اما به دلیل دستور سازمان جهانی بهداشت برای واکسیناسیون، کشورهایی که در ایران سفارتخانه دارند نسبت به واکسیناسیون کارکنان و پرسنل خود اقدام می‌کنند. وی افزود: واکسیناسیون این افراد از واکسن‌های ما نیست و خودشان تأمین می‌کنند. با توجه به اینکه تزریق واکسن باید زیر نظر پزشک انجام شود، این سفارتخانه‌ها کار واکسیناسیون کارکنان خود را در یک مرکز درمانی انجام می‌دهند. 

Page Generated in 0/0042 sec