printlogo


کد خبر: 233034تاریخ: 1400/2/13 00:00
مجموعه‌ آثار محمدرضا لطفی منتشر شد

 مجموعه آثار مرحوم استاد محمدرضا لطفی موسیقیدان و آهنگساز شهیر موسیقی ایرانی در قالب یک کتاب همزمان با هفتمین سالروز درگذشت این هنرمند در دسترس مخاطبان قرار گرفت. به گزارش «وطن‌امروز»، مجموعه آثار استاد محمدرضا لطفی همزمان با هفتمین سالروز درگذشت این هنرمند برجسته موسیقی ایران منتشر شد.
این مجموعه شامل تمام پیش‌درآمدها، رنگ‌ها، چهارمضراب‌ها، تصانیف و قطعات ضربی است که توسط هوشنگ فراهانی، گردآوری و آوانگاری شده است. هوشنگ فراهانی در بخش‌هایی از مقدمه این کتاب در توضیحی در جزئیات و انتشار این اثر، می‌نویسد: «نگارش این آثار از سال ۱۳۸۵ به درخواست استاد محمدرضا لطفی و زیر نظر ایشان آغاز و تا سال ۱۳۹۲ به پایان رسید. 
این مجموعه هم‌اکنون با اضافات و توضیحاتی درباره چندین دهه فعالیت‌های مستمر گروه موسیقی شیدا به سرپرستی محمدرضا لطفی منتشر شده است. نگارش برخی قطعات نایاب و منتشرنشده و نظارت محمدرضا لطفی بر روند نگارش تا سال ۱۳۹۲ از ویژگی‌های مهم این مجموعه مکتوب به شمار می‌رود». «مجموعه آثار استاد محمدرضا لطفی» در ۵۵۲ صفحه در قطع رحلی به کوشش و آوانگاری هوشنگ فراهانی توسط انتشارات چکاد هنر منتشر شده است.

Page Generated in 0/0058 sec