printlogo


کد خبر: 233010تاریخ: 1400/2/12 00:00
اخبار

حمایت از ۷۰۰۰ گروه جهادی و مردمی برای محرومیت‌زدایی در کشور
مدیرعامل بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به یکی از حامیان اصلی گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی تبدیل شده است. سعید سلیمانی افزود: تاکنون ۵۹۶ پروژه محرومیت‌زدایی در سراسر کشور را با حمایت از گروه‌های جهادی و تشکل‌های اجتماعی اجرا کرده‌ایم. وی افزود: بنیاد احسان در ۴ زمینه آبرسانی، ارتقای فرهنگی، خدمات پزشکی و ساخت یا بازسازی منازل مسکونی در مناطق محروم، مساله پیشرفت را دنبال کرده است. مدیرعامل بنیاد احسان با بیان اهمیت حمایت از گروه‌های مردمی گفت: در سامانه دنیای احسان، بیش از ۱۶ هزار گروه و نهاد مردمی ثبت‌نام کرده‌اند که بنیاد احسان بنا به ظرفیت‌های آنها با ۷ هزار مورد به طور مستمر در حال همکاری است. حمایت‌های بنیاد از این گروه‌ها در قالب توزیع اقلام و بسته‌های معیشتی غذایی و پروتئینی، بسته‌های بهداشتی و تجهیزات خدمات درمانی، جهیزیه و بسته‌های نوشت‌افزار مشق احسان و همچنین حمایت‌های مالی برای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی و پیشرفت است. سلیمانی با اشاره به ارزش ریالی حمایت‌های بنیاد احسان از این گروه‌ها ادامه داد: تاکنون برای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی با بررسی طرح‌های ارائه‌شده از طرف گروه‌های مردمی و تصویب و اجرای آنها، ۸۹ میلیارد ریال اختصاص داده شده و در سال جاری نیز حمایت از پروژه‌های محرومیت‌زدایی توسط حرکت‌های جهادی ادامه خواهد یافت. بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تاکنون ۱۳۱ پروژه آبرسانی، ۱۵۶ پروژه ارتقای فرهنگی، ۱۵۳ پروژه پزشکی و خدمات‌درمانی و ۱۵۶ پروژه ساخت یا بازسازی منازل در مناطق محروم کشور را اجرایی کرده است.
***
هشدار هواشناسی نسبت به بارش باران و وزش شدید باد در ۲۱ استان
سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش شدید باد با احتمال تگرگ در ۲۱ استان کشور تا سه‌شنبه (۱۴ اردیبهشت) هشدار داد و توصیه‌هایی را در این زمینه به کشاورزان، باغداران و عشایر ارائه کرد. سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وقوع رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی با احتمال تگرگ از امروز (۱۲ اردیبهشت‌ماه) برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، سیستان‌وبلوچستان، شرق اصفهان و شمال سمنان پیش‌بینی می‌شود. این شرایط جوی دوشنبه (۱۳ اردیبهشت‌ماه) در استان‌های یزد، اصفهان، خراسان جنوبی، کرمان، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، قم و مرکزی و سه‌شنبه (۱۴ اردیبهشت‌ماه) در استان‌های اصفهان، سمنان، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی نیز رخ می‌دهد. از مخاطرات حاکمیت این شرایط جوی می‌توان به آسیب رسیدن به محصولات کشاورزی و باغی و اصابت صاعقه به دام‌ها اشاره کرد. هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. 
***
ارائه معرفینامه به ۳۵ شرکت خصوصی برای واردات واکسن کرونا
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه به ۳۵ شرکت بخش خصوصی برای واردات واکسن کرونا معرفینامه داده شده است گفت: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده ۲۰۰ میلیون دوز واکسن تقلبی در جهان هست! محمدرضا شانه‌ساز در نشست خبری درباره واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی اظهار کرد: با مصوبه 14 فروردین ستاد مقابله با کرونا مبنی بر واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی، 49 شرکت بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده‌اند و برای بیش از 35 شرکت معرفینامه برای واردات واکسن کرونا صادر شد اما هیچ یک از این شرکت‌ها نتوانسته‌اند مدارک و مستندات حداقلی را که مبین واردات از منابع رسمی و اصلی باشد، ارائه کنند. شانه‌ساز خاطرنشان کرد: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده 200 میلیون دوز واکسن تقلبی در جهان هست که باید در عین تسهیلاتی که برای واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی انجام شده، اقدامات پیشگیرانه خود از بروز تخلف را نیز اعمال کنیم. رئیس سازمان غذا و دارو درباره پولی شدن واکسن کرونا تصریح کرد: قرار نیست از کسی پولی بابت واکسن کرونا گرفته شود؛ واکسن‌های واردشده باید تحویل وزارت بهداشت شود تا طبق اولویت تزریق شود. 
***
متلاشی شدن ۳ باند قمار و دستگیری ۳۴ نفر
رئیس پلیس فتای ناجا از انهدام ۳ باند فعال در زمینه سایت‌های قمار و شرط‌بندی از ابتدای سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در این باره ۳۴ نفر از اعضای ۳ باند قمار اینترنتی در سطح کشور دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند. سردار وحید مجید اظهار داشت: از ۳۴ نفر اعضای باندهای دستگیرشده، ۱۴ نفر از افراد اصلی در حوزه‌های راه‌اندازی، پشتیبانی، حسابرسی و اغفال افراد درباره اجاره کارت‌های بانکی فعالیت داشتند، به نحوی که در یکی از باندهای ذکرشده ۶ نفر از گردانندگان اصلی سایت قمار اینترنتی شامل برنامه‌نویسان، پشتیبان‌ها و حسابرس‌های آن در استان‌های گلستان، مازندران و قزوین دستگیر شده‌اند. این مقام ارشد سایبری ادامه داد: در ۲ باند دیگر نیز تعداد ۸ نفر از اعضای اصلی که به صورت گسترده پولشویی‌های مرتبط با سایت‌های قمار را از طریق اقدام به فریب شهروندان و اجاره حساب‌های بانکی افراد مختلف در ازای پرداخت مبالغی به قربانیان می‌کردند دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند. طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، متهمان در طول فعالیت مجرمانه خود اقدام به اجاره حدود ۴۵۰ فقره حساب افراد کرده بودند که گردش مالی حساب‌های توقیف‌شده بالغ بر ۲۱,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال بوده است. 

Page Generated in 0/0057 sec