printlogo


کد خبر: 233000تاریخ: 1400/2/12 00:00
اخبار

فدراسیون استعفا 
دکتر علیرضا امامی‌فر دومین نفری است که در فاصله کمتر از ۲ ماه از شروع به کار عزیزی‌خادم در فدراسیون فوتبال، تصمیم به کناره‌گیری از سمت خود می‌گیرد. امامی‌فر که ۳ هفته قبل به عنوان رئیس جدید مرکز تیم‌های ملی انتخاب شده بود، از سمت خود استعفا کرده و از 2 روز قبل در محل کار خود حضور نیافته است. هنوز عزیزی‌خادم با درخواست استعفای او موافقت نکرده اما امامی‌فر دومین نفری است که در دوران ریاست رئیس جدید و در فاصله کمتر از یک ماه از ادامه همکاری با این فدراسیون خودداری کرده است.
رئیس روابط عمومی فدراسیون فوتبال نیز پیش از این از سمتش استعفا کرده بود. امامی‌فر روز دوشنبه در محل کار خود در مرکز ملی فوتبال حاضر شد و در آستانه اتمام ساعت اداری، استعفای خود را به دفتر ریاست تحویل داد و علت این موضوع را مشکلات خانوادگی بیان کرد.
از قرار معلوم امامی‌فر تصور دیگری از سمت جدید خود در این فدراسیون داشته و فکر می‌کرده قرار است جایگاه محمدرضا ساکت، رئیس سابق سازمان تیم‌های ملی را داشته باشد و با توجه به تجربه و سابقه خود، برای تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در ۲ بخش مردان و زنان برنامه‌ریزی خواهد کرد که در دوره جدید، این سمت منحل شد. علت این سوء‌تفاهم به مذاکرات امامی‌فر با عزیزی‌خادم بازمی‌گردد که ظاهرا رئیس جدید فدراسیون برای بالا رفتن بار علمی فوتبال و مجموعه تحت ریاست خود، در یک جلسه کوتاه از امامی‌فر دعوت به همکاری می‌کند و بازیکن سابق تیم‌ ملی که مدرک دکترای خود را هم در حوزه مسائل ورزشی اخذ کرده، درباره وظایف خود توجیه نمی‌شود و بلافاصله سمت پیشنهادی را قبول می‌کند.
با توجه به همین موضوع، بعد از گذشت چند هفته از قبول مسؤولیت، وی متوجه شرح شغلی خود می‌شود که محوریت آن بر اداره زمین‌های تمرین، اماکن و ساختمان‌های مرکز ملی‌ فوتبال و همین‌طور انجام تشریفات و تهیه شرایط مناسب برای برگزاری اردوی تیم‌های ملی بوده است. در نهایت امامی‌فر که در تصورات خود برنامه‌ریزی برای تیم‌های ملی را در نظر داشت و در واقعیت با یک شغل اجرایی در حوزه اداره اماکن ورزشی و انجام تشریفات مواجه می‌شود، عطای ریاست بر مرکز ملی فوتبال را به لقای آن می‌بخشد. 
علی جوادی، رئیس پیشین روابط عمومی و سخنگوی فدراسیون فوتبال جزو نخستین نفراتی بود که با روی کار آمدن عزیزی‌خادم حکم خود را دریافت کرد اما بعد از گذشت حدود یک ماه به همکاری خود با این فدراسیون خاتمه داد. گفته شد انتصاب‌های جنجال‌برانگیز و پرحاشیه عزیزی‌خادم از جمله مواردی بود که موجب جدایی جوادی از فدراسیون فوتبال شد. 
***
کوتینیو در مسیر حضور در اورتون
بنا به نوشته یک روزنامه معتبر چاپ انگلیس، خرید بازیکن اسبق لیورپول در دستور کار باشگاه اورتون است. فیلیپه کوتینیو بعد از 3 سال احتمال دارد به انگلیس بازگردد. البته او احتمالا راهی لیورپول، تیم سال‌های 2013 تا 2018 خود نخواهد شد، بلکه به اورتون، همشهری ‌آن خواهد پیوست. این ادعایی بوده که روزنامه سان کرده است. این نشریه نوشت خرید کوتینیو در دستور کار مدیران باشگاه اورتون است. آنها قصد تقویت خط میانی خود را دارند و برای این منظور در حال آماده‌سازی پروژه 40 میلیونی بابت خرید کوتینیو از بارسلونا هستند. باشگاه اورتون آنقدر از قطعی بودن این انتقال و بازگشت کوتینیو به مرسی‌ساید اطمینان داشته  که از چندی قبل به دنبال پیدا کردن خانه مناسب برای او می‌گردد. کارلو آنچلوتی، سرمربی اورتون قصد دارد با استفاده از ستاره سابق لیورپول در کنار خامس رودریگز، ستاره کلمبیایی تافی‌ها، یک تیم رویایی با این دو ستاره آمریکای جنوبی بسازد. 
***
ترابی چهارمین بازیکن برتر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا
2 بازیکن ایرانی در لیست 10 بازیکن برتر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 قرار گرفتند. مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 به پایان رسید و بهترین بازیکن این رقابت‌ها تا اینجای مسابقات اولونگا، مهاجم الدحیل قطر با کسب 78/7 امتیاز شناخته شد. سایت «سوفا اسکور» در ارزیابی خود از مسابقات مرحله گروهی در نهایت 10 بازیکن برتر را معرفی کرد. اولونگا که بهترین بازیکن شد، 7 گل‌ برای الدحیل زد اما این تیم نتوانست از گروه خود صعود کند و حذف شد. به این ترتیب کار برای اولونگا در این مسابقات تمام شد. با نگاه به 10 بازیکن برتر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نام ۲ بازیکن ایرانی هم دیده می‌شود. مهدی ترابی، هافبک پرسپولیس با کسب 70/7 امتیاز به عنوان چهارمین بازیکن برتر این مرحله شناخته شد. محمد عباس‌زاده مهاجم تراکتور هم با کسب 52/7 در رده نهم ایستاد. در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به ترتیب استقلال، پرسپولیس و تراکتور رقیب الهلال عربستان، استقلال تاجیکستان و النصر عربستان شدند.

Page Generated in 0/0156 sec