printlogo


کد خبر: 232962تاریخ: 1400/2/11 00:00
اخبار

هیأت نظارت بر انتخابات شوراها توصیه‌پذیر نیست
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر شمیرانات گفت: نباید توصیه خاص توسط افراد خاص‌تر برای تایید صلاحیت صورت گیرد که این توصیه‌های بی‌مورد، اعضای هیات نظارت را در جهت دقت بیشتر حساس‌تر خواهد کرد. حمید مردانیان در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به پیگیری‌ها و تماس‌های مکرر، بی‌مورد و غیرمعمول برخی افراد با اعضای هیات نظارت اظهار داشت: از همه افراد دلسوز و غیردلسوز و نامزدهای ثبت‌نام‌کننده درخواست دارم به دنبال توصیه خاص توسط افراد خاص‌تر نباشند که این توصیه‌های بی‌مورد، اعضای هیات نظارت را در جهت دقت بیشتر و تمرکز بر پرونده‌های صلاحیت آنها حساس‌تر خواهد کرد. وی با بیان اینکه پاسخ نتایج ارزیابی و استعلامات از مراجع ذی‌صلاح ان‌شاءالله طی روزهای آتی از طریق مراجع رسمی و مسؤول اعلام خواهد شد، افزود: اعلام هر گونه فهرست، اسم یا اسامی در فضای مجازی و... مورد تایید یا رد این هیات نیست. رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر شمیرانات تصریح کرد: تخلف و عدم رعایت قوانین انتخابات و هر گونه فعالیت زودهنگام تبلیغاتی یا مشوش کردن اذهان عمومی از قبیل انتشار اخبار مجعول و مغلوط، مستند بر قوانین موضوعه توسط هر شخص یا گروهی، از سوی این هیات و بدون اغماض پیگیری خواهد شد، ضمن اینکه به مراجع قضایی ذی‌صلاح هم ارجاع می‌شود تا اقدامات نظارتی لازم صورت گیرد. 
***
اعمال قانون بیش از ۲۵ هزار خودرو با پلاک مخدوش
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از تداوم اجرای طرح برخورد با پلاک‌های مخدوش خبر داد و گفت: تنها در فروردین‌ماه امسال بیش از ۲۵ هزار و ۶۰۰ خودرو به دلیل مخدوش بودن پلاک، اعمال قانون شدند. سرهنگ علی همه‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: معمولا به دلایل مختلف نظیر ورود و خروج در محدوده طرح ترافیک، نداشتن معاینه فنی، تردد در ساعات منع تردد شبانه و... شاهد ارتکاب تخلف مخدوش کردن پلاک از سوی معدود رانندگان هستیم. وی با بیان اینکه برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، تغییر و دستکاری در ارقام پلاک خودرو جرم است، گفت: هر گونه تغییر در ارقام پلاک وسیله نقلیه مجازات حبس از ۶ ماه تا یک سال را برای متخلفان در پی دارد، در همین راستا نیز پلیس راهور تهران بزرگ طرح ویژه برخورد با پلاک‌های مخدوش را در دستور کار خود قرار داده و اقدام به رصد خودروها می‌کند. علاوه بر آن، دوربین‌های ثبت تخلفات نیز به طور ۲۴ ساعته این موارد را رصد می‌کنند. به گفته سرهنگ همه‌خانی، تنها در فروردین‌ماه امسال ۲۵ هزار و ۶۸۹ دستگاه خودروی سواری به دلیل تخلف مخدوشی و پوشش پلاک مورد اعمال قانون قرار گرفته و ۲۱۴۷ خودرو هم توقیف و به پارکینگ منتقل شده‌اند. 
***
بارش باران و رعد و برق در غالب مناطق کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از پیش‌بینی رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: یکشنبه و دوشنبه (۱۲ و ۱۳ اردیبهشت) در استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق، کاهش نسبی دما رخ خواهد داد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت: طی ۵ روز آینده گذر امواج متناوب از تراز میانی جو سبب ابرناکی، بارش و وزش باد شدید در مناطق مختلف کشور می‌شود. وی افزود: شنبه (‌۱۱ اردیبهشت) با تقویت جریانات ناپایدار تراز میانی گستره بارش شمال غرب، سواحل شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران را در بر خواهد گرفت و در سایر مناطق کشور از جمله جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان‌و‌بلوچستان، کرمان، هرمزگان، مناطقی از دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی، اصفهان و شمال فارس رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد. ضیاییان ادامه داد: یکشنبه (‌۱۲ اردیبهشت) سامانه بارشی در غالب مناطق کشور فعال بوده و سبب بارش می‌شود. روز دوشنبه (‌۱۳ اردیبهشت) جز نواحی جنوبی در سایر مناطق کشور و سه‌شنبه (‌۱۴ اردیبهشت) در نیمه‌ شرقی کشور بارش، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
***
دستگیری ۳۸۰ سارق و زورگیر
فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری ۳۸۰ سارق و زورگیر در هفتمین مرحله طرح ‌صاعقه پلیس پیشگیری خبر داد. به گزارش فارس، سردار حسین رحیمی با اشاره به اجرای هفتمین مرحله از طرح صاعقه، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اجرای هفتمین مرحله از‌ طرح‌ صاعقه پلیس پیشگیری، 345 سارق و 36 قاپ زن و زورگیر دستگیر شدند. وی با اشاره به کشف و جمع‌آوری 457 قبضه سلاح سرد نامتعارف از قبیل قمه، شمشیر و اسلحه شکاری غیرمجاز، افزود: در این طرح 17 نفر از اراذل و اوباش و حاملان سلاح سرد و گرم نیز دستگیر شدند. سردار رحیمی با اشاره به کشف 26 دستگاه خودروی مسروقه، گفت: در اجرای این طرح 32 دستگاه موتوسیکلت مسروقه نیز کشف شد. رئیس پلیس پایتخت افزود: در راستای اجرای این طرح و‌ برخورد با ‌توزیع‌‌کنندگان مواد مخدر 115 نفر دستگیر و‌ 3 کیلو و 742 گرم مواد مخدر کشف شد.
***
توزیع بسته‌های ارزاق ماه مبارک رمضان بین نیازمندان
به همت اداره نذورات و هدایای مردمی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، در روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) بسته‌های ارزاق بین نیازمندان توزیع شد. به گزارش مهر، در نخستین مرحله از توزیع بسته‌های ارزاق ماه مبارک رمضان، خادمین این بارگاه ملکوتی در اداره نذورات و هدایای مردمی با مشارکت خیران و نیکوکاران، بسته‌های ارزاق حاوی برنج، روغن، حبوبات، ماکارونی، رب گوجه، قند، شکر، گوشت، مرغ و پک بهداشتی را با حضور در مناطق محروم شهرستان ری بین خانواده‌های کم‌برخوردار توزیع کردند. گفتنی است، این طرح در چند مرحله در ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.

Page Generated in 0/0054 sec