printlogo


کد خبر: 232975تاریخ: 1400/2/11 00:00
اخبار

آیت‎ الله رئیسی:
محکومان اقتصادی متواری نباید نقطه امن داشته باشند
رئیس قوه ‌قضائیه شرط موفقیت در مبارزه با فساد را خشکاندن ریشه‌های فساد عنوان کرد و گفت: اگر ریشه فساد خشک نشود هر روز شاهد تولید یک پرونده قضایی خواهیم بود. 
آیت ‎الله سیدابراهیم رئیسی در نشست تخصصی ارزیابی روند مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور که همزمان با سالگرد صدور فرمان ۸ ماده‎ای مقام معظم رهبری برای مبارزه با فساد با حضور مسؤولان و کارشناسان دستگاه‎های ذی‌ربط برگزار شد، از عملکرد مجموعه همکاران بخش‌های مختلف قضایی در سراسر کشور که در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی نقش دارند تقدیر کرد. 
رئیس قوه ‌قضائیه درباره محکومان اقتصادی‌ای که به خارج از کشور متواری شدند نیز تأکید کرد: این افراد حتما نباید نقطه امن داشته باشند و باید با همکاری نیروی انتظامی و پلیس بین‌الملل به کشور بازگردانده شوند و در این رابطه به هیچ عنوان نباید سستی صورت گیرد. آیت‌الله رئیسی افزود: کسانی که بیت‌المال را به یغما برده‌اند و به حقوق مردم تجاوز کرده‌اند، بدانند این مساله مشمول مرور زمان نمی‌شود و مجموعه قضایی کشور همواره به دنبال آن است که آنها را برگرداند و اموال مردم را اعاده و عدالت را درباره آنها اجرا کند.
***
همه باید برای رفع تحریم‌ها تلاش کنیم
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همه مسؤولان دست به دست هم دهیم و با اعتماد و تلاش با تحریم مبارزه کنیم و تلاش جدی برای رفع تحریم‌ها نیز داشته باشیم. محمدباقر قالیباف در مراسم بهره‌برداری از خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده، بزرگ‌ترین کمپ تمرینی کشتی در جهان اظهار داشت: شرایط اقتصادی کشور سخت است اما نباید از مسائل فرهنگی و تربیتی غافل شویم، بویژه در این دوران کرونایی که کم‌تحرکی و ایستایی در بخش‌های مختلف به وجود آمده و باعث افزایش خستگی‌ها و آسیب‌های روحی شده است. رئیس مجلس با اشاره به اینکه باید بیش از گذشته تلاش کنیم، اظهار داشت: ابتدا باید اولویت‌مان معیشت مردم باشد و همه مسؤولان دست به دست هم دهیم و با اعتماد و تلاش با تحریم مبارزه کنیم و تلاش جدی برای رفع تحریم‌ها نیز داشته باشیم. از سوی دیگر باید تلاش جدی و مدبرانه داشته باشیم و از ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم. 
***
بهره‌گیری از مذاکره نیازمند دست برتر «میدان» است
سعید جلیلی، عضو شورای ‌عالی امنیت ملی در نشستی با حضور جمعی از دانشجویان، به ارائه روایتی از سیر روند مذاکرات هسته‌ای ایران با اروپا و آمریکا پرداخت. جلیلی با اشاره به این نکته که تمرکز دولت از 100 روز اول تا 100 روز آخر آن بر پیگیری حل مشکلات از طریق مذاکره بوده است، گفت: از سال 92 فضای افکار عمومی با موضوع مذاکره پر شد و پس از حصول توافق برجام در سال 94، آن را «فتح‌الفتوح»، «آفتاب تابان» و «هدیه خداوند» نامیدند؛ اکنون نیز وعده می‌دهند می‌خواهند در 100 روز آخر نیز با مذاکره، مسائل را حل کنند. وی افزود: این روند نشان می‌دهد دولت مطابق میل و اراده خود از مذاکره به بهترین شکل بهره برده است، بنابراین اگر یک ملت 8 سال عمر خود را مصروف یک پاسخ کرده است، باید برای ارزیابی این روند، آن پاسخ را روایت کنیم. جلیلی با بیان اینکه قدرت میدان، پشتوانه مذاکره است، تصریح کرد: بهره‌گیری از مذاکره، نیازمند دست برتر میدان است؛ زمانی می‌توان از حقوق ملت در مذاکرات دفاع کرد که مؤلفه‌های قدرت به عنوان پشتوانه مذاکرات تثبیت شده باشد. رئیس سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نتایج مهم مذاکرات در دوران مسؤولیت شما چه بود؟ اظهار داشت: نکته مهم در مذاکرات هسته‌ای آن است که طرف مقابل موضوع مذاکره را روی «حقوق ملی» ما تعیین کرده بود؛ از سوی دیگر او از اهرم فشار استفاده می‌کرد تا ما در مقابل خواسته‌هایش کوتاه بیاییم. ما گفتیم حقوق ملی، قابل مذاکره نیست. 
***
در واکنش به محتوای فایل صوتی ظریف انجام شد 
درخواست 17 نماینده برای اعمال ماده 234 آیین‌نامه مجلس
17 نماینده مجلس طی نامه‌ای به هیات‌رئیسه خواستار اعمال ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس درباره حسن روحانی، رئیس‌جمهور و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه بابت محتوای فایل صوتی منتشرشده از ظریف شدند. حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به هیات‌رئیسه مجلس خواستار اعمال ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس درباره حسن روحانی، رئیس‌جمهور و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه بابت محتوای فایل صوتی منتشرشده از ظریف شد. در بخشی از این نامه آمده است: «این انتشار اطلاعات، قرار دادن اطلاعات طبقه‌بندی شده کشور در اختیار افراد فاقد صلاحیت است که حسب مورد طبق ماده 501 قانون مجازات اسلامی و قانون مجازات انتشار و افشای اسناد محرمانه و سری، مباشران و معاونان این اعمال باید تحت تعقیب کیفری قرار گیرند و اعمال ایشان جرم محسوب می‌شود. برخی نیز مدعی هستند فایل صوتی ممکن است ربوده شده باشد ولی با توجه به اینکه میزان دسترسی افراد به این فایل به صورت طبقه‌بندی شده بوده، این احتمال بعید است و در صورت ربوده شدن فایل نیز سهل‌انگاری مأموران دولتی در نگهداری از اسناد سری و محرمانه محسوب شده و بر اساس ماده 506 مجازات اسلامی جرم است و باید مجازات شوند».

Page Generated in 0/0055 sec