printlogo


کد خبر: 232955تاریخ: 1400/2/11 00:00
اخبار

CAS درخواست ایران برای توقف موقت انتخابی جام‌جهانی فوتبال را رد کرد
دادگاه عالی ورزش با تقاضای فدراسیون فوتبال ایران برای صدور دستور موقت در پرونده میزبانی بحرین در انتخابی جام‌جهانی موافقت نکرد و ضمن طی شدن مراحل اصلی این پرونده به صورت عادی، تیم‌ ملی ایران باید برای این مسابقات در خردادماه آماده شود. فدراسیون فوتبال ایران از چندی قبل نسبت به واگذاری میزبانی بازی‌های انتخابی‌ جام‌جهانی در گروه‌C (گروه ایران) به بحرین در دادگاه داوری ورزش (CAS) از AFC شکایت کرد. ایران ضمن اعتراض به صلاحیت نداشتن دبیرخانه AFC برای تصمیم‌گیری درباره میزبان این گروه، رسیدگی سریع به پرونده و همین‌طور صدور دستور موقت را خواستار شد که تا به حال کنفدراسیون فوتبال آسیا با هر ۲ مورد مخالفت کرده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا در دفاعیه خود به دادگاه اعلام کرده بود صدور دستور موقت برای جلوگیری از برگزاری بازی‌ها موجب تاخیر در برگزاری و تمام نشدن بموقع مسابقات مقدماتی باقیمانده گروه C خواهد شد. فدراسیون فوتبال خبر داد دادگاه داوری ورزش دستور موقت و توقف برگزاری مسابقات تا تعیین تکلیف این پرونده را نپذیرفته است. با این حکم، بازی‌های ایران در بحرین برگزار می‌شود و تیم‌ ملی باید خودش را برای این مسابقات در خرداد ۱۴۰۰ (حدود یک ماه دیگر) آماده کند. سایت فدراسیون فوتبال نوشت: «مطابق نامه دریافتی از CAS، معاون بخش تجدیدنظر این دیوان با درخواست فدراسیون فوتبال ایران مبنی بر صدور دستور موقت جهت توقف مسابقات گروه C مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر موافقت نکرده است. همچنین رسیدگی به اصل دعوای موضوع پرونده، مطابق مقررات و پس از طی مراحل مربوطه انجام و رای نهایی هیات داوری صادر خواهد شد».
***
جودوی ایران ۴ سال محروم شد
کمیته انضباطی فدراسیون بین‌المللی جودو رأی خود را مبنی بر تعلیق فدراسیون جودوی ایران اعلام و ۲۱ روز فرصت برای اعتراض به این رای معین کرد. بر اساس اعلام فدراسیون جودو، در پی ابطال رأی فدراسیون جهانی جودو مبنی بر تعلیق نامحدود فدراسیون جودوی جمهوری اسلامی ایران توسط دیوان داوری ورزش که منجر به صدور جواز حضور تیم ‌ملی جودوی ایران در مسابقات آسیایی ۲۰۲۱ شد، پس از آن با ارجاع مجدد موضوع اختلاف به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی، به منظور صدور رأی جدید، منطبق با مقررات انضباطی فدراسیون جهانی سرانجام روز پنجشنبه بر اساس ابلاغیه‌ای نتیجه رأی کمیته انضباطی به فدراسیون جودوی ایران واصل شد. کمیته انضباطی فدراسیون بین‌المللی جودو با احتساب حدود ۲۰ ماه تعلیق فدراسیون جودوی جمهوری اسلامی ایران در خلال روند رسیدگی به این دعوا در دیوان داوری ورزش، حکم خود را مبنی بر محرومیت فدراسیون جودوی ایران به مدت ۴ سال اعلام کرد که این محرومیت تا ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ اعمال خواهد شد. بر اساس مقررات بین‌المللی، فدراسیون جودوی ایران ظرف ۲۱ روز از تاریخ وصول این رأی فرصت دارد اعتراض خود را نسبت به رأی محرومیت 4 ساله نزد دیوان داوری ورزش ثبت کند. 
 
* میراسماعیلی: از ارزش‌ها دفاع می‌کنیم
از سوی دیگر رئیس فدراسیون جودو گفت: بزودی جلسه‌ای را با حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک برای بررسی ابعاد مختلف محرومیت جودوی ایران برگزار می‌کنیم. آرش میراسماعیلی پس از صدور حکم محرومیت جودوی ایران تا سال ۱۴۰۲ توسط فدراسیون جهانی جودو، اظهار کرد: نزدیک به ۲ سال است درگیر این پرونده هستیم. پس از صدور حکم تعلیق نامحدود و دائمی از سوی فدراسیون جهانی به دادگاه حکمیت ورزش شکایت کردیم که خدا کمک کرد و دادگاه CAS حکم به ابطال تعلیق نامحدود جودوی ایران داد. رئیس فدراسیون جودو افزود: بعد از صدور رای دادگاه CAS در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کردیم و در حالی ‌که یک سهمیه المپیک نیز توسط محمد بریمانلو به دست آورده بودیم و وی قرار بود طی هفته‌های آینده عازم مسابقات جهانی شود، فدراسیون جهانی جودو در کمال ناباوری روز پنجشنبه رای ناعادلانه و ظالمانه خود را صادر و جودوی ایران را تا سال ۱۴۰۲ محروم کرد. وی با اشاره به فرصت اعتراض ایران به رای محرومیت فدراسیون جهانی جودو، گفت: ۲۱ روز فرصت داریم به این رای در دادگاه CAS اعتراض کنیم. هفته آینده جلسه‌ای را با حضور وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک و وکلای پرونده برگزار می‌کنیم تا ابعاد مختلف پرونده را مورد بررسی قرار دهیم. میراسماعیلی در پاسخ به این سوال که با این اوصاف چرا فدراسیون جودو چندی پیش اعلام کرد محرومیت جودوی ایران برطرف شده است، خاطرنشان کرد: فدراسیون جهانی در رای قبلی حکم به تعلیق نامحدود و دائمی جودوی ایران داده بود اما دادگاه CAS با شکایت ایران حکم تعلیق نامحدود را مردود دانست. 
رئیس فدراسیون جودو در پایان با تاکید بر دفاع از ارزش‌های کشور، گفت: وقتی فدراسیون جهانی یک پیش‌شرط سنگین را که خط قرمز نظام جمهوری اسلامی است مطرح می‌کند، طبیعتا دفاع از ارزش‌های کشور برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است. 

Page Generated in 0/0183 sec