printlogo


کد خبر: 233001تاریخ: 1400/2/12 00:00
آشنایی با حریف پرسپولیس در مرحله حذفی

پرسپولیس در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا باید با صدرنشین گروه اول این رقابت‌ها دیدار کند؛ تیمی که یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های تاریخ الهلال را به ثبت رسانده و خط حمله خوبی دارد. 
پرسپولیس که با اقتدار به عنوان صدرنشین گروه پنجم لیگ قهرمانان آسیا به مرحله بعدی صعود کرد، در این مرحله باید با صدرنشین گروه اول یعنی استقلال تاجیکستان روبه‌رو شود. 
پرسپولیس تنها تیمی در این رقابت‌هاست که در مرحله حذفی با یکی از صدرنشینان روبه‌رو می‌شود و نمی‌تواند از حق میزبانی خود استفاده کند. 
استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیای امسال نمایشی درخشان از خود به ثبت رساند و به گونه‌ای پدیده این دوره از مسابقات شد. این تیم در مواجهه با الهلال عربستان و شباب‌الاهلی امارات توانست صدرنشینی گروه را از آن خود کند و عملکردی درخشان از خود به ثبت رساند. 
مهم‌ترین بازی استقلال تاجیکستان در مرحله گروهی بی‌شک به پیروزی پرگل 4 بر یک مقابل الهلال عربستان، نماینده قدرتمند آسیا بازمی‌گردد که باعث شد رسانه‌های سعودی از یک ننگ بزرگ در این مسابقه صحبت کنند. تیم تاجیک توانست پس از سالیان سال بزرگ‌ترین شکست تاریخ الهلال را به ثبت رساند و حالا یک حریف قدرتمند برای پرسپولیس ایران محسوب می‌شود. 
استقلال تاجیکستان در این دوره از مسابقات 3 پیروزی، یک تساوی و 2 شکست را به ثبت رساند و با 10 گل‌ زده و 8 گل خورده آمار نسبتا خوبی را به ثبت رساند. 
بزرگ‌ترین گلزن آنها در این رقابت‌ها منوچهر جلیلف است؛ بازیکنی که در 2 مقطع برای استقلال بازی کرده و همواره درخشیده است. او در این رقابت‌ها در 6 بازی برای استقلال 3 گل به ثمر رساند و عنصر اصلی تاجیک‌ها در شکست دادن الهلال عربستان بود. 
این بازیکن که در تیم ‌ملی تاجیکستان نیز توپ می‌زند، در عرصه ملی هم درخشان بوده و در 36 بازی توانسته 18 گل به ثمر برساند. جلیلف سال 2020 به استقلال بازگشت و توانسته تاکنون در 17 بازی 16 گل بزند و عنصر اصلی خط تهاجمی این تیم نام گیرد. 
از دیگر بازیکنان مهم این تیم می‌توان به علیشیر جلیلف اشاره کرد که از سال 2019 برای این تیم در 32 بازی 23 گل زده است. این بازیکن تک‌گل استقلال مقابل شباب الاهلی را نیز به ثمر رساند و توانست باعث پیروزی تیمش در این مسابقه مهم شود.
از دیگر بازیکنان تاثیرگذار این تیم باید به هافبک‌شان سافارف اشاره کرد که توانسته در این دوره از رقابت‌ها 2 گل بزند و 2 پاس گل بدهد و نقشی اساسی در این تیم ایفا کند.  
استقلال در تاکتیک ضدحمله بسیار قوی است و با کمک این حربه توانست مقابل شباب‌الاهلی به پیروزی دست پیدا کند و نماینده امارات را زمینگیر کند. زوج منوچهر جلیلف و علیشیر جلیلف بسیار خطرناکند و مدافعان پرسپولیس باید مراقب حملات آنها باشند. 
دروازه‌بان این تیم نیز در این دوره از رقابت‌ها عملکردی عالی از خود به ثبت رساند و یکی از عناصر مهم استقلال در صدرنشینی بود. رستم یاتیمف مقابل الهلال و شباب الاهلی مهارهای درخشانی داشت و باعث شد سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارش خود به تمجید از او بپردازد. 
رحیمف، لارین، سویرف و هانوفف بازیکنانی هستند که در این دوره از رقابت‌های آسیایی برای استقلال درخشیدند و پرسپولیس باید آنالیز خوبی روی آنها برای از کار انداختن این بازیکنان داشته باشد. 

Page Generated in 0/0056 sec