printlogo


کد خبر: 232970تاریخ: 1400/2/11 00:00
اخبار

اصناف دوباره تعطیل شدند
رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، محدودیت‌های ضدکرونایی به مدت یک هفته دیگر تمدید شد؛ بر این اساس مشاغل گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در هفته آینده [جاری] مجاز به فعالیت نیستند. قاسم نوده‌فراهانی با اشاره به تمدید دوباره محدودیت‌های ضدکرونایی، گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و ابلاغ استاندار تهران، محدودیت‌های ضدکرونایی به مدت یک هفته دیگر در شهرهای قرمز و نارنجی تمدید شد. رئیس اتاق اصناف تهران افزود: بر این اساس در شهر تهران گروه‌های شغلی یک می‌توانند هفته آینده با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت کنند و گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ همچنان تعطیل هستند و مجاز به فعالیت نخواهند بود. وی بیان داشت: بازار بزرگ تهران نیز تعطیل است و فقط گروه شغلی یک در محدوده بازار بزرگ تهران مجاز به فعالیت خواهند بود. نوده‌فراهانی بیان داشت: تمدید محدودیت‌های ضدکرونایی از شنبه 11 اردیبهشت آغاز و تا جمعه 17 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. 
***
تزریق ۵ هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه
رئیس سازمان بورس گفت: تخصیص منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه در دست اجراست و ۲۰۰ میلیون دلار معادل ۵ هزار میلیارد تومان به بازار تزریق می‌شود. محمدعلی دهقان‌دهنوی در برنامه «تیتر امشب» گفت: مصوبات هفته گذشته به بازار ثبات می‌دهد. بر اساس مصوبات جدید، شرکت‌های سرمایه‌گذاری باید در دوره‌های رکود از سرمایه‌گذاران خود حمایت کنند. وی افزود: هر خرید و فروش در بازار مشمول مالیات است که مجموع آن در سال، قابل توجه است. پیشنهاد شده ۸۰ درصد از این مبلغ به حساب تثبیت بازار واریز شود. دهقان‌دهنوی با بیان اینکه هدف تقویت بازار در جریان مستمر است و این شروع اولیه است، گفت: در مصوبه‌ای مقرر شد یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار اختصاص داده شود، لذا مقرر شد بانک مرکزی معادل ریالی ۲۰۰ میلیون دلار برای واریز به صندوق تثبیت بازار کارسازی کند. وی با بیان اینکه با این مصوبات، منابع جدیدی برای تقاضاهای جدید در بازار اتخاذ می‌شود، افزود: امیدوار هستیم مجموع منابع بیشتری را در روزهای آینده با استمرار بهتری ارائه دهیم. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هدف رونق بازار سرمایه است حتی اقامت ۵ ساله برای کسانی که در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری می‌کنند، مصوب شده است. هدف این است که سرمایه‌گذاری خارجی را در کشور تقویت کنیم. وی افزود: این کار در راستای تقویت اعتماد سرمایه‌گذاران و مسؤولیت‌پذیری در بازار سرمایه است. وی افزود: مقرر شده ۸۰ درصد مالیات حاصل از نقل و انتقال سهام در سال ۱۴۰۰ به عنوان آورده دولت در حساب صندوق تثبیت بازار وارد شود. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: قرار شد این مبلغ به جای واریز به خزانه، همان آورده دولت محسوب شود. دهقان‌دهنوی گفت: شرکت‌هایی که نسبت به خرید سهام خود یا زیرمجموعه‌های خودشان در جهت حمایت از بازار اقدام می‌کنند، مبلغی به عنوان امهال مالیاتی به مدت یک سال برای آنها منظور می‌شود. رئیس سازمان بورس گفت: تخصیص منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه در دست اجراست و ۲۰۰ میلیون دلار معادل ۵ هزار میلیارد تومان به بازار تزریق می‌شود. رئیس سازمان بورس گفت: مردم انتظار ندارند سهامی که از دولت خریده‌اند زیان‌ده باشد. کسانی که صندوق قابل معامله پالایش یکم یا ETF را از دولت خریداری کردند به دلیل نوسانات بازار متحمل زیان شدند. از دولت تقاضا کردیم واحدهای جدید یا سهام قابل واگذاری به آنها داده شود، لذا مقرر شد زیان این دسته از افراد جبران شود. 
***
حباب سکه به کمتر از ۱۸۰ هزار تومان رسید
طبق تحلیل نایب‌رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از وضعیت قیمت سکه و طلا، طی یک هفته اخیر در عین تعطیلی بازارهای رسمی و واحدهای صنفی به سبب محدودیت‌های کرونایی، در هفته‌ای که گذشت حباب سکه رکورد ‌زده و به زیر ۱۸۰ هزار تومان رسید. حباب سکه دیروز نیز در محدوده ۱۶۰ هزار تومان قرار داشت.
 محمد کشتی‌آرای در تشریح وضعیت یک هفته اخیر قیمت سکه و طلا در داخل به ایسنا گفت: برخلاف پیش‌بینی تحلیلگران بازارهای جهانی که اعلام کرده بودند قیمت اونس جهانی طلا به کانال ۱۶۰۰ دلار کاهش خواهد یافت، چنین اتفاقی نیفتاد و طی ۳ هفته اخیر در کانال ۱۷۰۰ دلار باقی ماند و همچنان در مسیر صعود قرار دارد. وی افزود: طی هفته‌ای که گذشت، قیمت اونس جهانی به طور متوسط با ۳ دلار افزایش هفتگی، دیروز به ۱۷۸۱دلار رسید اما برخلاف سیر صعودی قیمت اونس جهانی و افزایش‌های روزانه، در داخل کشور شاهد کاهش قیمت طلا و سکه بوده‌ایم؛ بدین ترتیب که با تعطیلی واحدهای صنفی و کاهش نقدینگی در بازار، قیمت ارز در داخل نیز کاهش یافت و کاهش نرخ ارز و کاهش تقاضا منجر به کاهش هفتگی و روزانه قیمت طلا و سکه شد. بر این اساس طی ۳ هفته اخیر شاهد کاهش حباب انواع سکه بویژه سکه‌های کوچک‌تر بوده‌ایم. 

Page Generated in 0/0090 sec